בלוג קידום אתרים - 70 כותבים, 8,500 קוראים | AskPavel

  ברוכים הבאים לבלוג AskPavel - בלוג SEO אבל לא רק. כאן תוכלו לקרוא על עדכונים וחדשות, מדריכים שימושיים, טיפים פרקטיים ליישום, הנחיות אופטימיזציה ותוכן נוסף בנושא מעולם השיווק באינטרנט - קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב אנליטיקס ועוד.  

פוסטים אחרונים:

 

איכות קישורים נכנסים – איך להעריך איכות קישור נכנס?

שלום רב, אשמח אם תוכל ליצור עימי קשר בנוגע להחלפת קישורים בין אתרינו. מהלך שעשויי לתרום לקידום הדדי של שני האתרים שלנו במנועי החיפוש.בברכה, XXX בעל אתר XXX אני בטוח שרובכם, בעלי האתרים, מקבלים עשרות מיילים כאלו ביום. והסיבה לכך – רצון המוני להחליף קישורים כאילו זו איזו מן נוסחת פלא שאוטומטית תקדם את האתר בגוגל. אבל האם זה באמת "עשויי לתרום לקידום הדדי של שני האתרים" כפי שנכתב? ראשית כל, נתחיל מסריקה קצרה ומיפוי ...

קרא עוד »

MeeMix , מדינת ישראל – ומה מפריד ביניהם?

אז איך הכל התחיל… אחרונה הצלחתי לסדר לעצמי הזמנה לאתר MeeMix באמצעות ידידה שקשורה אליהם, עדיין לא הבנתי איך בדיוק. ולא, זו לא "עוד" רשת חברתית חדשה! למי שלא מכיר – מדובר בקהילת רדיו אינטרנטית ייחודית מותאמת אישית. האתר מתמחה בזיהויי העדפות מוסיקליות של המשתמשים שלה באמצעות אלגוריתם מתוחכם. וכך למעשה "צופה" איזו מוסיקה המשתמש יאהב ומהו טעמו המוזיקלי. אלא שבדיוק כשנשענתי על הכסא והתחלתי להנות מהפירות, קיבלתי את ההודעה המצערת הבאה במייל ( ב- ...

קרא עוד »

4 שמועות נפוצות בעולם ה- SEO

1. אם קונים דומיין קיים, בעל וותק ו PR – יהיה קל יותר לקדם את האתר בגוגל! אנשים רבים נוטים לחשוב כי מרכיב חשוב במתכון להצלחת קידום האתר בתוצאות האורגניות, הוא קניית דומיין שכבר קיים זה זמן מה. דומיין בעל קישורים נכנסים ובעל PR גדול מ-0. אני מבין את הבסיס לתפיסה הזו, אך למעשה היא לא יותר מאשר רק שמועה… הכל התחיל בתקופה בה אנשים שמו לב כי קיים איזשהו אפקט, שספק אם בכלל קיים, ...

קרא עוד »

סגירת תיק alljobs – השלכות, דעות ומסקנות

סך הכל עבר שבוע מאז התפרסם הסיפור על נפילת אתר alljobs מגוגל , וכבר ניתן לראות שהאינטרנט מוצף בדעות, סיקורים ודיונים סביב הנושא. כמובן כמו תמיד, רוב ההתמקדות הייתה בעיקר סביב הסיקורים בבלוגספירה. ואם להיות יותר ממוקד אז בעיקר בבלוגי ה- SEO למיניהם. שהרי סך הכל הארוע קשור לנפילה מתוצאות החיפוש בגוגל. אפילו קווין הייסלר (העורך של המגזין Search Engine Watch) בכבודו ובעצמו, הקדיש פוסט לנושא (אני בשוק!). זאת לאחר שאלי פלדבלום – מנכ"ל RankAbove ...

קרא עוד »

פגיעה מכוונת באתר alljobs מצד מתחרים?

בדיוק כתבתי השבוע פוסט על קידום אתרים לא אתי, לא עבר רגע ופתאום אני שומע על המקרה המרעיש הבא. אורי ברייטמן פרסם ידיעה מעניינת, אודות קריסתו הפתאומית, של אתר הדרושים הפופולרי alljobs.co.il , מתוצאות החיפוש בגוגל. (לאחר מכן נוכחתי לגלות אצל אורן שץ ואף ב- YNET גל באזזז סביב הנושא). האמת שהידיעה עוררה בי מעט סקפטיות, אז החלטתי לחקור את הנושא בעצמי (מה שבדיעבד הוביל לתגלית מדאיגה). בדקתי את הקישורים הנכנסים באמצעות ה- siteexplorer של יאהו, ונדהמתי ...

