מהיר יותר, דיגיטלי יותר, קהילתי יותר: הכירו את AskPavel החדש

פבל ישראלסקי
אני שמח לעדכן שאחרי 3 חודשים של פיתוח ועבודה מאוחרת עד השעות הקטנות של הלילה סיימנו עם הפיתוח המחודש של AskPavel מודל 2021 והתוצאה לפניכם. אז מה חדש כאן?
העיצוב החדש של AskPavel

וולקאם ל-AskPavel החדש! הגיע הזמן להתחדש קצת אחרי 6 שנים שהאתר לא שינה צורה, היה מלא בבאגים, איטי, כלל מגבלות טכניות והכי חשוב – לא תאם את רוח הקהילה, המטרה שלשמה האתר נוצר מלכתחילה.

אז מה השתנה כאן? המון, בפוסט הבא אנסה לתמצת לכם את השינויים שעשינו אבל יש לי בקשה קטנה. אם האתר הזה חשוב לכם ותרם לכם איכשהו במהלך השנים, התודה שלכם תהיה לכתוב כאן תגובה עם פידבק (אמיתי, גם אם הוא שלילי) על האתר החדש. למרות שהשקנו, אנחנו עדיין במוד של שיפורים ותיקונים והפידבק שלך מאד יעזור לנו ליצור אתר שבסופו של דבר יהיה גם נוח לך.

אז הנה הדברים שניסינו לשנות באתר החדש, אתם תגידו אם הצלחנו 🙂

1. להדגיש שאנחנו לא רק SEO

למי מכם שזוכר את AskPavel בשנת 2007, המיקוד תמיד היה קידום אתרים אורגני. בכל זאת, זה התחום שאיתו התחלתי בתחילת דרכי המקצועית. האמת שככה גם החברה שלי התחילה.

עם השנים הבנתי שאיש SEO טוב צריך להבין גם בתחומים אחרים מעולם השיווק הדיגיטלי – איך לכתוב קופי טוב, מה זה משפך מכירות ואפילו איך להקים קמפיין ממומן בגוגל. אין מה לעשות, כיום כל ערוצי השיווק מדברים ומשפיעים אחד על השני.

ככה קרה שלאט לאט התחילו להתווסף עוד ועוד קטגוריות ל-AskPavel כדי לכסות נושאים מתחומים חופפים כדי להעניק ערך מוסף לקוראים.

אבל עדיין זה לא היה מספיק, לא באמת נבנו עולמות תוכן ייעודיים ושוטטות קצרה באתר הייתה נותנת את התחושה שעדיין החלק הארי באתר קשור ל-SEO.

בגרסה החדשה נתנו מקום שווה לכל שאר התחומים ונכון לעכשיו יש 6 נושאים מרכזיים שבהם אנחנו מתמקדים, הכוונה בהמשך להוסיף לאט לאט את היתר: קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב אנליטיקס, תוכן/קופירייטינג ושיווק דיגיטלי (כרגע כללי וכולל את כל התכנים שאין להם עדיין קטגוריה מתאימה באתר). אה, ולכל נושא יש גם צבע משלו שמופיע לאורך כל האתר. לדוגמא:

נושאי תכנים באתר

2. שיפור של חווית המשתמש והנגישות

הנוסחה פשוטה – כשטוב לנו במקום מסוים, בא לנו להיות שם יותר. זה בכל דבר בחיים, בטח כשזה מגיע גם לגלישה באתרי אינטרנט. אלו הדברים ששינינו:

חלוקה ל-2 שכבות נושאים

אז הבנו שאנחנו רוצים לדבר על כל השיווק הדיגיטלי ולא רק על SEO, אבל אז מגיעים לבעיה אחרת.

שיווק דיגיטלי זה נושא מאד סבוך, דמיינו שהייתם צריכים לבנות אתר שלם על זה ולקלוע לכל הצרכים שיש לאנשים, איך הייתם מארגנים את התוכן בצורה כזו שבה יהיה קל להתמצא ותקלעו בול להעדפות הגלישה של הרוב?

אחרי סקר גדול שעשינו בקרב הקוראים הבנו שהקהל שלנו מתחלק ל-2: אנשים שמתעניינים בנושא מסוים ורוצים לצרוך תוכן סביב אותו נושא (למשל מישהו שמתעניין במדיה חברתית). אנשים שאין להם פוקוס נושאי, מתעניינים בהכל, אבל כן מחפשים פתרון בסוג תוכן מסוים (למשל מישהי שאוהבת לקרוא רק חדשות אבל על הכל).

