שופיפיי: איך להקים חנות וירטואלית בקלות ולהתחיל למכור

רוצים לבנות אתר מכירות אונליין? המערכת של שופיפיי תספק לכם את כל הכלים שדרושים לכם כדי להתחיל למכור באינטרנט.
עמית אדלר
shopify

שופיפיי

מסחר אלקטרוני ומכירות אונליין

אחת ממערכות המסחר האלקטרוני הגדולות בעולם, המאפשרת לבנות חנות באינטרנט ולמכור דרכה מוצרים ושירותים כולל כל התמיכה מסביב.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
4 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

אחת הפלטפורמות המובילות בעולם כיום לבניית חנויות וירטואליות, היא החברה הקנדית שופיפיי (Shopify). מיום הקמתה צברה שופיפיי הישגים רבים, ולאחרונה הפכה לחברת ענק בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר.

קיצור תולדות שופיפיי

שופיפיי נוסדה בקנדה בשנת 2006 על ידי 3 שותפים שרצו בסך הכול למכור גלשני שלג. מאז חלפו כמה שנים טובות, והחברה צמחה לכדי 5,000 עובדים עם יותר ממיליון עסקים ברחבי העולם, המשתמשים בפלטפורמה כדי למכור אונליין.

בין מיליון הלקוחות שבחרו בשופיפיי, תמצאו לא מעט מותגים בינלאומיים ידועים כגון עיתון האקונומיסט, מותג השוקולד לינדט, אתר המכירות של נסקפה מבית נסטלה, קיו גרדנס (הגנים הבוטניים המלכותיים בבריטניה), הדיוות הבינלאומיות אדל וליידי גאגא, חנויות המוצרים של חברת היינץ ושל ה-BBC… והרשימה ארוכה.

בין שנת 2016 ל-2019, מחזור המכירות הכולל של כל לקוחות שופיפיי עמד על 319 מיליארד דולר. בשנת 2020 – תוך כדי משבר הקורונה – סייעה החברה לעסקים נוספים להקים אתרי מכירה מקוונת, ושווי השוק שלה זינק תוך שנה מ-43 מיליארד לכדי 136 מיליארד דולר (נכון לספטמבר 2020).

בכך הפכה שופיפיי לאחת מהפלטפורמות המובילות בעולם לאתרי מסחר מקוון. עם נתח שוק של 3.2%, שופיפיי נמצאת במקום השני אחרי וורדפרס – השולטת בכמעט 40% משוק מערכות הניהול.

כמה זה עולה?

בניגוד למערכות CMS רבות הנשענות על קוד פתוח, כגון וורדפרס או מג’נטו החינמיות, שופיפיי היא מערכת קוד סגור הפועלת בתשלום חודשי. אומנם יש גרסת ניסיון בחינם ל-14 יום, אך לאחר מכן התמחור נחלק ל-3 קטגוריות:

  • שופיפיי בסיסי – 29 דולר לחודש.
  • שופיפיי – 79 דולר לחודש.
  • שופיפיי מתקדם – 299 דולר לחודש.

בכל רמת תמחור יש פיצ’רים שונים בהתאם, עם אפשרויות מתקדמות ככל שעולים ברמת המחיר. לדוגמה, בגרסה הבסיסית אין אפשרויות הקיימות ברמות המתקדמות יותר – כגון דוחות מתקדמים, מכירה במספר רב של שפות או אפשרות לבחור בדומיינים לפי מדינות.

מה זה נותן לנו? פיצ’רים עיקריים

מערכת מוכנה מראש, בלי להסתבך עם קוד וידע טכני

שופיפיי מאפשרת לכל אחד להקים, לנהל ולשווק חנות באינטרנט. המערכת מספקת את כל הדרוש לבעלי עסקים וחברות – החל מהדומיין (14 דולר בשנה), האחסון העיצובים וכלה באפשרויות הסליקה, השיווק והפרסום.

ללא הגבלת מוצרים

ניתן להוסיף לאתר כמה מוצרים שנרצה, לא משנה באיזו רמת תשלום בחרנו. זאת בניגוד לפלטפורמות אחרות בקוד סגור, שלעיתים מגבילות את כמות המוצרים ו/או דורשות תשלום נוסף.

מעל 100 תבניות עיצוב וספקי סליקה/תשלום בינלאומיים

כדי שתוכלו להרים חנות שנראית מעולה, להתחיל למכור ולקבל כסף כמה שיותר מהר. כל מה שנשאר לכם זה לבחור.

