דיבור צפוף: מה חברת קידום אתרים עושה באתר שלך?

שמוליק דורינבאום
מה חברות קידום אתרים עושות

מה אתם הולכים לקבל בסדרת הפוסטים הקרובים בשם “דיבור צפוף”?

הפוסט הבא והבאים אחריו הולכים לעשות לכם סדר בכמה וכמה דברים, בעיקר, על דברים שאי אפשר תמיד להסביר בטקסט. הפוסטים בשבועות הקרובים יהיו בוידאו וטקסט כאחד והולכים לדבר איתכם על כמה סודות מאוד גדולים ושמורים ברחבי האינטרנט על חברות קידום אתרים ועל פעולות החברות, ובכלל, אנשי ה-SEO. בגדול, אנחנו הולכים לעזור לכם לדעת להבחין בין הטוב, לרע ולמכוער. תתכוננו, לא חסכנו בפרטים.

בסרטון חפרתי במשך 14 דקות על איך אמורה להראות עבודת SEO חודשית, או לפחות מה הבסיס / התשתית של כל פעילות SEO. אז כתבתי כאן בתמלול חופשי את מה שאמרתי.

איך אמורה להראות עבודת ה-SEO החודשית?

מי שמכיר אותי יודע שאני כותב הרבה ומדבר הרבה עם אנשים, בהרצאות / סדנאות / אחד על אחד ואני מדבר תמיד על חברות קידום אתרים ועל דרכי הפעילות שלהם מול הלקוח, גם כתבתי לאחרונה פה פוסט על “איך אמור להראות דו”ח חודשי מחברת קידום אתרים” ועכשיו אני רוצה ללכת צעד אחד אחורנית כי אני מרגיש שפספסנו כמה דברים. לפני שאנחנו רצים לדו”ח החודשי, מה בעצם אנחנו אמורים לצפות מחברת ה-SEO? מה הבסיס? (לפני הWMT / לפני האנליטיקס וההמרות וכו’) אני מרגיש שאין קו מאוזן וישר בין חברות ה-SEO, חלקכם יכול להשתמש בזה וחלקכם יכול להתעלם, אבל אני מרגיש שזו חובת הלקוחות לדעת את זה.

1. מחקר מילות מפתח

קובץ שאמור ללוות אתכם לכל אורך הדרך, חשוב להחליט מלכתחילה יחד עם הלקוח, (רעיונות של הלקוח + הרעיונות של חברת SEO) ולהציג ללקוח מה המיקום ההתחלתי יחד עם מספר נפח החיפושים של הביטוי, שלא תטעו, לאור הניסיון שלי מול חברות שמבקשות את הייעוץ שלי שעובדות עם חברות קידום אתרים גדולות מאוד בארץ לא מציגות כלל את נפח החיפושים, ולמה זה גורם? המון בעיות, כי ביטויים לא מחופשים יכולים להביא מיקומים מעולים והלקוח לא מבין למה הוא לא מקבל לקוחות חדשים וזה עוד עלול להוביל אותו למיאוס התחום שלנו מאוד מהר.

2. מחקר מתחרים

אנחנו חייבים לזכור, אנחנו לא לבד. כמו כל מוצר שיוצא לשוק, אנחנו צריכים לבדוק מול מי אנחנו מתחרים? עלינו לבדוק את עבודת המתחרים שלנו, איך עובדת פעילות ה-ONSITE שלהם? הקוד מעולה אך מיעוט קישורים? קוד נוראי אך עם אלפי קישורים איכותיים? חשוב מאוד לדעת שחברת ה-SEO מוכרחה להיות מודעת למתחרים, הן באופסייט והן באונסייט.

3. קוד האתר

החל מקוד ה-HTML של עמודי הנחיתה באתר ועד לסכימות (Scheme.org) חשוב מאוד לדעת לבדוק את הקוד, לרובכם זה ברור מאליו אבל להרבה מאוד חברות (ואני ממש עדין במילה “הרבה”) לא נכנסות בכלל לקוד ולא מעניין אותם אם יש אפילו סכימה פשוטה של Organization שזה הכי פשוט והכי מכוון לגוגל להראות שמדובר באתר רציני ולא אתר תמיכה. מה לגבי קבצי CSS אפשר לקבץ? הרי לא חייבים 1500 שורות קוד לעמוד HTML פשוט, זה מיותר לחלוטין, חשוב וצריך לבדוק דברים שיכולים לעזור, החל מזמן טעינת האתר ועד לאופן הצגת הקוד לגוגל. זה לא דבר תמיד שיקדם אתכם בתוצאות אבל בהחלט יקבל תנועה טובה יותר לקידום לאחר הפעילות שתעשו מסביב. אורן שץ פעם אמר לי על זה: “זה כמו לתת את המכה עם הבקבוק בספינה שמוכנה לשיט, צריך לבדוק קודם שהעוגן לא בקרקעית”.

