קידום ממומן בפייסבוק: איך להפוך קליק על מודעה לליד חם שמחזיר השקעה

מור מריג'
קידום ממומן בפייסבוק

אפשר לומר די בבטחה שאין כיום עסק שיכול להרשות לעצמו לוותר על מהלכי שיווק. אם פעם היינו תלויים בטלויזיה ועיתונות שהיו אמצעי פרסום לא זולים במיוחד, אז עכשיו אין יותר תירוצים. כשיש פרסום בגוגל וכשגם הרשת החברתית בה אנחנו פעילים אחוז ניכר מהיום מציעה לנו שלל אפשרויות ופילוחים שהופכים פרסום בפייסבוק למאד כדאי – גם עסקים עם תקציבים קטנים יחסית יכולים להצטרף לזירה בנסיון להגדיל את ההכנסות. מודעות נכתבות ותקציבים מושקעים אבל לא בהכרח רואים תוצאות ואז ממהרים להאשים את הפלטפורמה. קידום ממומן בפייסבוק לא שווה כלום ופרסום בגוגל יקר להחריד ולא מחזיר את ההשקעה אלה רק חלק מהמשפטים שנזרקים, ברוב המקרים, שלא בצדק. מן הסתם, קשה לנו לקחת אחריות ולהודות שהטעות היא שלנו, אבל הגישה הזאת לא תוביל אותנו למקומות טובים במיוחד. אנשי שיווק טועים (וזה בסדר!), ואנשי שיווק טובים יודעים להכיר בטעות וגם מברכים עליה. כי הטעויות האלה מלמדות ומשפרות ובזכותן אפשר להתרומם ולהצדיק כל שקל שהושקע. אם אתם מרגישים שאתם עושים משהו לא נכון ושקמפיין קידום ממומן בפייסבוק לא משיג מה שציפיתם – כדאי קודם לקרא את המאמר הזה שמסביר על טעויות נפוצות שעלולות לפגוע בקמפיין. אבל אם אתם דווקא רואים שהמודעה מעוררת סקרנות, גורפת קליקים ושום דבר לא זז – כנראה שהבעיה היא דווקא בדף הנחיתה. כשיוצרים דף נחיתה בלי להשקיע יותר מדי מחשבה ובלי לבצע אופטימיזציה – גם הפרסומת הכי מבריקה לא תוכל לעזור ולא תהפוך קליקים להמרות.

בזה אנחנו הולכים לטפל היום. נדבר על דרכים להפוך קידום ממומן בפייסבוק להרבה יותר כדאי באמצעות אופטימיזציה של דף הנחיתה. זאת הדרך להבטיח שהקליקים שמגיעים – יהפכו ללידים שמחזירים את ההשקעה ואף מעבר.

אז איך הופכים קידום ממומן בפייסבוק למשתלם באמצעות אופטימיזציה של דף הנחיתה?

1. הכרות עם קהל היעד

אתם לא רוצים קליקים לא רלוונטים. זה גם עולה לכם הרבה וגם מייצר כאבי ראש מיותרים שעדיף לחסוך. ובינינו, הכי קל לבזבז את התקציב במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון, מול האנשים הלא נכונים. אחד היתרונות הבולטים בפייסבוק זה שאפשר לטרגט אנשים בצורה מאד ממוקדת ויעילה. אפשר להגיע לאנשים ספציפיים על בסיס נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, רכישות קודמות וכדומה. ואת זה אתם יכולים לעשות די בקלות ברגע שאתם מכירים ויודעים מי קהל היעד שלכם. לכן, ישנה חשיבות עליונה למחקר כזה ולהבנת המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. בהתאם לזה, עצבו את דף הנחיתה והקפידו לייצר את התוכן בצורה שתניע לפעולה ותדבר אל קהל היעד. המטרה היא לצמצם את הקהל לקבוצה ממוקדת שהתוכן ידבר ישירות אליה ויקלע לצרכים, למטרות ולרצונות של חבריה. כך גם המודעות שלכם יכתבו בצורה נכונה וגם סיכויי ההמרה מדף הנחיתה יהיו גבוהים יותר.

הכרות עם קהל היעד

2. הוסיפו ספירה לאחור

נכנסו לעמוד הנחיתה שלכם, מעולה, אבל מהרגע הזה אתם רוצים לשכנע ולהביא את המבקר לביצוע המרה. חשוב לזכור שרוב האנשים שנמצאים בפייסבוק לא נמצאים שם כדי לקנות, אלא כדי להתעדכן ולכן תצטרכו לעבוד קשה כדי לפתח את הרצון שלהם ברכישה כשהם נמצאים בדף הנחיתה שלכם. השתדלו לגשת ישר ולעניין ובלי לשלב לינקים החוצה, כי ברגע שתוציאו את המשתמש מהדף, הוא לא בהכרח ידע לחזור. נסו לתפוס מיד את תשומת הלב! איך? טיימר למשל, זו דרך להגביר קשב ולייצר תחושת דחיפות – זה למעשה אומר למבקרים בדף שעליהם לפעול מהר אם הם רוצים להספיק ולהנות מהדיל המיוחד שיש לכם להציע. תנו ללקוח את התחושה שזו העסקה הטובה ביותר עבורו ושהיא לא תהיה שם לעד.

