וואטסאפ תעביר מידע לפייסבוק, הקלטת שיחות בגוגל אדס, AI ישראלי לומד עברית ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

עכשיו זה רשמי: המידע שלכם יועבר מוואטסאפ לפייסבוק

לאחרונה נודע כי אפליקציית וואטסאפ תתחיל להשתמש במידע שנצבר באפליקציה לטובת פייסבוק. המידע יכלול נתונים כגון מספר הטלפון, סוג המכשיר, אינטראקציות עם משתמשים אחרים (כולל עסקים), תשלומים עתידיים ועוד.

מי שלא יאשר את תנאי השימוש החדשים עד ה-8 בפברואר, לא יוכל להשתמש יותר באפליקציה. באירופה, אגב, החוק אוסר על העברת המידע הזו. פייסבוק לא יכולה לבצע את המהלך הזה במכשירים שבעליהם הם אזרחי אירופה.

עבור חדי העין והזיכרון, מסתבר שכל זה לא ממש חדש. בשנת 2014 רכשה פייסבוק את וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר, וכבר אז היה מאוד ברור שהיא לא תוותר על אף שביב של דאטה. למעשה, רוב הסיכויים שהדאטה של משתמשי וואטסאפ נמצא בשימוש פייסבוק כבר מ-2014, סיבה עיקרית לכך שיזמי האפליקציה עזבו את פייסבוק בסופו של דבר.

ב-2016 התחילה וואטאספ להצפין את השיחות והמידע האישי, ואיפשרה למשתמשים לבחור האם להעביר את המידע לפייסבוק או לא. אומנם כל הדאטה יישאר במתכונת מצופנת, אבל כעת כל המידע יועבר לשימוש פייסבוק ולא ניתן לבחור אחרת.

אבל אם המידע בוואטסאפ ממילא נמצא בשימוש פייסבוק מאז 2014, מדוע רק עכשיו ההחלטה להכריז על כך בפומבי? רוב הסיכויים שזה נעשה כדי לאחד כוחות מול התביעות המשפטיות המתנהלות כיום נגד פייסבוק, ומנסות לפרק את המונופול לחתיכות קטנות יותר. האיחוד הכפוי בין פייסבוק, וואטסאפ, מסנג’ר ושאר ירקות – ככל הנראה ייצור חזית מאוחדת שקשה יותר לפרק.

הקלטת שיחות בגוגל אדס זמינה בישראל

בספטמבר 2020 גוגל אדס הכריזה על אפשרות להקליט שיחות טלפון, וכן לשמור את ההקלטות למשך 30 יום. עד כה האפשרות הייתה זמינה רק באופן מוגבל, אבל כעת נראה שהאופציה מתחילה להתגלגל לכולם.

הקלטת השיחות ושמירתן מתאפשרת דרך מספרי הטלפון הווירטואליים של גוגל, בכל האפשרויות הקיימות – תוסף שיחות, מודעת התקשרות וכן החלפת המספר הקיים באתר / בדף הנחיתה.

שימו לב, ייתכן שהאפשרות החדשה עדיין לא הגיעה לכל החשבונות בישראל.

עיצוב חדש מגיע לעמודי פייסבוק

פייסבוק השיקה עיצוב חדש של עמודים תחת השם New Pages Experience. השינוי העיקרי נוגע להבדל סמנטי בין “לייק” ובין “עוקב”. בפייסבוק החליטו שהביטוי לייק לא מתאר נכונה את האינטראקציה של המשתמשים עם המותג, ולכן במקום כפתור הלייק יוצג השם “עוקבים” (Followers).

כמו כן יחולו מספר שינויים נוספים: ממשק ניהול נוח יותר, ניוזפיד ייעודי למנהלי עמודים, דוחות Insights משודרגים, סוג חדש של פוסטים בסגנון שאלות ותשובות (Q&A), שימוש נפוץ יותר באימות עמודים (סימן ה-V הכחול), ניהול הרשאות חדש ועוד.

לא אצל כולם ניתן לעבור לעיצוב החדש כבר עכשיו, ולפעמים אף ניתן יהיה לדלג בין שני סוגי הדפים למשך תקופה מסוימת. כדי לבדוק האם אתם יכולים לעבור לחוויית הדפים החדשה של פייסבוק, היכנסו למרכז התמיכה >

עיצוב חדש לעמודי פייסבוק 2021

הרשות להגנת הצרכן מגנה עלינו מחוות דעת מזויפות

ביקורות אונליין כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מרוב תהליכי הרכישה שלנו, ויש להן השפעה ניכרת על ההחלטה האם לקנות / לפנות. במטרה למנוע הטעיה בטעות או בכוונת זדון, הרשות להגנת הצרכן פרסמה מסמך הנחיות בכל הנוגע לחוות דעת ברשת.

