קישורים פנימיים באמת משפיעים? 3 מקרים שמוכיחים שאסור לוותר עליהם

עמית אדלר
קישורים פנימיים

אם אצטרך להצביע על טקטיקת ה-SEO האהובה עליי ביותר; זו שמביאה תוצאות ומהר – הרי שמדובר בקישורים פנימיים.

אבל לא סתם קישורים פנימיים, שמפוזרים באתר בחוסר מחשבה ומקשרים לכל עמוד אפשרי. קישורים פנימיים צריך לדעת לעשות בחוכמה, אחרת כל ההשקעה שלכם תהיה לשווא.

מתי קישורים פנימיים יעבדו לטובתכם ומהר?

בעיקר כאשר מדובר באתר ותיק שכבר עבר כברת דרך, הן מבחינת כמות התכנים בו והן מבחינת הקישורים הנכנסים. מכיוון שהקישורים הפנימיים מייצרים היררכיה ברורה, הם מגדילים פי כמה וכמה את עוצמת התוכן והקישורים הנכנסים שהתקיימו עד כה.

אבל לא רק.

גם באתרים שמעולם לא עברו שום תהליך של קידום אורגני, או באתרים חדשים לחלוטין – קישורים פנימיים הם בגדר חובה. מי שלא משקיע בהם את הזמן הראוי, עלול לבזבז את זמנו על דברים אחרים ופחות יעילים.

“אתה לא מחדש שום דבר”

נכון מאוד, אני לא מחדש.

אבל כששיטת עבודה מסוימת ממשיכה להניב תוצאות מהירות, שוב ושוב במשך שנים, קצת קשה לי שלא להתלהב. זה פועל הן באתרי תוכן ותדמית והן באתרי סחר אונליין, כל עוד יש בהם כמות מספקת של תוכן כמובן. כאן חשוב להזכיר ולציין שבלי תוכן זה לא יעבוד.

אין ספק שיש מצבים רבים בהם קישורים פנימיים לא יעזרו לכם, וזאת בשל בעיות וכשלים אחרים שיש לטפל בהם תחילה. אבל כל עוד אתם מטפלים באתר שלא סובל מבעיות דרסטיות מדי (ולא ניכנס לשאלה אודות סוג הבעיות), לדעתי קישורים פנימיים הם סיגנל SEO חשוב מאין כמותו.

הנה 3 מצבים בהם שיפרתי מיקומים במהירות יחסית, כמעט אך ורק הודות לקישורים פנימיים.

מקרה #1 – אתר בתחום רכב כבד

אם יש אתרים שקשה לקדם, הרי שאלו האתרים בנושאים לא הכי מעניינים (בלשון המעטה). כאשר התבקשתי לעזור ולהבין מדוע אתר מסוים ירד במיקומיו מזה כשנה, אחד משלושת הדברים הראשונים שבדקתי הוא נושא הקישורים הפנימיים.

למרות שהאתר שפע בתכנים מקצועיים (נקודת זכות מצוינת בהחלט, ועוד בתחום יבש כזה) – כמעט אף אחד מהם לא כלל אפילו קישור פנימי אחד. החלטתי שזה הולך להיות הפרויקט שלי בזמן הקרוב – פשוט התלבשתי על האתר, ובמשך כמה שבועות (און ואוף) שילבתי קישורים פנימיים אל העמודים המקודמים מתוך תכנים קיימים.

אחרי כ-30 ימי עבודה במצטבר (בהם עשיתי גם אופטימיזציה נוספת על תגיות מטא), האתר חזר למיקומיו העיקריים בביטויים של אלפי חיפושים. המיקומים הללו נשמרים בדף הראשון גם כיום, והם ממשיכים לטפס למרות שמאז העסק נסגר בשל קשיים כלכליים ותהליך ה-SEO נעצר.

מקרה #2 – אתר בתחום התכשיטים

כאשר הגיעה לידיי אחת מרשתות התכשיטים הגדולות בישראל, קיבלתי אתר איקומרס ישן שכל כולו קטלוג אחד גדול. מאות תכשיטים מכל הסוגים נצנצו שם בין הדפים, אבל כמעט שום פיסת תוכן לא התקיימה באתר.

האתר הזה עבר תהפוכות גדולות מאז, וביניהן מעבר לממשק חדש בקוד פתוח לצד שרתים חדשים ומהירים בחו”ל. מכיוון שהאתר לא היה מקודם משמעותית בביטויי הליבה, התחלתי לייצר תכנים רלוונטיים בהתאם למחקר מילים, וכן לפי נושאים שמצאתי באתרי מתחרים.

כל עמוד תוכן שעלה לאתר הכיל לפחות קישור פנימי אחד, לטובת קטגוריה שאותה צריך לקדם. זה דבר שעד לאותו רגע כלל לא התקיים באתר הישן. שום תוכן לא הצביע אל עבר העמודים החשובים ביותר; והרי ידוע שקישור אדיטוריאלי – מגוף התוכן – מקבל משמעות גדולה יותר מכל קישור אחר (בדרך כלל; יש גם מקרים יוצאי דופן).

מרגע שהתאספה באתר כמות מכובדת של תכנים רלוונטיים, עם קישורים פנימיים אל הקטגוריות העיקריות – המיקומים התחילו לטפס מעלה. כיום האתר עדיין ממוקם בחמישייה הראשונה כמעט במחצית מביטויי ליבה של אלפי חיפושים כל אחד, כאשר המחצית האחרת בחמישייה השנייה.