קרא עוד »

בעלי אתרים – היזהרו מזיוף Pagerank!

כנראה שהאזהרות והרמזים לא עוזרים – אני עדיין רואה הרבה בעלי אתרים ממשיכים להשתמש במיסוך (גם בעולם ה- www הישראלי). אחד השימושים הלא אתיים של מיסוך הוא זיוף PageRank. מה זה בעצם cloacking (מיסוך) ? זוהי טכניקת קידום לא אתית, בה משתמשים על מנת ליצור מצג שווא לספיידרים של מנועי החיפוש (ספיידר זהו אלגוריתם שמנועי החיפוש משגרים לדפים באינטרנט לצורך סריקת תוכן). ברגע שהוא נכנס לדף על מנת לסרוק את תוכנו, השרת מזהה כי זהו ...

קרא עוד »

פטריות 2.0 שלאחר הגשם ב -gmail

כפי שהבטיחו, אכן שירות הדוא"ל הפופולרי מבית ענקית החיפוש גוגל – מתחיל לקבל מתיחת פנים. גוגל דאגו להדגיש באדום, את שירות התגיות החדש שלהם: מדובר בתיוג מיילים עפ"י צבעים – מעתה ניתן יהיה להגדיר כל קטגוריה בהתאם לצבע הרצויי. באופן כזה, יוצמד לכל מייל תג בצבע והשם המתאים והטיפול במיילים דחופים מעתה יהיה יעיל יותר.אם כי לצער חלק מהגולשים, בגוגל דאגו להבהיר שהשירות כרגע מוגבל: Note: Colored labels, group chat and rich emoticons only work ...

קרא עוד »

Joostdevalk – השריף החדש בעיר!

קראתי אתמול על יוזמת דיווח ספאם מעניינת שהעלתה לי מספר מחשבות. מה שבעצם Joost de Valk מציע לגורו הספאם של גוגל מאט קאטס ולגורו החיפוש של גוגל אדם לסניק זה עסקת הלשנה שתחסוך להם הרבה כאב ראש. ההצעה היא ליצור כתובת אימייל ייעודית, אליה הוא יעשה כל פעם forward כאשר יקבל את אותם אימיילים שמציעים החלפת קישורים (המגמה היא לאכוף את ההחלפות מהסוג שלא עונים על קריטריונים מסוימים). כך, מבלי הרבה מאמצי חיפוש הם פשוט ...

קרא עוד »

Google Magazine – בקרוב בדוכן העיתונים

לפני מספר ימים מיכאל ארינגטון פרסם ידיעה מעניינת לגבי הכוונות הנסתרות העתידיות של גוגל. מסתבר שלפני כשבועיים, גוגל  רשמו פטנט שקשור ל"עריכת תוכן מודפס ופרסומו בציבור". המהלך מרמז על כוונות אסטרטגיות מעניינות הקשורות ליצירת ופרסום תכנים מודפסים ע"י הגולשים. הרעיון הוא לאפשר לגולש ליצור ולערוך מגזין (מודפס) שיורכב מתכניו האישיים. כמו כן, ניתן יהיה גם לכלול במגזין פרסומות. בגלל הפילוח המדויק של הפרסום בשיטה הזו, הפרסומות במגזינים יהיו רלוונטיות ביותר לקורא. (שהרי כותב המגזין ידע מראש ...

קרא עוד »

מכירת קישורים והאמת מאחורי Pagerank

חשבתי שיהיה קצת נדוש להביע את דעתי בנושא המדובר ביותר בחודשים האחרונים בבלוגי SEO למיניהם בעולם, מחלת ה- PR הפתאומית שפקדה רבים. והחלק הגרוע הוא שאין תרופה! לפיכך, סביר להניח שלא אחדש אם אוסיף ואטחן מים ובכך אאכזב עוד ועוד בעלי אתרים ממורמרים למיניהם. (הגעתי לשיא של כ- 50 פניות בחודש האחרון מבעלי אתרים בבקשה לקבל הסבר על התופעה). חשבתי שבפוסט הזה פשוט אכתוב על PR – מה זה בכלל? מה ההשלכות? ואיך לעזאזל מגיעים ...

קרא עוד »

שתפו את הפוסט עם חברים