עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [11.3.11]

איתי ברנר

בכל סופשבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל.

  • גם בינג מסתער על תקן HTML 5 (סטייט אוף סרצ’) – במיקרוסופט מתכננים הרחבה לבינג שיפעל בתקן HTML5 על גבי אינטרנט אקספלורר 9. התקן יאפשר להשתמש בכמה אפקטים מיוחדים במסך הבית של בינג, למשל, זום על גבי תמונת הרקע. מבחינת חיפוש, הפילטרים בצד המסך ומעלה יישארו קבועים אפילו כשנגלול את העמוד למטה. חלק מן התוצאות יציגו רק כותרת שתיפתח לתיאור מלא בזמן גלילה, זאת על מנת להפוך את השימוש לנוח יותר במסכים קטנים במיוחד כמו שיש לדוגמה בנטבוקים. בחלונות 7, יהיה אפשר לגשת אל חלק מהפילטרים גם מהחלון הממוזער של IE9. בסופו של דבר, כל השינויים האלו נועדו ליצור אצלנו את התחושה כאילו אנחנו משתמשים בסוג של אפליקציה ולא בדפדפן אינטרנט.



  • מיקרוסופט מציגה: היו אתם האח הגדול – Ynet חשף השבוע כי בינג יציג בעתיד גם טכנולוגיה לזיהוי פרצופים מתוך תכני וידאו ותמונות. המשמעות עלולה להיות פגיעה נרחבת באתרי “צפייה ישירה” מכיוון שיהיה קל לאתר תכנים המוגנים בזכויות יוצרים (כמו אלו בהם מופיע שחקן בסצנה מסוימת).
  • ה– FBML מת אתמול? תלוי את מי שואלים מפתחת האפליקציות Involver הציגה יישום שמאפשר להמשיך ולהשתמש בשפת FBML (ואריאציה של HTML שעובדת בתוך פייסבוק) גם אחרי שפייסבוק עצמה הגבילה את התמיכה בפורמט ועברה להשתמש באופן כמעט בלעדי בתקן iframe. השימוש באפליקציה הוא בחינם ויכול להוות פיתרון טוב למי שעדיין זקוק לזמן להתרגל לתקן החלופי או שפשוט לא מוכן לוותר על הרגלים ישנים.
  • האינטרנט כבר לא גן עדן (כלכליסט) – ג’רון לניר, שנחשב במשך שנים לאחד הגורואים הגדולים של תרבות הרשת, יוצא כנגד השימוש במחשוב ענן וכל הכלים החינמיים בהם אנחנו משתמשים מכיוון שאלו מביאים (לטענתו) לריכוזיות יתר ובסופו של דבר לפגיעה בכלכלה ושחיקה של מעמד הביניים. ואם חשבתם שיש לו מה להגיד רק על גוגל ופייסבוק, גם אפל זוכה ללא מעט ביקורת ואפילו על ויקיפדיה והשליטה שלה בתוצאות החיפוש יש לו מה להגיד. המאמר די ארוך ובהחלט מספק לא מעט חומר למחשבה גם אם קשה לקבל חלק מהדברים אותם אומר לניר.
  • AOL מפטרת (140) – לאחר רכישה נוספת, הפעם של האפינגטון פוסט (אתר חדשות במגוון תחומים), AOL הודיעה שהיא תפטר כ-25% ממצבת כוח האדם. מצבה של החברה שפעם נחשבה לאחת מהחזקות ברשת ובשלב מסוים קנתה את ICQ, נמצא בשפל כבר מספר שנים (למרות רכישה של מספר אתרי תוכן בולטים ובראשם טקראנצ’).
  • רוצים לחסום אתרים? אתם כבר לא צריכים את כרום (Google Official Blog) – גוגל הולכת צעד אחד קדימה ומאפשרת לחסום אתרים בתוצאות החיפוש גם מבלי להשתמש בדפדפן כרום, פשוט יש ללחוץ על קישור Block שיופיע מעתה ליד הקישור לחיפוש דפים דומים. החסימה תקפה לכל הדפים תחת אותו הדומיין. מבדיקה שלנו, כרגע התכונה לא זמינה בארץ גם כאשר גולשים בגוגל.קום.
    ועוד בנושא חסימות, גם גוגל וגם בינג הודו בכנס SMX West שיש להם לו רק רשימות שחורות, אלא גם רשימות לבנות שאמורות לבטל את העונש לאתרים שניזוקו עקב עדכוני האלגוריתם. אגב, דווקא לעדכון הפנדה אין כרגע רשימה כזו טוענים בגוגל.
  • אורגני או ממומן? (Search Engine Land) – מחקר חדש שנערך באמצעות מעקב אחרי תנועות העיניים של הגולשים ומאפשר לראות היכן הם התבוננו, מגלה כי 70-80% מהנבדקים התעלמו מהתוצאות הממומנות בצד ימין גם בגוגל וגם בבינג. לתוצאות המוממנות למעלה היה כבר אחוז צפייה מכובד הרבה יותר של 90-91% וכולם ללא יוצא מן הכלל צפו בתוצאות האורגניות (100%). הפילטרים בצד שמאל זכו ל-17-18% בלבד. יש לסייג ולהוסיף שהמחקר כלל 24 נבדקים בלבד ושמונה שאילתות (ארבע לכל מנוע חיפוש), כאשר רמת הניסיון של המשתמשים הייתה גבוהה גם כן וסביר להניח שכולם הכירו את ההבדלים שבין תוצאות אורגניות לממומנות .

תוצאות ממומנות מול אורגניות

  • גוגל קנתה אתר שמפר את ההנחיות שלה והענישה אותו (SEOBook) – לאחר שארון וול חשף טקטיקות קידום לא אתיות באתר השוואת המכירות הבריטי BeatThatQuote שנקנה על ידי גוגל, הוא “זכה” לענישה ראויה. בין יתר הטקטיקות שנחשפו: קניית קישורים, כתיבת בלוגים ממומנים (טקטיקה שזכתה לביקורת מקאטס למרות שאין עליה איסור גורף) ומיסוך (הצגת דף שונה למנועי החיפוש ולגולשים). אם תנסו עכשיו לחפש את האתר בגוגל.קום תקבלו רק הודעות הקשורות למכירה או לענישה הנ”ל.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים. עדיין לא עשיתם לייק?

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
59
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100228
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99128
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.