לכן החלטנו לחלק את המבנה של האתר ל-2 שכבות כדי לדבר בדיוק ל-2 סוגי הקוראים שלנו:

  • שכבת הנושאים: לכל נושא יש עמוד לובי שמרכז את כל התכנים מכל אזורי התוכן סביב אותו הנושא. למשל לובי נושא קידום אתרים מרכז חדשות, מדריכים, קורסים, סקירות, תגובות ושאלות – הכל רק על קידום אתרים.
  • שכבת סוגי התוכן: מצד שני לכל סוג תוכן יש גם עמוד לובי משל עצמו שכולל את כל הנושאים. למשל לובי מדריכים כולל את המדריכים בכל הנושאים של האתר במקום אחד.

אם תכנסו רגע לעמוד האודות החדש תוכלו לראות את כל הנושאים ואת כל סוגי התוכן באתר בצורה נוחה וברורה. גם בתפריט העליון זה מופיע.

האם המבנה הזה מובן לדעתך? היית ממליץ לבנות את זה אחרת? עדיין לא מאוחר לעשות שינויים 🙂

סוגי תוכן לעומת נושאים

התאמת העיצוב של התבניות בהתאם לסטייט אוף מיינד

עוד נקודה שחשבנו עליה היא שהסטייט אוף מיינד של הקורא שונה בהתאם לסוג התוכן שצורכים. לדוגמא: כשקוראים חדשות, המטרה היא רק ״לסמן וי״, הקורא רק רוצה לוודא שהוא עכשיו יודע על העדכון. בעוד שבקריאת מדריך, המוד הוא יותר של ״למידה״ והתעמקות, שמצריכים הרבה יותר ריכוז. במקרה של סקירה הריכוז גם חשוב כי זה שלב שבו נדרשים לקבל החלטה צרכנית.

לכן החלטנו לעצב את עמודי האייטמים של החדשות (כמו העמוד הזה שבו אתם נמצאים עכשיו) בצורה שנותנת הצצה לעוד דברים וכוללת ״הסחות דעת״, בעוד שעמודי מדריך נקיים יותר מ״הפרעות״, לדוגמא:

דוגמא לתבנית מדריך

תוכן עניינים ״דביק״ בעמודי מדריכים

המדריכים כאן באתר לפעמים מגיעים ל-15,000 מילה! אני חושב שזה אחד הדברים שמייחדים את האתר הזה, העומק וה״חפירות״ (בקטע חיובי). לכן כדי להקל על המשתמשים יצרנו במדריכים ארוכים תוך עניינים סטטי בתחילת הפוסט וכפתור צד שנגלל ואפשר תמיד להקפיץ איתו תת תפריט ניווט פנימי בתוך המדריך כדי לא ללכת לאיבוד. הוא מופיע גם במובייל. ככה זה נראה:

כפתור תוכן עניינים דביק

נגישות

נגישות היא נושא סופר חשוב. ולא כדי לסמן ״וי״ או ״כי החוק אומר״ אלא כי באמת צריך להבין שיש אנשים עם מוגבלויות שקשה להם לצרוך תוכן באינטרנט ובתור בעלי אתרים אנחנו צריכים לעשות כל מה שצריך כדי להקל עליהם. שימו את עצמכם בנעליים שלהם רגע.

ואני בכלל לא מדבר על ה״תגמול״ השיווקי כאן כי זה פלח קוראים שחווית משתמש טובה תהפוך אותם לקוראים נאמנים (אולי אפילו ללקוחות).

אני מודה שהאתר עדיין לא מושלם בהיבט הזה, אבל אנחנו עובדים על זה ונמשיך לעבוד על זה גם אחרי ההשקה. תוך כדי התהליך גיליתי שתוספי נגישות למיניהם נותנים חלק מהדברים אבל לא מבטיחים נגישות של 100% וחייבים לשלב מגוון דברים ידניים כמו משחק עם ניגודיות, הגדרת מצבי מעבר עכבר (hover) על אלמנטים ועוד.

3. דגש משמעותי על מהירות והתאמה למובייל

האמת שתמיד התפדחתי ללכת לכלי בדיקת המהירות של גוגל כדי להתאכזב מהציון הנמוך שהאתר מקבל.