4. בדיקת תוכן האתר

חברת קידום אתרים לא צריכה לקחת את האתר ולהתחיל לקדם לפני שהיא בודקת את האתר מבחינת התוכן, לא צריך קבוצת מיקוד או משהו (תלוי בגודל החברה כמובן) אבל יש לדאוג שאפילו רק מנהל הפרויקט שיעבור קצת על האתר ועל עמודי התוכן המקודמים ויבדוק:

  • האם התוכן קריא? (פונט / סוג מרווחים וכו’).
  • האם הוא שיווקי? הרבה מאוד אתרים נופלים ל”בוא נכתוב קצת על התחום שלנו” אז לא, אתם צריכים לידים, לא טראפיק ברוב המקרים, אז צריך לדאוג שהתוכן אכן מניע לפעולה.
  • האם הוא מקורי? (???) אין מה לעשות, הרבה מאוד חברות ואני מדבר על ענקיות בישראל עובדות עם כותבי תכנים לא מוכרים ובצורה גרועה יותר, עובדים פנימיים שפשוט כותבים בעצמם ומעתיקים מכל המתחרים שלהם.
  • האם הוא שתיף? (לא בטוח שיש מילה כזו) לאו דווקא מבחינת ה”סושיאל” כמו שזו דרך טובה להבין האם התוכן איכותי? האם היית משתף חברים עם התוכן הזה?

5. אופטימזיציה של מבנה האתר

אשכול נושאי / היררכייה / פירמידת התוכן (כל אחד קורא לזה אחרת), לא כל לקוח מבין את צורך סידור המבנה באתר, עמוד הבית לא צריך לקשר לכל עמודי האתר, חשוב מאוד לשמור על סוג של פירמידה, מעמוד הבית כמה קישורים מינימליים לעמודים החשובים ומהעמודים הפנימיים לקשר פנימה וכן הלאה, על מנת להציג גם לגוגל וגם לגולש את היררכיית המידע שלנו ברמת החשיבות, עמוד חשוב יהיה ברמת הקלקה אחת מעמוד הבית בעוד שעמוד פחות חשוב יהיה רק לאחר כמה הקלקות.

6. קישורים (כמה מפתיע)

לא תמיד אני אוהב להתעסק ולדבר על זה אבל זה חשוב, אין מה לעשות, עדיין תהליך בניית קישורים זה חלק מהותי עד מאוד לתהליך הקידום, הרי גוגל רוצה לדעת שעוד מישהו מכיר אתכם חוץ מכם. כן, חשוב גם אינדקסים, אם מדובר למשל במותג חדש ועוד לא שמעו את השם שלו, למשל כמו Highver (עוד תשמעו את השם הזה הרבה בעתיד הקרוב) שזה שם לא מוכר לאף אחד אבל ברגע שארשום אותו בכמה אינדקסים, גוגל יתחיל להכיר את השם טוב יותר, יתחיל לראות אותו מופיע ביותר מקומות ואולי מן הסתם פחות ייראה כמו כמה אותיות שגוגל ינסה לתקן למשהו אחר.

Screenshot_2

כשאני מדבר על שת”פים, לא תמיד אני מדבר על החלפות קישורים, לא הכל חייב להסתכם בקישור מאתר רלוונטי וזה הכל, לפעמים אפשר גם לנצל גם את כח הCross Promotion (זה הסרטון הבא שלי האמת) ולדעת לנצל את כוח השת”פים למען טראפיק חדש, ניוזלטר של שת”פ, עמודי תודה של שת”פים וכו’.

פוסטים אורחים, תכני PR (יח”צ, לא פייג’ראנק!) וסושיאל לא תמיד צריכים להיות למען הקישורים כמו שהם יכולים להיות למען טראפיק חדש, הלקוח יאהב לראות את זה ב-REFERRAL ולא רק ב-ORGANIC. נצלו את הידע שלכם על הרשת, מניסיון, זה שווה המון עבור כל לקוח.

זהו, אשמח לשמוע מה דעתכם בתגובות כאן או ביוטיוב, אני חושב שבסך הכל מדובר בתשתית רעיונית של עבודת SEO (אל תיתמו, לא כולם עושים את זה בנוהל). בהצלחה!

נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.