חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (21.4.12)

איתי ברנר

הרשם לעדכוני החדשות וקבל מייל שבועי עם עדכונים >>

התמונות המביכות של Google Street View (חדר 404)

ביום חמישי הושק שירות Google Street View בישראל ונתן גם לישראלים את ההזדמנות לסייר באופן וירטואלי בערים מרכזיות במדינה (כרגע בחיפה, תל אביב וירושלים). גולשים זריזים כבר הספיקו לשוטט ולמצוא לא מעט תמונות בהן טושטשו חלקים לא נכונים בתמונה (עציצים…) או שיש בהן טעויות עיבוד מפתיעות כמו פיל עם ארבע רגליים או אנשים עם חלק גוף תחתון שקוף למחצה. במקרים אחרים הטשטוש דווקא לא היה מספיק, כמו במקרה של המונית שלוחית הרישוי שלה טושטשה, אבל המספר על גבי הדלת האחורית דווקא לא… במקרה אחר, המונית של פשוט צילמה את עצמה דרך מראת עמוד…

ובנימה מעט רצינית יותר, אין ספק שהשילוב של “גוגל מקומות” ביחד עם “Google Street View” מביא בפעם הראשונה לשוק הישראלי רמת מיפוי שלא הייתה קיימת עד כה, לא בשירותים כמו Waze (עם כל הכבוד, ובהחלט יש) ואפילו לא בשירותיה של חברת מפה עצמה שמספקת לגוגל מפות בארץ את המפות עצמן. עם זאת, כרגע לא ברור עד כמה השירות יהיה נרחב והאם באמת נוכל לסייר גם במקומות הנידחים ביותר במדינה, כפי שמדווח אורי ברייטמן מחופש החיפוש. ייתכן שהשרות יוגבל בסופו של דבר בעיקר לאזוריים תיירותיים ובדגש על תיירים מאמריקה הצפונית.

גם מספרי טלפון יכולים להיות ספאם (SEO Roundtable)

אתרים המרכזים מאות ואף אלפי מספרי טלפון בעמוד בודד אמנם פחות נפוצים בארץ, אך בחו”ל הם מהווים מטרד אמיתי לאנשים שמחפשים מספר טלפון במטרה לקבל מידע אודות בעל הקו, ומגיעים שוב ושוב לאתרים כאלו.

כשמאט קאטס (ראש קבוצת הספאם של גוגל) נשאל לגבי העניין, הוא הבהיר חד וחלק שהאתרים האלו עוברים על הכללים של גוגל מכיוון שזו בעצם דחיסה של מילות מפתח, והאתרים האלו בדרך כלל לא עושים דבר כדי לספק מידע נוסף עבור מספרי הטלפון שהם מציגים. למרבה הצער, קאטס לא רמז על שינוי צפוי באלגוריתם שאולי יסנן אותם החוצה, אבל ב – SEO Roundtable חושבים שואלי בקרוב יהיו כל כך הרבה עמודים כאלו בתוצאות החיפוש, כך שגוגל תאלץ להמציא עדכון פנדה נוסף לאתרים מהסוג הזה.

מה מפחיד את המקדמים בחו”ל? (SEO Roundtable)

ועוד דיון מעניין מהאתר הנ”ל: מסתבר שהעדכון הצפוי שאמור להעניש אתרים שעושים אופטימיזציית יתר, הצליח להדיר שינה מעיניהם לא מעט מקדמים. ביום שלישי השבוע חלק מהם נחרדו לגלות ירידה חדה בדירוגים של אתרים רבים, אך התשובה הרשמית של קאטס הייתה שמדובר בסך הכול בבאג הקשור ל – “דומיינים חונים” (Parked Domains). הבאג גרם לכך שדומיינים מסוימים נחשבו בטעות לדומיינים שאין עליהם אתר, והאתרים שעליהם הפכו להיות שקופים בעיני האלגוריתם.

ולמרות ההודאה של גוגל, חלק מהמקדמים מסרבים להאמין וחושבים שמדובר בניסוי שמטרתו לבחון את השינוי הצפוי באלגוריתם. יש גם דיווחים על אתרים שלא חזרו למיקום הקודם שלהם.

אגב, לא משנה מה אתם חושבים על קאטס, חייבים להודות שהוא אחד אנשי המפתח הבודדים בגוגל שעושה שימוש יום יומי בגוגל פלוס ומצליח להפוך אותה למקום דיון פופולארי עבור אנשי תעשיית ה – SEO.

ההחלטה לקנות את אינסטאגרם הייתה כולה של צוקרברג (Marketing Land)

מארק צוקרברג מחזיק אמנם רק ב- 28% ממניות פייסבוק, אבל זכות ההצבעה שלו משקפת שליטה של 58%. מסיבה זו, עסקת אינסטאגרם – פייסבוק אושרה תוך שלושה ימים בלבד ללא תיווך של עורכי דין, בנקאיים או אפילו חברי מועצת המנהלים האחרים של החברה. שני המנכ”לים (צוקרברג וסיסטרום) נפגשו בביתו של צוקרברג בפאלו אלטו וסגרו כמעט את כל הפרטים ביניהם, כאשר ההצבעה בחבר המנהלים של פייסבוק הייתה סמלית בלבד.

לסיום, קשה שלא להבחין בדמיון בין גוגל ופייסבוק: מדובר אולי בשתי החברות היחידות בעמק הסיליקון שהשליטה בהן נמצאת בידי המייסדים, וזאת למרות גודלן והיקף השפעתן על תעשיית האינטרנט כולה.

רכבת תקלה (ערוץ ביוטיוב)

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים זוכה לביקורת חריפה מאז הקמתו: החל מהאיטיות הבלתי נסבלת ועד לפגיעה בבטיחות הולכי הרגל הנאלצים לעבור סמוך למסילה, אבל מסתבר שלא מעט מהנוסעים ברכבת מוטרדים דווקא ממדיניות התשלומים המורכבת והמסורבלת של החברה המפעילה את הרכבת (סיטפס).

לעידו נווה (32) נמאס, והוא החל במסע מחאה מקורי שעובר לא רק דרך פייסבוק, אלא גם דרך ערוץ יוטיוב ייעודי. בערוץ ניתן לחזות בלא מעט תקלות וסיטואציות מצחיקות ומרגיזות כאחד:  החל מלחצני חרום שלא עובדים ועד לבעלי דוכנים בתחנה המרכזית שמתלוננים שלוקח להם להגיע הביתה שעה וחצי בגלל הפקקים שנוצרו עקב הפעלת הרכבת. קטעי הוידיאו ערוכים באופן תמציתי ורובם בארוך של פחות מחמש דקות.

למרות הכוונות הטובות, יש לציין שחלק מהקטעים מתנגחים ישירות בחברת “סטיפס” באופן עוקצני למדי ולא מסתפקים בתיעוד של העובדות מן השטח.

באתר “ניוזגיק” ישנה כתבה מפורטת יותר אודות קבוצת המחאה , אך גם הם לא הצליחו עד כה לקבל תגובה רשמית מהחברה.



תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99524
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.