גוגל אומרת כי תנועה נמוכה לא בהכרח אומרת שהאיכות נמוכה

בשיחה עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה מה לעשות כאשר דפי האינטרנט כמעט ולא נהנים מתנועה. מולר טען כי תנועה נמוכה באתר או בדף אינה חייבת להצביע על איכות ירודה והציע מה לעשות במקרים של דפים איכותיים עם מינימום כניסות.
מיטל אור
גוגל אומרת כי תנועה נמוכה לא בהכרח אומרת שהאיכות נמוכה

השאלה הופנתה למולר על ידי בעל אתר עם דפים מרובים אך חשיפה מינימלית. אחת התהיות הייתה לגבי הסמכות של הדפים ואותו שואל תהה האם יהיה נכון להסיר את הדפים מהאינדקס כדי לא לפגוע באיכות הכוללת של האתר.

לגוגל אין ציון איכות לחיפוש אורגני

רבים משוכנעים כי ניתן לשפוט את האיכות של דפי האינטרנט ושל אתרים שלמים, אך לגוגל אין “ציון איכות” עבור התוצאות האורגניות. בשיחה אמר מולר כי ישנם דברים רבים שיש להתייחס אליהם. אם התחושה האישית היא שהדפים שלא מקבלים חשיפה באמת באיכות נמוכה, יש לשקול פעולות כמו הסרת הדפים, שיפור הדפים ושילוב של הדפים יחדיו. כל דבר כזה עשוי לשפר את המצב במידה ומדובר בדפים באיכות נמוכה.

עם זאת, תנועה נמוכה לא תמיד אומרת כי איכות הדפים נמוכה. מולר מציע שלא לעשות דבר אם נראה כי הדפים באיכות גבוהה ויכולים להיות שימושיים. יכול להיות שהדפים הללו גורמים לתנועה בדף הראשי והם עצמם משמשים קהל קטן מאד ואפילו לא נהנים בכלל מתנועה.

על פי מולר, הוא לא היה ממליץ להסיר דפים רק כי הם לא מקבלים תנועה. לעתים התשובה היא באמת לשפר את איכות הדפים הנוכחיים, אך הדבר לא תמיד אפשרי.

מולר התייחס לשילוב דפים באופן קנוני וציין כי במקרה זה גוגל תביא בחשבון רק את הדף הקנוני. במקרה זה הבעיה עלולה להיות שחלק מהתוכן “יעלם” מפני הגולשים והם לא יצליחו למצוא אותו בכלל.

ההמלצה של מולר

בשורה התחתונה המליץ מולר לשואל לקחת את התוכן מהדף המיועד להסרה ולכלול אותו בדף גדול יותר במטרה לחזק את הסף הגדול. בצורה זו אפשר להבטיח שהתוכן עדיין יופיע ויהיה זמין לאינדקס במקום כלשהו באתר. אם מנתקים את סוגיית האיכות (מתוך תחושה שזו אינה הבעיה), אז התשובה מה לעשות עם הדפים היא ליצור יותר דפים חזקים.

מולר ציין כי עדיף ליצור פחות דפים חזקים מאשר מאות דפים חלשים וזאת בתנאי שהתוכן שבהם הוא תוכן שימושי לגולשים. כמובן, אם התוכן לא שימושי מטבעו, ההמלצה היא לכתוב אותו מחדש כך שיהיה שימושי או למחוק אותו או להפנות אותו לדף אחר באתר בעל נושא דומה אך טוב יותר.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
54
מדיה חברתית
מיטל אור
48
קידום אתרים
מיטל אור
83
מדיה חברתית
אורלי משאט
140
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
105
קידום אתרים
שי משען
90395
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
89692
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88887
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67261
קידום אתרים
ירון אחר
65649
שיווק דיגיטלי
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x