התגלתה פרצת אבטחה ב- Google Website Optimizer

אלכס צ'רנורודסקי

הבוקר קילבתי מייל מגוגל לגבי Google Website Optimizer. עצם שליחת המייל הזה הינו דבר מפתיע מאוד, עד כדי כך שחשבתי שזהו ניסיון פישינג או מה לא… מסתבר שלא, עוד כמה אנשים קיבלו את זה, ובאינטרנט החלו צצות להן ידיעות על הדבר.

במייל גיליתי שישנה פרצת אבטחה בכלי המאפשרת לפורצי אתרים לנצל חולשה של סקריפט המוטמע באתר/עמוד הביקורת, מולו בודקים את הגרסאות השונות, כדי להריץ קודים או סקריפטים פוגעניים באתר שלי.

נראה כי גוגל תיקנו את הפרצה ב- 3 לדצמבר. מה שאומר שכל ניסוי חדש לא מכיל את הפרצה, אבל ניסויים שרצים שהחלו לפני תאריך זה, או ניסויים שעצורים כרגע, עדיין מכילים את הפרצה.

במייל, גוגל מסבירים כיצד ניתן לתקן את הקוד כדי לסגור את הפרצה. לא קשה במיוחד ולא צריך לעצור את הניסוי.

להלן הסבר כיצד לתקן את הפרצה

1. אתרו את סקריפט השליטה באתר שלכם. ככה הוא נראה עבור כל אחד מסוגי הניסויים:

הסקריפט של ניסוי A/B:

<!– Google Website Optimizer Control Script –>
<script>
function utmx_section(){}function utmx(){}
(function(){var k=’XXXXXXXXXX’,d=document,l=d.location,c=d.cookie;function f(n){
if(c){var i=c.indexOf(n+’=’);if(i>-1){var j=c.indexOf(‘;’,i);return c.substring(i+n.
length+1,j<0?c.length:j)}}}var x=f(‘__utmx’),xx=f(‘__utmxx’),h=l.hash;
d.write(‘<sc’+’ript src=”‘+
‘http’+(l.protocol==’https:’?’s://ssl’:’://www’)+’.google-analytics.com’
+’/siteopt.js?v=1&utmxkey=’+k+’&utmx=’+(x?x:”)+’&utmxx=’+(xx?xx:”)+’&utmxtime=’
+new Date().valueOf()+(h?’&utmxhash=’+escape(h.substr(1)):”)+
‘” type=”text/javascript” charset=”utf-8″></sc’+’ript>’)})();
</script><script>utmx(“url”,’A/B’);</script>
<!– End of Google Website Optimizer Control Script –>

הסקריפט של ניסוי Multivariate:

<!– Google Website Optimizer Control Script –>
<script>
function utmx_section(){}function utmx(){}
(function(){var k=’XXXXXXXXXX’,d=document,l=d.location,c=d.cookie;function f(n){
if(c){var i=c.indexOf(n+’=’);if(i>-1){var j=c.indexOf(‘;’,i);return c.substring(i+n.
length+1,j<0?c.length:j)}}}var x=f(‘__utmx’),xx=f(‘__utmxx’),h=l.hash;
d.write(‘<sc’+’ript src=”‘+
‘http’+(l.protocol==’https:’?’s://ssl’:’://www’)+’.google-analytics.com’
+’/siteopt.js?v=1&utmxkey=’+k+’&utmx=’+(x?x:”)+’&utmxx=’+(xx?xx:”)+’&utmxtime=’
+new Date().valueOf()+(h?’&utmxhash=’+escape(h.substr(1)):”)+
‘” type=”text/javascript” charset=”utf-8″></sc’+’ript>’)})();
</script>
<!– End of Google Website Optimizer Control Script –>

2. אתרו בכל אחד מהסקריפטים את השורה הבאה:

return c.substring(…

3. תקנו את השורה הזו באופן הבא:

לפני: return c.substring(i+n.length+1,j<0?c.length:j)
אחרי: return escape(c.substring(i+n.length+1,j<0?c.length:j))

אל תשכחו להוסיף בסוף הקוד החדש את הסוגר “(“.