מערך תמיכה ענק שרק מחכה לכם

החברה מעמידה לרשותכם תמיכה טכנית 24 שעות ביממה במייל, צ’אט וטלפון. בנוסף – מערך הלמידה באתר החברה מציע אינספור אפשרויות:

  • מרכז עזרה אונליין בסגנון Q&A המסייע בכל שאלה, החל מהקמת החנות וכלה בשיווק.
  • ובינרים, קורסים דיגיטליים, מדריכים ופורומים במגוון נושאים (איך מקימים עסק, איך משווקים ועוד).
  • מגוון כלים חינמיים – בחירת שם לעסק, יצירת לוגו, תמונות מאגר, יצירת סרטונים, טמפלטים של מסמכים ועמודים חיוניים באתר (פרטיות, תנאי שימוש) ועוד.
  • אנציקלופדיה לעסקים – כל המושגים החשובים שכל בעל/ת עסק צריך/ה להכיר.
  • אפשרות לעבוד עם מומחה שופיפיי שיעזור בכל מה שדרוש. ברגע שתהיו מומחים בעצמכם, תוכלו גם אתם לעזור לאחרים על ידי הצטרפות לתוכנית Partners Program.
  • ועוד…

חיבורים מתקדמים למערכי שיווק ופרסום

כל מה שדרוש כדי לשווק, לפרסם ולקדם את החנות החדשה שלכם – כולל כלי מדידה וסטטיסטיקה, כדי שיהיה לכם מעקב על ביצועי החנות כמובן. שופיפיי מציעה חיבורים למערכות הפרסום הגדולות ביותר בעולם, ובהן גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, וולמארט, איביי, אמזון וכן מערכות שיווק במייל (ניוזלטרים), SEO, אוטומציה, אבטחה מלאה SSL, חיבור ל-CDN ועוד.

ההמלצות של שופיפיי איך להביא טראפיק לחנות שלכם:

אין לכם מוצרים משלכם אבל בכל זאת רוצים לפתוח חנות?

שופיפיי מציעה שירות מלא המסייע לבחור ולמכור מוצרים בחנות שלכם במגוון שיטות (כגון דרופשיפינג ועוד). השירות ניתן באמצעות Oberlo – חברת בת של שופיפיי המיועדת במיוחד ללקוחות שרוצים למכור באינטרנט, בלי להתעסק עם מלאי מוצרים, אריזה ומשלוחים.

  • תוכנית שותפים / Affiliate להכנסה נוספת – עבור כל מי שיפתח חנות בתשלום בהמלצתכם, תקבלו 58 דולר בממוצע. מידע ורישום כאן > (גילוי נאות: גם אנחנו רשומים לתוכנית השותפים ולכן אם תחליטו לפתוח חנות בעקבות הפניה מהמדריך הזה אנחנו נתוגמל על כך).
  • אפליקציית שופיפיי – כדי שתוכלו לעשות הכול גם מהנייד, ולא תהיו תלויים רק במחשבים כבדים.

היינו יכולים להמשיך עוד הרבה, אבל קצרה יריעתו של המאמר מלפרט את כל האפשרויות הגלומות במערכת המופלאה הזו. רשימת הפיצ’רים הכמעט מלאה נמצאת כאן.

איך פותחים חנות וירטואלית בשופיפיי

כפי שהובהר כבר מההתחלה, שופיפיי מיועדת לאנשים המעוניינים למכור מוצרים ושירותים בצורה מקוונת.

אומנם המערכת כוללת גם בלוג ומאמרים, אך אלו מיועדים להעשיר את אתר החנות – ואינם באים כמוצר בפני עצמו. מי שרוצה להקים אתר תוכן בלבד או אתר קטלוגי ללא מכירות, מוטב לעשות זאת בוורדפרס או במערכת חינמית אחרת.

בגדול ניתן להתחיל דרך תקופת הניסיון ל-14 יום (באמצעות שם ומייל) או דרך התהליך המובנה הקיים באתר (Start בתפריט הניווט הראשי). כמו כן – כפי שציינו קודם לכן – ניתן להקים חנות דרופשיפינג באמצעות אוברלו, חברת הבת של שופיפיי (עבור לקוחות שאין להם מוצרים משלהם).

מי שרוצה את הגרסה הארוכה והמפורטת להקמת חנות (באנגלית) ימצא אותה כאן.
לצורך מאמר זה, צמצמנו את התהליך ל-5 סעיפים עיקריים:

שלב 1 – רישום למערכת (וקבלת 14 יום ניסיון חינם)

נרשמים באמצעות הטופס בראש האתר או בתחתית (Start Free Trial) – מתחילים עם מייל וממשיכים עם סיסמה ושם החנות. לאחר מכן תתבקשו למלא כתובת, כדי שהמערכת תוכל לחשב עלויות מס ותשלומים אחרים.

רישום למערכת שופיפיי

שלב 2 – בחירת עיצוב

ניתן לבחור תבנית מתוך יותר מ-100 תבניות מוכנות, שאותה ניתן לשנות ולעצב כרצונכם לאחר הבחירה. כל התבניות מושקעות בהחלט מבחינה עיצובית, והן רספונסיביות ומותאמות למשתמשים בכל סוגי המכשירים.

