ליטיום רוכשת את קלאוט, עונש ידני קולקטיבי, עד 4 תמונות בכל ציוץ ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

Lithium רוכשת את Klout

לפוסט המקורי בבלוג של Lithium

חברת Lithium המאחדת בין לקוחות ובין מותגים באופן חברתי הודיעה ביום חמישי על רכישתה של Klout בסכום של כ-200 מליון דולר. החברה המתמחה בניתוח מידע בהיקפים גדולים (Big Data) על רשתות ופרופילים חברתיים ומאפשרת לכל אחד לראות את הציון החברתי שלו. לדברי ליתיום, רכישה זו תעזור לחדש את האמון של הצרכנים במותגים באופן שלא היה אפשרי קודם לכן, בין היתר באמצעות המספר הבלתי נתפס כמעט של 600 מיליון משתמשים בשני השירותים יחדיו. הפוסט עצמו לא חושף הרבה מעבר לכך, אבל מידע נוסף צפוי להיחשף בכנס LiNC 2014 שיערך באמצע מאי בסאן פרנסיסקו.

כמו כן, בהודעת מייל נפרדת אותה שלח מייסד ומנכ”ל Klout, Joe Frenandez, הוא הדגיש כי המטרה של Klout  לאפשר לכל אדם לקבל מידע אודות ההשפעה החברתית שלו ולמצוא תוכן נהדר לשתף, לא השתנתה.

איך פוסט אחד גרם לענישה אתר שלם

לפוסט המקור ב- Search Engine Land

כשגוגל החלו להרחיב את ההסברים אודות עונשים ידניים, הם הדגישו מספר פעמים שהודעה ובעקבותיה ענישה בגין קישורים לא טבעיים יכולה להיות ברמת האתר כולו או בעמודים בודדים, אבל עכשיו מסתבר שגם אם יש לכם עמוד אחד שצוות הספאם של גוגל לא אוהב, אתם עלולים להסתכן בכך שכל האתר ייענש.

מי שחווה זאת על בשרו הוא Doc Sheldon  בעל האתר DocSheldon.com המספק שירותי תכנים לחברות SEO ואיש SEO ותיק בעצמו. כאשר שלדון צייץ אל מאט קאטס וניסה להבין למה האתר שלו נענש, הוא קיבל תשובה בצורת שאלה – מה הקשר בין “טכניקות העבודה הטובות ביותר ברשתות חברתיות בקרב קהילות היספאניות” ובין בלוג על קופירייטינג של קידום אתרים?

עכשיו כבר היה ברור יותר לשלדון שקאטס מתייחס אל העמוד הזה: http://docsheldon.com/practices-hispanic-social-networking/

אמנם על פניו אין ספק שיש בחתימה של הכותב קישור עם “מילת מפתח עשירה”, אבל לא מעט אנשים בקהילת הקידום העולמית (ובשרשור באתר Inbound.org בפרט) התרעמו דווקא על כך שקאטס הרשה לעצמו לקבוע במה מותר לאתר לעסוק ומה אסור לו לעסוק… זאת בלי קשר לעניין הבעייתי עצמו של פוסט אחד עם קישור אחד בעייתי (השני הוא קישור לפרופיל החברתי של הכותב) שורר ענישה של אתר שלם.

אגב, סוף טוב, הכול טוב: העונש הוסר אחרי חמישה ימים בלבד, מה שמראה שכנראה הלחץ עשה את שלו, למרות שסביר להניח שזהו בהחלט לא המקרה היחיד, אלא פשוט אחד המקרים הבודדים שזכה לחשיפה נרחבת כל כך.

קישור יוצא

האם הריכוך של פנדה התרחש השבוע?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

משתמשים רבים בשרשור של WebmastersWorld, כמו גם מדדים כגון MOZcast מראים על תזוזה רבה בעמודי התוצאות של גוגל בתחילת השבוע שעבר ונשאלת השאלה האם זהו הריכוך השני של פנדה שהובטח לנו בכנס SXSW . חלק מהמשתמשים מדווחים דווקא על שינויים לרעה כשנראה שאתרים באיכות נמוכה עוקפים אתרים עם תכנים איכותיים יותר.

האם ראיתם שינויים אצלכם? אנחנו ראינו שינוי לפחות באתר אחד שספג פגיעה בעדכון הריכוך הראשון של פנדה ביולי שעבר וכעת נראה שאכן התאושש (כשלא מדובר בפגיעה ידנית). מצד שני, ברי שוורץ עצמו מספק הסבר אלטרנטיבי שלפיו הרבה בעלי אתרים שנענשו ידנית שלחו בקשה לגוגל להסרת העונש, מה שיכול להסביר גם כן את השינויים.

שינוי בדירוגים

צרות מבית: תיתכן תביעה ייצוגית של ישראלי כנגד וויז

לפוסט המקורי בכלכליסט

השבוע הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית המוערכת ב-64 מיליון ש”ח כנגד חברת וויז, ארבעת מייסדיה וגוגל ישראל בטענה כי Waze וגוגל למעשה גנבו קניין רוחני מן הנהגים. מי שבקיא בהיסטוריה של Waze, בוודאי זוכר כי הפרויקט המקורי ישב תחת הכתובת freemap.co.il והוגדר כפרויקט קוד פתוח. לטענת התובע, רועי גורודיש, הקמת הפרויקט הנ”ל לא הייתה מתאפשרת ללא קהילת המשתמשים שבנו את מאגר הנתונים הראשוני שלו. יתרה מכך, Waze הפרה את ההבטחה שהתוכנה, המפות בהן היא משתמשת ומאגר הנתונים שלה יהיה פתוחים לשימוש, כולל קוד המקור ומכרה אותה תמורת כסף לחברת גוגל.

כצפוי, חלק מהמגיבים (טוקבקים) בעמוד סוברים כי מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת ביסוס מכיוון שבסופו של דבר Waze הייתה ונשארה שירות חינמי. אחרים מתווכחים על עצם השאלה האם הגרסה הנוכחית של Waze אכן עושה שימוש בקוד המקורי של freemap, או שאולי הקוד ההוא כבר עבר אינספור גלגולים והפך למשהו נפרד לחלוטין. ההחלטה בכל אופן, תישאר בידיו של בית המשפט.

האם 140 תווים הם שווי ערך לארבע תמונות?

לפוסט המקורי ב – AdAge

שינוי שהוכרז על ידי טוויטר השבוע ומטיל בספק את המשך הגדרתה של הרשת כ – “מיקרו בלוגינג” מאפשר למשתמשים להעלות עד ארבע תמונות נלוות לכל ציוץ ולתייג בכל תמונה שכזו עד עשרה משתמשים (בדומה לפייסבוק). זאת לאחר שרק בחודש אוקטובר האחרון הפכה טוויטר את התמונות לחלק בלתי נפרד מכל ציוץ כאשר החליפה את הקישור לתמונה בגרסה מוקטנת של התמונה עצמה.

כצפוי, הראשונים שעושים שימוש בתכונה החדשה הם מותגים שהעדכון כבר הגיע אליהם, וכך נראה ציוץ לדוגמה של ג’נרל מוטורס:

הציוצים החדשים בטוויטר

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100226
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99126
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.