גוגל נגד אוסטרליה, יותר שקיפות בפייסבוק, דרך חדשה להסוות קישורים ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל מאיימת לנטוש את אוסטרליה

לפני מספר ימים חתמה גוגל על הסכם בצרפת, בו היא מתחייבת לשלם ליצרני חדשות על שימוש בתוכן. בעקבות המהלך הזה, יש לשער – גם יצרני חדשות באוסטרליה דרשו הסכם דומה; אלא שהפעם גוגל הגיבה בצורה אחרת: החברה מאיימת להסיר את מנוע החיפוש שלה.

מדוע לחתום על הסכם עם מדינה אחת אבל לאיים על מדינה אחרת, באותו עניין בדיוק? 19 מיליון בני אדם באוסטרליה משתמשים בגוגל מדי יום, והשוק שם נחשב קטן יחסית עבור ענקית החיפוש. זאת לעומת השוק באירופה ובארצות הברית, שם גוגל כנראה מפחדת לאבד אחיזה ולכן לא יכולה לנקוט באיומים משמעותיים מדי.

כמובן שזה לא לגמרי מדויק. כבר ב-2014 חסמה גוגל את אתרי החדשות בספרד, ולפני כשנתיים סירבה לשלם ליצרני החדשות בצרפת (סירוב שהתפוצץ לה בפנים לפני מספר ימים, כפי שראינו). דברים דומים קרו גם עם חדשות תוצרת גרמניה, שם גוגל קיצצה את הסניפטים המוצגים בתוצאות החיפוש כדי לא לעבור על חוקי זכויות היוצרים שהונחתו עליה.

כרגע עדיין לא ברור מה יקרה. כל אחד מהצדדים עושה שרירים, ולא ניתן לדעת לאן יוביל המאבק החדש-ישן הזה. מצד אחד גוגל לא יכולה להרשות לעצמה להיכנע לכל תכתיב שכזה; מצד שני – בהיותה כמעט מונופול בתחום החיפוש – ייתכן שהיא תיאלץ להתכופף בשלב כלשהו, כפי שקרה בצרפת.

יותר שקיפות ושליטה למשתמשי פייסבוק

החל מ-2018, משתמשי פייסבוק יכולים לראות את המידע הנאסף עליהם בשתי רמות עיקריות – המידע שלך ומידע אודותיך. כעת שדרגה פייסבוק את ממשק הצפייה והניהול של הנתונים האישיים, וחילקה אותו ל-8 תחומים עיקריים:

  • Your Activity Across Facebook
  • Friends and Followers
  • Preferences
  • Personal Information
  • Logged Information
  • Ads Information
  • Apps and Websites Off of Facebook
  • Security and Login Information

כל אחת מהקטגוריות הללו תתפצל לתת קטגוריות נוספות, ותאפשר למשתמשים הרבה יותר שליטה ובקרה על המתרחש בחשבון. כמו כן נוספה תיבת חיפוש במטרה למצוא דברים ספציפיים מבלי להסתבך במורד הקטגוריות.

מצד שני – המפרסמים בפייסבוק ממשיכים לסבול מהשבתת חשבונות אוטומטית וללא הסברים.

בקיץ הקרוב: לא יתאפשר פרסום ממוקד-ג’ימייל

החל מה-1 ליולי 2021 לא ניתן יהיה ליצור מסעות פרסום לג’ימייל בלבד, וכל האופרציה הקשורה לכך תעבור לגוגל דיסקברי. השינוי הוכרז באמצעות מיילים שנשלחו למפרסמים בעלי קמפיינים ייעודיים לג’ימייל, וכן באמצעות הודעה באתר התמיכה של גוגל אדס.

לאחר המעבר, יהיה על המפרסמים לשים לב למספר שינויים – שלושה מהם קשורים לתקציב, להצעת המחיר לקליק וכן לאפשרויות הטרגוט. כמו כן יש לשים לב לשינויים בצורת הדיווח וכן בחיובים עבור הפרסום. לדוגמה, מומלץ שהתקציב לקמפיינים של דיסקברי יהיה גבוה יותר מאשר בקמפיינים הנוכחיים בג’ימייל; זאת כדי לפצות על התוספת החדשה לטווח ההגעה של דיסקברי. התקציב ישמש לכל רוחב הקמפיינים של רשת דיסקברי, ולא ניתן יהיה לפצל אותו לג’ימייל בלבד.

דוגמה נוספת – הטרגוט במודעות ג’ימייל דומה לזה של דיסקברי, אבל עם הבדל אחד משמעותי: לא ניתן יהיה לטרגט לפי מילות מפתח. לפיכך ההמלצה היא ליצור קהלים מותאמים אישית מתוך כל מילות המפתח הכי ממירות שהיו לכם בקמפיינים של ג’ימייל, ולהעביר אותם לקמפיין דיסקברי.

המלצות נוספות כאן >

גוגל מתעלם מקישורים בתוך אלמנט “כפתור”

בשיחה שנערכה לאחרונה עם אנליסט גוגל, ג’ון מולר, הובהר כי קישורים המוצבים בתוך אלמנט כפתור – אינם תקפים. גוגלבוט לא מקליק עליהם ולא עובר דרכם לאתרי המטרה, כך שבעצם אין להם כל השפעה. בהקשר זה ניתן לומר שהם מהווים סוג של קישורי no follow.

מולר ממליץ להימנע מלהציב קישורים בתוך אלמנט כפתור (), ובמקום זאת להשתמש בקישור HTML רגיל. אם רוצים עיצוב של כפתור, מומלץ לעשות זאת באמצעות CSS. אלמנט הכפתור מחביא את הקישור מעיניו של גוגלבולט, ולמעשה יכול לשמש לצורכי PR Sculpting – שיטה עתיקת יומין שקובעת לאילו אתרים יזרום מיץ הקישורים שלנו.

ידיעות בקטנה

  • מנוע החיפוש דאק דאק גו הגיע לשיא חדש של 100 מיליון חיפושים ביום, וכעת נמצא במקום השני ברשימת מנועי החיפוש המובילים בארה”ב (גוגל מקום ראשון, יאהו מקום שלישי ובינג מקום רביעי).
  • משתמשי לינקדאין יכולים כעת לקבוע את דרגת הפרטיות של כל פוסט בנפרד – מי יכול לראות את הפוסט, מי יכול להגיב וכן הלאה.
  • דוח תובנות חדש בגוגל לעסק שלי מציג את הנתונים בצורה חדשה ומרעננת, כולל הודעות, שיחות טלפון, חיפושים ועוד. חלק מהמידע יעודכן בתדירות גבוהה יותר, חלק יקבל תוספות וחלק יישאר ללא שינוי. הידיעה באתר התמיכה >
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100767
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99919
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.