זה לא שלא ניסיתי לשפר אותו, אבל היו המון מגבלות ומודה שגם חוסר נסיון טכני בתכנות ואיכשהו תמיד הנושא הזה נדחק הצידה. הרבה פעמים הייתי אפילו בהכחשה עצמית כשהביצועים של האתר היו ברצפה, ״זה בטוח לא בגלל המהירות״ אמרתי לעצמי…

אז הפעם החלטתי לשים על זה פוקוס מרכזי ולהוסיף כמה עשרות שעות פיתוח כדי להגיע למצב שבו האתר מגיע ל-100/100 ואני ממש שמח שהצוות הטכני עמד במשימה. זה לא היה פשוט, רק בעמוד הבית יש 15 ליסטינגים דינמיים עם שאילתות.

לא יודע אם זה נכון או לא אבל צוות הפיתוח אמר שהאתר החדש של AskPavel הוא אחד מתוך 10 האתרים המהירים ביותר שאי פעם נבנו על אלמנטור בהתחשב בכמות המידע והפונקציות הדינמיות.

יהיה מסקרן לראות איך זה ישפיע על הביצועים לאורך זמן.

ככה זה נראה בבדיקה שעשיתי עכשיו, לפעמים יוצא 100 לפעמים פחות, זה די תלוי בשרת באותו הרגע.

ציון 100 מתוך 100 בגוגל
תמונה שבחיים לא האמנתי שאעלה

אין הרבה מה להרחיב לגבי ההתאמה למובייל, בהתחשב בזה שרוב הגולשים באתר הם במובייל, זה פשוט הכרחי.

גם שם נעשתה הרבה עבודת אפיון ועיצוב כדי ליצור ממשק נוח ואינטואיטיבי שכמובן גם כן אמור לעבוד מהר מבחינת הציון של גוגל. כמובן שאם לדעתכם יש מה לשפר אשמח לשמוע בתגובות של הפוסט.

4. גמישות מקסימלית לבצע שינויים (וולקאם אלמנטור!)

אין לי דרך לוגית להסביר את זה, אבל אלמנטור פשוט שינו לי את החיים. בטוח שגם לאנשים רבים אחרים.

אחרת אין שום דבר שיסביר את הצמיחה המטאורית שלהם ל-5 מליון התקנות בעולם ו-200 עובדים תוך פחות מ-5 שנים! אני אישית לקוח ״מכור״ והיה חשוב לי שהאתר החדש יבנה על אלמנטור.

היכולת לשלוט בכל אלמנט באופן המושלם, תוך קלות תפעול מקסימלית, כל זאת מבלי להעמיס על המשאבים של האתר – אני ממש ממליץ בחום לכל אחד לעבור לפלטפורמה שלהם גם אם תהיה עלות פיתוח.

5. לתת יותר תחושה של קהילה

האם AskPavel זה ״בלוג״?

זה גם בלוג, אבל מזמן לא ״רק״.

4,310 שאלות נשאלו ו-7,336 תשובות נענו במדור השאלות ותשובות, 14,628 תגובות הושארו ב-1,097 מאמרים שנכתבו על ידי 92 אנשי דיגיטל, 11,337 איש שעוקבים אחרינו בעמוד שלנו בפייסבוק – יש כאן דפיניטלי משהו שהוא מעבר לבלוג.

אני לא מדבר על הגודל אלא על המהות.

לא הרגשתי שהפן הקהילתי בא לידי ביטוי בגרסה הקודמת של AskPavel, קהילה זה קודם כל אנשים ואנשים צריך להראות יותר וזה אחד הדגשים שנתתי בעיצוב הנוכחי. שימו לב למערכת התגובות החדשה, שילוב הכותבים בעמודי הנושאים והקטגוריות, בעמוד הבית ובערך בכל אזור באתר. התגובות הפכו למעין סוג של ״מיני רשת חברתית״ בתוך האתר ככה שאפשר אפילו לעקוב אחרי מגיבים ולקבל על זה התראות:

מעקב אחרי מגיבים

שהשם של האתר לא יבלבל אתכם, האתר הזה הוא האנשים שעומדים מאחוריו, הקרדיט כולו שלהם וזה ממש לא רק אני.

אומנם אני הקמתי את הקהילה הזו, אבל ההצלחה שלה היא בזכות האנשים המדהימים שתורמים מהידע והנסיון שלהם כדי לעזור לאחרים להצליח בעולם השיווק הדיגיטלי.

בהזדמנות הזו ארצה גם להגיד תודה לכל הכותבים, המגיבים, השואלים והעונים על השאלות והשותפים שלנו לאורך השנים!

6. מדור חדשות פעיל יותר

אם רק בתחום ה-SEO גוגל עושים מעל 100 עדכונים בשנה, תחשבו כמה דברים חדשים קורים בכל תחום השיווק הדיגיטלי.