אמנם זה קרה לא רק הודות לקישורים פנימיים (והפעם זה לא קרה מהר, אלא במשך שנתיים) – אבל בהחלט היה להם משקל בכל התהליך. זה לא היה יכול לקרות בלעדיהם.

מקרה #3 – אתר בתחום כלי עבודה

עוד תחום יבש ומשעמם לא פחות מרכב כבד, שגם בו התחלתי לראות שיפורים מעולים תוך פחות מחודש – בעיקר הודות לקישורים פנימיים.

גם פה מדובר באתר שופע בתכנים מקצועיים בתחום, אך רובם לא הכילו קישורים פנימיים בצורה אסטרטגית. אומנם מדי פעם צץ לו איזה קישורון לעמוד חשוב, אבל זה ממש לא מספיק.

אחרי 3 שבועות של עבודה שעיקרה היה שילוב קישורים חדשים בתוכן קיים, לצד העלאת כמה תכנים חדשים (שגם בהם שילבתי קישורים פנימיים) – ביטוי הליבה העיקרי של האתר; ביטוי של אלפי חיפושים בחודש; קפץ תוך פחות משבועיים מדף 6 לדף הראשון בגוגל.

שאר הביטויים התחילו גם הם לטפס מעלה באיטיות, וטבלת המיקומים נראית יותר כמו רמזור ירוק מאשר אדום. זאת לעומת חודשים רבים לפני כן, בהם האתר כמעט לא התקדם במיקומיו. ביטוי הליבה עדיין לא התקבע לחלוטין, ויש פה ושם תנודתיות (במובייל מצבו טוב יותר מדסקטופ), אבל אני מאמין שהשיפור יתקבע בקרוב.

איך מכניסים קישורים פנימיים במהירות וביעילות

הנה 5 שלבים פשוטים לביצוע:

1. בודקים היטב מהם העמודים המקודמים באתר. האם העמוד שעולה בתוצאות בתגובה לביטוי מסוים – הוא אכן העמוד הנכון? אם בגוגל מופיע עמוד לא נכון, ואתם תחשבו שזה העמוד שאליו יש לקשר – אתם עלולים לבזבז את כל זמנכם ביצירת קישורים פנימיים לעמוד הלא נכון.

2. אחרי שקבענו את עמודי המטרה, ניתן לגשת לתהליך עצמו בכמה דרכים:

א) מעבר ידני על כל עמודי האתר, תוך כדי בדיקה האם בכל עמוד יש קישור פנימי אל עמוד מטרה. כמובן שהקישור צריך להשתלב באופן טבעי בתוכן הקיים. אם העמוד שמצאתם כלל לא עוסק בתחום הרלוונטי, אל תדחפו קישור בכוח.

ב) בדיקה בגוגל באמצעות פקודת site לצד הביטוי שממנו אתם רוצים לקשר. במקום לעבור ידנית על כל עמודי האתר, זה יצמצם את זמן הביצוע פי כמה וכמה.

ג) חילוץ כל העמודים באמצעות הצפרדע או כלי אחר, ובדיקתם בהתאם לסעיף 1.

הערת אגב – לא הייתי ממליץ להשתמש בתוספים או סקריפטים שעושים קישורים פנימיים בצורה אוטומטית. אני מעדיף לסמוך על עצמי ועל הגיוון הטקסטואלי שאני מייצר. אם ניסיתם כלי אוטומטי והלך לכם אחלה – מצוין (אשמח לשמוע על זה בתגובות למטה).

3. ממשיכים בתהליך עד שמכסים את רוב העמודים באתר (כפי שציינתי, לא מכל עמוד תוכלו להוציא קישור רלוונטי). לא לשכוח להקפיד לעשות זאת גם בעמודים חדשים מעתה והלאה; זאת כדי להמשיך ולחזק את העמודים שאתם חפצים ביקרם.

4. כל קישור פנימי מגוף התוכן יש להוסיף בצורה אבסולוטית ולא רלטיבית. קישור אבסולוטי הוא פשוט קישור מלא: https://www.askpavel.co.il/google-seo. קישור רלטיבי (יחסי) הוא קישור שכולל אך ורק את מה שמופיע אחרי הלוכסן של הדומיין: /google-seo

5. כל עמוד שבו משלבים קישור/ים פנימי/יים, נשלח אחר כבוד לסריקה מחודשת בקונסולת החיפוש. זאת על מנת להאיץ את תהליך הסריקה, ולא לחכות למועד שבו גוגל יחליט על דעת עצמו האם ומתי להגיע לאותו עמוד (שלפעמים שקוע במרחק 3 או 4 קליקים בהיררכיית האתר). אפשר גם לשלוח מחדש מפת XML, אם כי פה זה פחות נקודתי.

רגע לפני סיום

אומנם בחרתי לדבר על 3 מקרים מאוד ספציפיים, אבל היו מקרים נוספים בהם ראיתי ישועות מעבודה נכונה עם קישורים פנימיים.

ובכל זאת, רגע של זהירות – ממה שאני מתאר כאן אפשר לחשוב כאילו מצאתי את ה-שיטה לקידום של כל תחום.

אז לא.

אין ספק שקישורים פנימיים מביאים אחלה של תוצאות מהירות ובמינימום מאמץ. אבל זה לא אומר שאפשר להזניח את כל שאר הדברים, ולחשוב שרק מהקישורים הפנימיים תבוא הישועה.

קישורים פנימיים הם סיגנל חשוב מאוד בקידום אתרים, אבל הם פועלים הכי טוב במשולב עם עבודה נוספת שאותה אסור להזניח.

כעת אני רוצה לדעת שאני לא המשוגע היחיד.
האם גם לכם היו הצלחות הודות לקישורים פנימיים?

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.