כדאי לציין שכאשר אתם בתחילת התהליך והחנות עוד לא באוויר, מוטב לבחור את התבנית שנראית הכי טוב בעיניכם – ולהשאיר את כל השינויים הקטנים לשלבים מאוחרים יותר.

שלב 3 – הוספת מוצר/ים ופרמטרים נלווים

בלוח הבקרה של האתר חפשו את “הוסף מוצר” (Add a product), הקלידו את שמו המלא וכן תיאור מלא ומפורט ככל האפשר. ככל שהכותרת והתיאור יהיו אטרקטיביים ומשכנעים יותר, כך תגדילו את הסיכויים שלכם למכור.

בשלב זה אל תשכחו להוסיף תמונות איכותיות של המוצר, כי העין רואה הרבה לפני שהמוח קורא. אנו מושפעים קודם כל מהוויזואליות ורק אחר כך מדברים אחרים.

עבור כל מוצר שאתם מעלים, יש להקפיד על הדברים הבאים:

  • הוספת מחיר המוצר.
  • סימון האפשרות Charge Taxes (כדי שהמערכת תבצע חישוב אוטומטי של מיסים בהתאם למיקומכם). אם לא תסמנו זאת המיסים ייגבו ממחיר המוצר עצמו ואתם תפסידו כסף.
  • הוספת מספר מלאי SKU (לא חובה אבל כנראה מומלץ מאוד).
  • הוספת זמינות במלאי – יש לבחור Shopify tracks this product’s inventory כדי לוודא שיש מעקב אוטומטי אחר מספר המוצרים הזמין למכירה. לאחר מכן יש לכתוב כמה מוצרים זמינים בפועל.
  • הוספת משקל המוצר – לצורך חישוב אוטומטי של עלויות משלוח בהתאם למיקומכם.
  • הוספת וריאציות מוצר (אם יש) – במוצרים בעלי סוגים שונים של צבע, גודל, סוג בד ועוד.
  • הקלקה על “פרסום” כדי להעלות את המוצר לחנות.

בשלב זה ניתן ואף חובה לקבוע גם את הפרמטרים הנוגעים לקידום האורגני (SEO). תחת “העדפות” בחנות, תמצאו מקומות ייעודיים לכתיבת טייטל, מטא תיאור, אלט טקסט לתמונות, כתובת URL וכן הלאה. כמו כן חובה לעשות זאת גם בשאר עמודי האתר המיועדים לקידום – קטגוריות מוצרים, קטגוריות משנה, עמודי תוכן בבלוג / מגזין וכן הלאה.

שופיפיי מייצרת מפת XML בצורה אוטומטית עבור כל אתר, וכל מה שנשאר לכם לעשות הוא להטמיע אותה בקונסולת החיפוש של גוגל / בינג / מנוע החיפוש המועדף עליכם.

תגיות מטא בשופיפיי

הוספת תגית אלט טקסט בתמונה - שופיפיי

שלב 4 – בחירת שם מתחם (דומיין)

הקליקו על “בחירת דומיין” בתפריט לוח הבקרה, שם תוכלו לבחור האם לקנות דומיין חדש או להשתמש בדומיין שכבר נמצא בבעלותכם. אם אין לכם דומיין, תוכלו לרכוש אחד ישירות מתוך לוח הבקרה שלכם בשופיפיי.

בחירת שם מתחם / דומיין בשופיפיי

שלב 5 – בחירת ספק סליקה

הקליקו על “הגדרות > תשלומים” בתפריט לוח הבקרה, ותוכלו להגדיר אחד מתוך מגוון ספקי תשלום לבחירתכם – פייפאל, אמזון, Bit Pay, Coin Base ועוד.

אחת האפשרויות המובנות במערכת היא Shopify Payments, המאפשרת לקבלת תשלומים בכרטיס אשראי ישירות וללא תיווך באמצע הדרך. כל מה שצריך הוא לחבר לשופיפיי את חשבון הבנק שלכם. בסיום הקליקו על “פרסם” וזה הכול!

שלב 6 – סיימתם (אבל בעצם רק התחלתם)

ברכותינו, יש לכם חנות וירטואלית שמוכנה למכור באינטרנט. הוסיפו את כל המוצרים הרלוונטיים, ודאו שאתם מקפידים על כל הסעיפים החשובים והתחילו למכור.

כאן המקום להתחיל לשווק ולפרסם את החנות במגוון אמצעי הפרסום העומדים לרשותכם, אם דרך שופיפיי ואם בצורה עצמאית. כמו בכל עסק אחר – ככל שתשקיעו יותר בחנות החדשה שלכם, כך תיהנו מהכנסות גבוהות יותר בהמשך הדרך.

בהצלחה!

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא מסחר אלקטרוני

4 1 הצבעה
קלות השימוש
4 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.