אז החלטנו לנסות ולבחור מדי יום משהו חשוב שקרה ולכתוב על זה אייטם קצר שיעלה במדור חדשות שיווק דיגיטלי חדש שהקמנו, בתקווה שנוכל להגדיל את התדירות עם הזמן כדי להקל עליכם להתעדכן בכל מה שחשוב.

7. ניוזלטר אוטומטי דינאמי

כדי להבטיח שתמיד תשארו מעודכנים, יצרנו ניוזלטר דינמי שיישלח אוטומטית מדי שבוע ויכלול את כל האייטמים שעלו באגפי התוכן השונים ב-7 הימים שחלפו. מעין תמצית שבועית לכל מי שרוצה לוודא שלא פספס כלום.

לשם כך פיתחנו מערכת שליפת נתונים פנימית שמתממשקת ל-API של מערכת הדיוור שלנו. תודה לחברים שלנו במערכת הדיוור אקטיבטרייל שתמכו במהלך המורכב. ככה זה אמור להראות במייל:

ניוזלטר דינמי

 

אגב, עדיין לא נרשמתם לעדכונים במייל?

זה הזמן, הנה 5 סיבות למה כדאי להירשם

8. סקירות כלים ותוכנות

בתור אנשי דיגיטל אנחנו עובדים עם המון כלים שנועדו לחסוך לנו זמן ולייעל את העבודה. החלטנו לבנות בגרסה החדשה מדור סקירות ייעודי עם סקירות שנכתוב קבוע על כל הכלים והתוכנות שאתם צריכים להכיר ככה שאפשר לפלטר אותם לפי התחום.

סקירת כלי שיווק דיגיטלי

עשינו מחקר קטן כדי להבין מה הפרמטרים החשובים ביותר שעוזרים לקבל החלטה האם להשקיע בכלי כזה או אחר והגענו ל-4 פרמטרים מרכזיים:

  • קלות השימוש
  • פיצ’רים ופונקציונליות
  • תמיכה טכנית
  • תמורה לכסף

כל אחד מהמשתמשים שהתנסו באותו כלי יכולים לתת את הדירוג שלהם בתחתית הפוסט של הסקירה והסיכום יופיע בראש העמוד, לדוגמא:

סיכום דירוג

לסיום, תודה רבה לכל מי שגרם לזה לקרות!

לבד בטח שלא הייתי מצליח להגיע לתוצאה הזו.

בראש ובראשונה אני רוצה להגיד תודה מיוחדת לצוות המדהים של עמרי תמיר שהצליחו ליצור את המפלצת הזו (וגם להיות סבלניים לפרפקציוניזם שלי 🙂 ). אני לא מפתח, אבל מהדברים שלמדתי בשלושת החודשים האחרונים ללא ספק נעשו כאן כמה מהדברים המורכבים ביותר שאפשר לעשות עם אלמנטור ואתרי וורדפרס בכלל (עמרי אומר שזה אחד מ-10 אתרי האלמנטור המהירים בעולם!), שאפו גדול וכמובן שאני ממליץ בחום לכל מי שמחפש חברה שעושה דברים מורכבים בוורדפרס.

אגב, לכל מי שמעוניין לשפר את מהירות האתר – הצוות של עמרי הוא הפתרון. דברו עם עמרי לכל מה שאתם צריכים ותנו לו את הקופון AskPavelPro2021, הוא הבטיח לתת 10% הנחה לכל מי שמגיע דרכי.

אבל ״משהו שעובד טוב״ זה רק חצי אחד של המשוואה, החצי השני זה חווית המשתמש והעיצוב המדוייק שעברו הרבה רוטציות עד שהגענו לתוצאה הרצויה. תודה ענקית לקטיה שמובילה את תחום העיצוב וחווית המשתמש בחברה שלנו (אנגורה מדיה) – על תשומת הלב לפרטים הקטנים, היצירתיות, התשוקה והזמינות גם בשעות שלא תמיד היו שגרתיות.

ובכלל – לכל קהילת הקוראים והכותבים שעזרו עם פידבקים כדי שיחד נוכל לבנות משהו שייתן ערך מוסף לכולם, אני מעריך מאד את הזמן שלכם!

מה הייתם משנים?

אודה לכם אם תוכלו לשוטט קצת באתר ולרשום כאן בתגובות כל דבר שהייתם ממליצים לשנות. אין דבר כזה פידבק רע, המטרה שלנו היא להשתפר כדי שיהיה לכם כיף יותר כאן.

תגיות רלוונטיות: עיצוב בלוג
שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99446
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.