דוח ספוטיפיי 2020, גוגל עדיין לא מאנדקס פסקאות ובניית אפליקציות ב-5 דקות

עמית אדלר
הקורונה והשהות הממושכת מהרגיל בבית, הביאו לכך ש"כל יום הוא סוף שבוע": מגמות התנהגותיות שהיו נכונות בעיקר לסופי שבוע, חלחלו גם אל ימות החול. הנה כמה נתונים מעניינים מהדוח:
חדשות קידום אתרים

דוח פרסום ושימוש בספוטיפיי 2020

רגע לפני סיום השנה, אפליקציית המוזיקה הפופולרית ביותר בעולם פרסמה דוח המציג את נתוני הפרסום והשימוש לשנת 2020.

הקורונה והשהות הממושכת מהרגיל בבית, הביאו לכך ש”כל יום הוא סוף שבוע”: מגמות התנהגותיות שהיו נכונות בעיקר לסופי שבוע, חלחלו גם אל ימות החול. הנה כמה נתונים מעניינים מהדוח:

  • באופן כללי, חלה עלייה של 108% במשתמשים חודשיים המאזינים לפודקאסטים (ספטמבר 2020 לעומת 2019). 72% מאלו שהאזינו לתוכן אודיו בסטרימינג במהלך הקורונה, עשו זאת מכיוון שסבלו מ”עייפות מסך”.
  • האזנה לפודקאסטים בנושאי חדשות ופוליטיקה עלתה ב-140% בין ינואר לנובמבר 2020, בהשוואה לאותה תקופה ב-2019. פודקאסטים בנושא חינוך קיבלו 81% יותר מאזינים, ופודקאסטים בנושא בריאות – עלייה של 201% (באותה תקופה).
  • חלה עלייה בשימוש בספוטיפיי במכשירים שונים – 28% בדסקטופ, 61% במכשירים קוליים וכן 55% דרך קונסולות משחק. כמו כן בין מרץ ליוני 2020 לעומת 2019 – משתמשים האזינו יותר לתוכן הקשורים לגיימינג (עלייה של 18%), ופחות לתכנים הקשורים לפעילויות חוץ (ירידה של 62%).
  • 55% ממשתמשי ספוטיפיי בגילאי 16 עד 40 אמרו שהאזינו ליותר מוזיקה בחודשים האחרונים, מכיוון שהשינויים בעולם השפיעו על הרגלי הצריכה שלהם. 68% מהמשתמשים באותם גילאים אמרו שהם מגלים תכנים חדשים בקביעות הודות לאלגוריתמים ולהמלצות מקוונות.

הדוח ממשיך ומפרט אודות התנהגויות של מגוון קהלים – ובהם פודי’ז, חובבי בריאות, חובבי טכנולוגיה, גיימרים, דור ה-Y וה-Z, הורים ועוד. שווה להציץ >

אינדוקס פסקאות בגוגל עדיין לא פעיל

באמצע אוקטובר דיווחנו על יכולת חדשה של גוגל לסרוק ולאנדקס פסקאות טקסט חלקיות. בהקשר זה חובה לציין שמדובר ביכולת חדשה של דירוג מיקומים, ולא ביכולת חדשה של אינדוקס.

למרות שקוראים לזה “אינדוקס פסקאות” – בגוגל כבר הסבירו שלא מדובר באינדוקס נפרד של פסקאות; המנוע עדיין מאנדקס עמודים שלמים. אלא שהפעם גוגל מסוגל לכלול בתחשיב המיקומים גם פסקאות בודדות. כלומר – הפיצ’ר החדש מסוגל לדרג תוכן בהתאם לפסקאות מלל חלקיות, דבר שעד היום לא התאפשר.

היכולת החדשה של גוגל הייתה אמורה להיות פעילה עד סוף 2020, אבל כעת ככל הנראה זה כבר לא יקרה. דני סאליבן מגוגל הודיע שהפיצ’ר החדש עדיין לא פעיל, והעלייה לאוויר צפויה להתרחש בתחילת 2021. כאשר היכולת החדשה תופעל במלואה, היא תשפיע על 7% מהשאילתות בצורה גלובלית בכל רחבי העולם.

100 האתרים המובילים בארה”ב לשנת 2020

בשבוע שעבר דיווחנו על 15 האתרים המובילים בישראל נכון לסוף השנה הנוכחית. גם חברת Semrush פרסמה דוח המציג את 100 האתרים המובילים בארה”ב, נכון לנובמבר 2020. הדוח מפרט כמות ביקורים, יחס הטראפיק בין דסקטופ למובייל, דפים נצפים פר ביקור, זמן שהייה ממוצע וכן אחוז נטישה.

5 המקומות הראשונים ברורים מאליהם: גוגל (קום), יוטיוב, פייסבוק, אמזון וכן ויקיפדיה.

במקום השישי נמצא אתר יאהו, למרבה התדהמה, ואחריו אתר פורנו ידוע במקום השביעי. רדיט הגיע למקום השמיני, טוויטר במקום התשיעי ואינסטגרם עלתה למקום העשירי. לרשימה המלאה >

גוגל AppSheet – בניית אפליקציות ב-5 דקות בלי קוד

פלטפורמה חדשה מבית גוגל מאפשרת לכולם ליצור אפליקציות בקלות ובמהירות, גם בלי לדעת לקודד.

לדוגמה, AppSheet מאפשרת ליצור אפליקציות מובייל עם מעקב מיקום תוך 5 דקות: שילוב של גוגל מפות באפליקציה שלכם, יאפשר ליצור אפליקציה עם Geolocation. לחילופין תוכלו להציע אפשרויות חדשות לצוותי הפיתוח של הפלטפורמה.

מעבר לכך ניתן לבנות 6 סוגים של אפליקציות אוטומציה לזירוז תהליכים בעסק, כמו גם אפליקציות לניהול מכירות, ניהול מלאי, חוויית לקוח ועוד.

לידיעה המלאה בגוגל >
פלטפורמת AppSheet >

ידיעות בקטנה

  • בשורה משמחת לאנשי ה-SEO – כלי הסריקה חזר לתפקוד בקונסולת החיפוש של גוגל; זאת אחרי תקופה ארוכה בה הפיצ’ר הזה היה מושבת לצורך תיקונים.
  • טיקטוק הודיעה כי מעתה והלאה היא תהיה זמינה לצפייה ושימוש גם בטלוויזיות החכמות של סמסונג מודל 2018 ואילך.
  • גוגל מעדכנת את מדיניות הפרסום שלה מדי פעם. בדצמבר עודכנה מדיניות הפרשנות המטעה בנושאים פיננסיים. כמו כן ב-11 לפברואר 2021 תעודכן מדיניות הפרסום בנושא תוכן מיני. מומלץ להתעדכן כאן >

נתראה בחדשות הדיגיטל בשנת 2021!

תגיות רלוונטיות: חדשות דיגיטל
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.