4. החליפו את הסקריפט של כל אחד מהניסויים לסקריפטים הבאים:

הסקריפט המתוקן של ניסוי A/B:

<!– Google Website Optimizer Control Script –>
<script>
function utmx_section(){}function utmx(){} (function(){var k=’XXXXXXXXXX’,d=document,l=d.location,c=d.cookie;function f(n){ if(c){var i=c.indexOf(n+’=’);if(i>-1){var j=c.indexOf(‘;’,i);
return escape(c.substring(i+n.length+1,j<0?c.length:j))}}}
var x=f(‘__utmx’),xx=f(‘__utmxx’),h=l.hash; d.write(‘<sc’+’ript src=”‘+
‘http’+(l.protocol==’https:’?’s://ssl’:’://www’)+’.google-analytics.com’
+’/siteopt.js?v=1&utmxkey=’+k+’&utmx=’+(x?x:”)+’&utmxx=’+(xx?xx:”)+’&utmxtime=’
+new Date().valueOf()+(h?’&utmxhash=’+escape(h.substr(1)):”)+
‘” type=”text/javascript” charset=”utf-8″></sc’+’ript>’)})();
</script><script>utmx(“url”,’A/B’);
</script>
<!– End of Google Website Optimizer Control Script –>

הסקריפט המתוקן של ניסוי Multivariate:

<!– Google Website Optimizer Control Script –>
<script>
function utmx_section(){}function utmx(){}
(function(){var k=’XXXXXXXXXX’,d=document,l=d.location,c=d.cookie;function f(n){
if(c){var i=c.indexOf(n+’=’);if(i>-1){var j=c.indexOf(‘;’,i);
return escape(c.substring(i+n.length+1,j<0?c.length:j))}}}
var x=f(‘__utmx’),xx=f(‘__utmxx’),h=l.hash; d.write(‘<sc’+’ript src=”‘+
‘http’+(l.protocol==’https:’?’s://ssl’:’://www’)+’.google-analytics.com’
+’/siteopt.js?v=1&utmxkey=’+k+’&utmx=’+(x?x:”)+’&utmxx=’+(xx?xx:”)+’&utmxtime=’
+new Date().valueOf()+(h?’&utmxhash=’+escape(h.substr(1)):”)+
‘” type=”text/javascript” charset=”utf-8″></sc’+’ript>’)})();
</script>
<!– End of Google Website Optimizer Control Script –>

שימו לב כי צריך למלא את המספרים שלכם באזור הזה בכל אחד מהסקריפטים המתוקנים: k=XXXXXXXXX

הניסוי שלכם ימשיך לעבוד כרגיל לאחר שתבצעו את העדכון, אין צורך לעשות עליו Pause או להתחילו מחדש (Restart).

שתפו:
נכתב על ידי
אלכס צ’רנורודסקי אוכל SEM לארוחת בוקר ומחזיק זוג זחלני גוגל כחיות מחמד. כאפילייט ומנהל קידום ממומן בחברת השיווק האינטרנטי המובילה בארץ, אלכס צבר ניסיון רב והתמחות בקידום ממומן, אופטימיזציית עמודי נחיתה, ניתוח מגמות והתנהגות גולשים. בעל נגיעה בכל מה שחם בתחום, אלכס משתף וחולק מידע כאן בבלוג ובאתר GoAlex.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
84
קידום אתרים
עומר לייבנזון
106
ווב אנליטיקס
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
168
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
103098
תוכן וקופירייטינג
שי משען
98662
פרסום באינטרנט
דוד כהן
97508
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
76597
קידום אתרים
קבלו למייל סיכום שבועי על כל מה שחם בדיגיטל

הצטרפו לקהילה של 15,000+ אנשי שיווק, דיגיטל ובעלי עסקים והישארו מעודכנים בכל הטרנדים והטכניקות שיעזרו לכם להביא תוצאות.

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.