ספירה לאחור

3. שלבו חוות דעת חיוביות

כי מרגיע אותנו לקרא שהיו כאלה לפנינו שהתנסו בשירות או במוצר ושהם מרוצים ואף ממליצים עליו. אנחנו נוטים להתייחס לביקורות און ליין כמו על המלצה אישית וסקרים מראים כי חוות דעת חיוביות משפיעות באופן ישיר על החלטות הרכישה שלנו. המשמעות היא אחת: הצרכן רוצה חברה אמינה שאפשר לסמוך עליה ושיש לה מוצרים טובים ובעלי ערך. אז תראו שאתם כאלה! קחו ביקורות מלקוחות מרוצים ושלבו אותן בדף הנחיתה שלכם, זה ישתלם. ובכלל, השקיעו בניהול המוניטין שלכם ברשת, כי תהיו בטוחים שיגגלו עליכם לפי שיקנו מכם וכדאי שימצאו שם דברים טובים…

ניהול מוניטין

4. בדקו את יחס ההמרה

חשוב להיות עם יד על הדופק ולהיות מודעים לשאלות הבאות:

  • כמה אנשים רואים את המודעות לעומת כמה אנשים מבקרים בדף הנחיתה
  • מהו שיעור הקליקים שמגיעים מהמודעה לדף הנחיתה
  • מה היחס בין כמות המבקרים בדף הנחיתה לכמות ההמרות

כשקבלו תשובות לשאלות הללו תוכלו להבין בדיוק מה הן נקודות החולשה של הקמפיין ואיפה בדיוק צריך לשפר. אם יש הרבה חשיפות למודעה אבל אין קליקים – צריך לשפר את המודעה. אם המודעה מביאה הרבה קליקים ואין המרות – צריך לשפר את דף הנחיתה. בכל אופן, קמפיין קידום ממומן בפייסבוק שמניב תוצאות יפות הוא כזה שמחוייב לבקרה ולשיפור מתמיד. ככה תוכלו גם לבצע אופטימיזציה לתקציב ולאתר נקודות בהן הכסף שלכם מתבזבז לשווא.

5. בצעו מבחני A/B

אז אנחנו אמורים לדעת בשלב הזה מה הן נקודות החולשה של הקמפיין ועכשיו הגיעה שעת השינויים כדי להבטיח שאתם בדרך להשגת המקסימום. מה שיפה בכל הדבר הזה שנקרא קידום ממומן בפייסבוק זה שאפשר להריץ באותו זמן כמה מודעות כשכל אחת מהן מפנה למקום אחר. לכן, תוכלו לעשות ניסויים וליצור כמה סוגי מודעות שיפנו לכמה עמודי נחיתה שונים. נסו לשחק עם הצבעים, לשפר את חווית המשתמש ולהוסיף אלמנטים שיחזקו את האמון בין האתר שלכם ובין המשתמש.  כשיהיו לכם כמה גרסאות, תוכלו לראות איזה דף נחיתה משיג את מספר ההמרות הרב ביותר, להתמיד ולהמשיך איתו ועל הדרך גם ללמוד על העדפות הקהל שלכם. אם נראה לכם שהבעיה היא דוקא לא בדף הנחיתה, בדקו את המודעות שלכם. כתבו כמה נוסחים שיפנו לאותו דף נחיתה ולמדו איזו מודעה תופסת יותר תשומת לב ואיזו מודעה משיגה ביצועים טובים יותר.

מבחני A/B

6. גשו ישר לעניין

דף נחיתה טוב הוא כזה ששם את התועלת מול העיניים של המשתמש. שמדגיש ומבליט את היתרונות של המוצר או של השרות ושלא הולך סחור סחור ומעמיס בטקסטים שלא לצורך ובפרטים טכנים. זכרו שדף הנחיתה הוא לא האתר שלכם ושאין צורך לעייף את המשתמש בכמויות טקסט לא רלוונטיות. דף נחיתה טוב צריך להיות ממוקד, ענייני ומכוון מטרה – להשיג ליד. זהו. אל תעמיסו ובעיקר זכרו שמי שיורה בלי הבחנה לכל הכיוונים – כנראה לא יפגע במטרה.

מטרה

7. לא לשכוח את המובייל!

אנחנו גולשים מהמובייל הרבה יותר מאשר אנחנו גולשים דרך הדסקטופ, בעיקר כשמדובר ברשתות החברתיות. לכן כשאתם מריצים קמפיין קידום ממומן בפייסבוק חשוב לבדוק שדף הנחיתה שלכם מתפקד טוב לא רק בגרסת הדסקטופ שלו אלא גם ובעיקר בגרסת המובייל שלו. זה נחמד שעשיתם את כל ההתאמות לדסקטופ אבל בינינו, אם זה לא רספונסיבי ולא מציג טוב למשתמשים שיקליקו על הפרסומת מהמובייל – לא עשיתם בזה כלום וחבל. בדקו היטב כיצד דפי הנחיתה שלכם נראים כשפותחים אותם מהנייד, האם המסרים שלכם בולטים ועוברים טוב והאם חווית המשתמש בדף טובה וקל להבין ולנווט בתוכו.

סיכום

קידום ממומן בפייסבוק יכול להיות מאד משתלם ולגרוף לידים איכותיים. חשוב רק להבטיח תהליכי בקרה ואופטימיזציה מתמדת הן במודעות והן בדפי הנחיתה שאליהם הן מפנות. הדרכים שהצענו יעזרו לכם להפוך את הקמפיין למוצלח ולהבטיח שהקליקים שהשגתם יהפכו לכאלה שמחזירים את ההשקעה ומעבר לה.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.