אימות מפרסמים בגוגל אדס, וואטסאפ מגיבה לסערה, מדד האמון בחדשות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל אדס דורש אימות מפרסמים

באפריל 2020 דיווחנו על תהליך אימות חדש הנדרש ממפרסמים בגוגל אדס. תוכנית האימות נדרשת, בין היתר, כדי ליצור מצב של שקיפות מלאה בכל הנוגע למודעות המוצגות ברחבי הרשת של גוגל, וכמובן גם כדי למנוע הקמת חשבונות פיקטיביים.

כעת נודע שמפרסמים החלו לקבל אימיילים, המודיעים להם שנבחרו לצורך השתתפות בתוכנית האימות. כל מי שמקבל מייל מהסוג הזה מחויב לבצע את תהליך האימות עד מועד מסוים (במייל מצוין 6 לפברואר 2021), אחרת החשבון יעבור להשהיה.

בכל הנוגע לפרטיות המפרסמים עצמם – המידע שיוצג בכל מודעה יכלול רק את שם המפרסם / הסוכנות וכן את מיקומו. גוגל הבהירה כי לא תחשוף שום מידע נוסף אודות המפרסם. כמו כן למשתמשי גוגל ניתנת האפשרות לבחור האם להמשיך לקבל מודעות מהמפרסם הנ”ל, באמצעות קליק פשוט בחלונית האימות.

אימות מפרסמים בגוגל אדס

וואטסאפ דוחה את שיתוף המידע עם פייסבוק

בתגובה לנטישה המונית של עשרות מיליונים מאז ההודעה האחרונה, וואטסאפ הודיעה על דחיית המועד בו שיתוף המידע עם פייסבוק היה אמור להתחיל. מייסד טלגרם דיווח על גידול של 25 מיליון משתמשים תוך 3 ימים בלבד, והאפליקציה חצתה לראשונה את קו חצי מיליארד המשתמשים. דברים דומים התרחשו גם בסיגנל, עם 5.7 מיליון הורדות, וכן באפליקציות אחרות.

לאור כל הסערה – בהודעה רשמית שפורסמה ביום שישי האחרון, נכתב כי השינוי המיועד יידחה ב-3 חודשים; זאת כדי לאפשר הבנה טובה יותר של מהות התהליך ונושאי הפרטיות הכרוכים בו. לפיכך השינוי שהיה מיועד להתרחש ב-8 לפברואר, יידחה עד ה-15 במאי 2021.

הבעיה העיקרית של משתמשי וואטסאפ נחלקה לשניים: חלק גדול מהם כלל לא ידע שוואטסאפ שייכת לפייסבוק ושיש קשר בין 2 החברות. כמו כן מי שיבחר לא לאשר את שיתוף המידע ייחסם, דבר שהפריע מאוד למשתמשים הנוכחיים.

הרוב לא סומך על חדשות ברשתות חברתיות

במחקר חדש של מכון Pew בארה”ב, נתגלה כי 59% מהמבוגרים מצפים שהחדשות שהם מקבלים במדיה חברתית יהיו לא מדויקות. רק 39% כן מצפים שהמידע החדשותי יהיה מדויק, כאשר הוא מגיע מרשת חברתית.

המחקר כלל מעל 9,000 אמריקאים, ומצא כי 53% מהמשיבים צורכים חדשות באמצעות רשתות חברתיות “בקביעות” וכן “מדי פעם”. רק 21% אמרו שאינם צורכים חדשות בשום סוג של מדיה חברתית. מעבר לכך, רק 30% אמרו שהרשתות החברתיות מסייעות להם בהבנת האירועים המתרחשים, ו-23% אמרו שהן מותירות אותם מבולבלים.

בין המקורות המשמשים לצריכת חדשות, כפי שעלו מהסקר: פייסבוק (36%), יוטיוב (23%), טוויטר (15%), אינסטגרם (11%) וכן מקורות נוספים מתחת ל-10% כל אחד.

חידושים ביוטיוב

מודעות פוסט-רול מופעלות כעת עבור כל הסרטונים המציגים פרסומות. כל סרטון מעל 10 דקות יפעיל באופן אוטומטי גם מודעות פוסט רול (המופיעות בסיום), וזאת לצד המודעות הנוספות כגון פרה-רול ומיד-רול. מכיוון שכל 3 סוגי המודעות מופעלים כעת כברירת מחדל, יש לוודא שאינכם מפעילים יותר מודעות מתוכן.

יוטיוב אנליטיקס מציג ביצועי סרטון ב-24 שעות הראשונות. עד כה ניתן היה לפלח רק החל מ-7 ימים ומעלה; אך מכיוון שביצועי סרטון ב-24 שעות הראשונות לקיומו מהווים מדד חשוב, כעת מנהלי הערוץ יוכלו לצפות בקלות גם בביצועי היממה הראשונה.

דף תוצאות חדש ביוטיוב מיועד לחיפושי האשטאג בלבד. האפשרות לבצע חיפושים באמצעות תגיות סולמית קיימת ביוטיוב כבר מ-2018, אך התוצאות לא היו טובות במיוחד. כעת יוטיוב שיפרה הן את איכות ורלוונטיות התוצאות, והן את התצוגה שלהן. בתוצאות החדשות יוצגו אך ורק סרטונים שכוללים האשטאג, וניתן לבצע את החיפוש הן בצורה ידנית והן על ידי קליק על האשטאגים הקיימים בסרטונים.

ידיעות בקטנה

  • לינקדאין מציעה קורסי הכשרה בחינם עד ה-31 בינואר, במקצועות הדרושים ביותר לשנת 2021 – פיתוח, דאטה, ניהול פרויקטים ועוד. בנוסף יש גם 6 קורסי הכשרה בחינם בתחום הפרסום, המלמדים כיצד לפרסם בלינקדאין בצורה היעילה ביותר.
  • פייסבוק כנראה בוחנת אפשרות לשליחת הודעות למנהלי קבוצות, כאשר פוסט מסוים מקבל מעורבות גבוהה מהרגיל. לא מדובר בהודעה רשמית אלא בציוץ של עיתונאי בטוויטר.
  • חברת שיתוף הווידאו ראמבלר תובעת את גוגל בשל העדפת סרטוני יוטיוב בתוצאות החיפוש.
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.