מכיוון שבקנייה אונליין בדרך לא ניתן להתרשם ישירות מהמוצר עצמו, הצרכנים נאלצים לסמוך על התרשמויות עקיפות – ובהן גם חוות דעת של אחרים. סעיף מיוחד מוקדש בהנחיות גם למשפיענים ומפורסמים הממליצים על מוצרים בתשלום ו/או שלא התנסו בהם מעולם.

הפרה של כל אחת מההנחיות תיחשב עילה להפעלת סנקציה לפי החוק. ההנחיות עשויות להיות תקפות גם במקומות אחרים בהם מתפרסמות חוות דעת, כגון עיתונות כתובה.

לרשימת ההנחיות המלאה >

איגוד ישראלי ילמד AI את השפה העברית

בישראל לא מסתפקים בבינה המלאכותית של גוגל, ופונים אל עבר חלופות חדשות כחול-לבן. רשות החדשנות ומשרד הדיגיטל הלאומי, הכריזו על הקמת “איגוד חברות לטכנולוגיות שפת אנוש” (NLP – Natural Language Processing).

מטרת האיגוד – שהינו עמותה ללא כוונת רווח – היא לקדם את הבנת השפה העברית והערבית במערכות ממוחשבות, ועם חבריו נמנים ארגונים כגון רפאל, אודיו קודס, מלינגו (בעלת המילון מורפיקס), אינטל, וואלה, ynet ועוד. כמו כן האיגוד מפוקח על ידי אנשי אקדמיה מובילים בתחומים הרלוונטיים. ההשקעה מסתכמת ב-7.5 מיליון שקל לשלוש השנים הבאות.

אחד הפרויקטים הראשונים של האיגוד, הוא איסוף תכנים הנכתבים ומיוצרים על ידי נשים – זאת במטרה לגרום למערכות ממוחשבות להבין הבדלי מגדר הטמונים בשפה העברית והערבית (הבדלים שלא קיימים, למשל, בשפה האנגלית).

נשים יצרניות תוכן המעוניינות להשתתף בפרויקט מוזמנות למלא את הטופס >

מחקר: יעילותו של תוכן B2B

איש ה-SEO בריאן דין שחרר מחקר נוסף מתוצרתו, והפעם בנושא תוכן B2B. במחקר השתתפו 502 חברות B2B, והנה כמה מהממצאים:

  • ל-72% מחברות ה-B2B יש בלוג. משמע של-28% מהחברות אין בלוג (וחבל).
  • בלוגים בנישת ה-B2B שמפרסמים תוכן חינוכי / אינפורמטיבי, מקבלים 52% יותר טראפיק אורגני מאלו שמפרסמים תוכן העוסק בעיקר בחברה עצמה (מהוות 8% ממשתתפי הסקר).
  • רק 29% מחברות ה-B2B מאפשרות תגובות בבלוגים שלהן.
  • 65% מחברות ה-B2B משתמשות בתמונות מאגר בפוסטים שלהן.
  • הקריאה לפעולה הפופולרית ביותר בתוכן B2B היא הדגשת “פוסטים נוספים” (Related Posts / Content).
  • בלוגים של B2B מקבלים בממוצע 282 ביקורים מתוצאות חיפוש אורגניות בכל חודש.

למחקר המלא >

ידיעות בקטנה

  • וורדפרס היא מערכת הניהול המובילה כיום, עם נתח שוק של 39.6% מכלל האתרים בעולם. אחריה מגיעים שופיפיי (3.2%), ג’ומלה (2.2%), ויקס ודרופל (1.5%). מדהים יותר הוא נתח האתרים ללא מערכת ניהול כלל – 38.3 אחוזים.
  • גוגל פרסמה את קיומו של אלגוריתם חדש בשם SMITH, בעל ביצועים טובים יותר מאלגוריתם BERT בכל הנוגע לשאילתות ארוכות ולתוכן ארוך ומפורט. ייחודו הוא ביכולת ההבנה של פסקאות שלמות מתוך מסמך, בדיוק כפי שברט מבין מילים בתוך משפט. עדיין לא ברור האם סמית’ מיושם במנוע החיפוש.
  • מהנדסים באלפבית, חברת האם של גוגל, הקימו איגוד עובדים רשמי למען כל עובדי החברה. בהצלחה!
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.