כך נלחמה גוגל בספאם בשנת 2021

מיטל אור
גוגל שחררה דו"ח הנוגע לפעולות שהיא ביצעה בשנת 2021 במטרה להילחם בספאם. המשימה של שנה זו הייתה לאפשר לגולשים למצוא מידע מועיל לשאלות קטנות וגדולות תוך הרחקת תוכן זדוני מתוצאות החיפוש.
webspam-report-2021

בהשוואה לתחילת הדרך, לפני כשני עשורים, בשנת 2021 תפסה גוגל לפחות פי 200 אתרי ספאם וכל זאת תודות למערכת מניעת ספאם המבוססת על AI שנקראת SpamBrain.

SpamBrain

בשנת 2018 השיקה גוגל את SpamBrain והיא כל הזמן ממשיכה לשפר את רף הביצועים שלה. בשנת 2021 זוהו כפי שישה יותר אתרי ספאם מהשנה שלפני כן. הדבר הוביל להפחתה משמעותית של פריצות ספאם (ירידה של לפחות 70%) ולירידה של ספאם ג’יבריש בפלטפורמות האחסון (כ-75%). 

תכונה בולטת של SpamBrain מתייחסת לעוצמה שלה וליכולת להתפתח ולטפל בסוגי ספאם שונים. גם בגוגל מודעים לכך שבעיית הספאם גדלה כל הזמן הן מבחינת הכמות והן מבחינת התחכום של האתרים השונים. היכולת של SpamBrain בולטת בזיהוי פעולות זדוניות אשר מסתתרות בין מיליארדי דפי האינטרנט. בשנת 2021 היא הצליחה לשמור על כך שיותר מ-99% מהחיפושים היו נקיים מספאם.

הגנה על איכות החיפוש ובטיחות המשתמש

גוגל הצהירה כי היא התקדמה באופן משמעותי בכל הנוגע לספאם אינטרנטי “מסורתי” ובעיקר הצליחה להילחם בקישורי ספאם, הונאות והטרדות אונליין. הקישורים עוזרים לגלות ולדרג תוצאות והייתה התקדמות משמעותית בהגנה על כך. בנוסף, עדכון קישורי ספאם סייע בזיהוי קישורים לא טבעיים ובמניעת השפעתם על איכות תוצאות החיפוש.

הונאות מהוות איום גדול על בטיחות הגולשים ועדכוני האלגוריתמים שהיו בשנת 2020 סייעו להפחית את מקרי ההונאה ב-40%. השיפור אפשר להגן על הגולשים מפני יותר הונאות ויותר סוגי הונאה וכדי לעשות זאת נעשתה הרחבה של SpamBrain לטיפול בהטרדות אונליין. 

פחות אפשרויות למניפולציות

מעבר לטיפול בספאם גוגל עובדת קשה כדי להפחית את התוכן הירוד ברשת ואת המניפולציות שנעשות במטרה להצליח להגיע לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש. היא עושה זאת דרך מאבק בהתנהגויות שמצליחות להימנע מהפרת הנחיות אך בו זמנית מניפולטיביות ופוגעות בחוויית המשתמשים. דוגמה לכך היא שיפור דירוג שאילתות סקירת המוצרים.

גוגל הצהירה כי בכוונתה לוודא שדבר לא יפריע לגולשים למצוא את התוכן השימושי ביותר. היא מזמינה משתמשים אשר מוצאים התנהגויות מניפולטיביות לשלוח על כך משוב באופן ישיר בדף תוצאות החיפוש. 

לקריאת ההצהרה של גוגל

תגיות רלוונטיות: גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
65
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99469
מדיה חברתית
בן אורן
87768
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.