Facebook Shops: שירות חדש של פייסבוק לחנות וירטואלית בחינם

עמית אדלר
פייסבוק שופס - חנות באינטרנט בחינם

אם יצא דבר אחד טוב מכל משבר הקורונה, הוא ההתגייסות המרשימה של כמה מהתאגידים הבולטים בעולם לטובת סיוע ופילנתרופיה: פרסום חינם, מענקים כספיים לעסקים ועוד.

תוך 8 שבועות בתווך שבין מרץ-אפריל-מאי, חלה התפוצצות איקומרס בארה”ב ששקולה לגידול של חמש שנים; כל זאת בשל משבר הקורונה, שאילץ רבים להשתמש בדיגיטל יותר מאי פעם (הן קונים והן מוכרים).

חברות הטכנולוגיה לא רק מודעות לנושא, אלא משתדלות לרכב על הגל ולספק פתרונות חדשניים שייטיבו עם כולם. גם פייסבוק נרתמה לסיוע בזמן המשבר, ומעבר לכל מה שכבר עשתה ותרמה עד כה (בין היתר מענק של 100 מיליון דולר לעסקים) – יוצאת החברה עם מוצר חדשני נוסף בשם Facebook Shops.

גידול בקניות אונליין במהלך משבר הקורונה

מקור: Dennis Hong

חנות בקליק, חינם לכולם

פייסבוק שופס מאפשר לכל אחד להקים חנות וירטואלית לגמרי בחינם וללא עמלות, שתופיע מיידית בכל פלטפורמות החברה: פייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר, וואצאפ ועוד. מרגע הקמתה, החנות פועלת לגמרי בחינם ללא עמלות בנייה, עיצוב וסליקה, ומאפשרת לכל עסק לעבור מיידית לעולם הדיגיטל, להמשיך למכור ולהזרים לו אוויר לנשימה.

לצורך כך פייסבוק חברה בשיתוף פעולה לכמה מתאגידי האיקומרס הבולטים בעולם – ובהם שופיפיי, ביג קומרס, ווקומרס ועוד. פייסבוק עצמה, יש לציין, תרוויח מפרסומות רלוונטיות שיוצבו לרוחב הפלטפורמות השונות.

למעשה, שופס הופכת כל פרופיל עסקי לחנות של ממש, לגמרי בחינם. החנות תאפשר לא רק להציג ולמכור מוצרים אונליין ישירות מהפרופיל העסקי בכל אפליקציות פייסבוק, אלא גם תאפשר לכל עסק למתג את עצמו באמצעות יצירת סיפור עסקי בסטוריז. משתמשים יוכלו להגיע לחנות דרך פרופילים עסקיים, וכן לגלות מוצרים באמצעות סטוריז ומודעות פייסבוק.

מי שכבר העלה קטלוג מוצרים לפייסבוק ו/או לאינסטגרם, לא צריך לעשות יותר מדי. פשוט מפעילים את אופציית פייסבוק שופס, והחנות תיווצר אוטומטית עם המוצרים הקיימים בקטלוג. ברגע שיצרתם חנות באפליקציה אחת, היא תעבור אוטומטית להתקיים גם באפליקציות הנוספות ממשפחת פייסבוק.

לדוגמה – אפשר להכניס מוצר לעגלת הקניות בפייסבוק, ולבצע את הרכישה במועד אחר באינסטגרם. בצורה כזו פייסבוק מבטיחה את רציפות המשפך השיווקי לרוחב כל האפליקציות, מה שיגדיל את המכירות וההכנסות עבור עסקים. ראוי לציין שחנויות במסנג’ר ובוואצאפ עדיין לא זמינות בשלב זה, אבל פייסבוק עובדת על כך במרץ.

חלק מהפיצ’רים בפייסבוק שופס כה מתקדם, עד כדי כך ששום מערכת אחרת להקמה וניהול של חנויות וירטואליות – לא מציעה סוג כזה של חוויית קניות.

לנסות מוצרים במציאות רבודה

אחד הפיצ’רים המתקדמים ביותר בפייסבוק שופס, הוא אפשרות עתידית להתנסות במוצרים ולחוות אותם בצורה וירטואלית, באמצעות מציאות רבודה. המטרה כאן היא ליצור חוויית קנייה ייחודית שלא קיימת כיום ברוב אתרי הסחר בעולם; אפילו לא במותגים המובילים.

למשל, פיצ’ר ה-AR בפייסבוק שופס יאפשר לראות כיצד נראה איפור מסוים על פני המשתמש/ת; או לדוגמה כיצד ייראה רהיט או חפץ מסוים כאשר נניח אותו בפינה מסוימת בבית למטרות עיצוב פנים.

התנסות במוצרים באמצעות מציאות רבודה בפייסבוק שופס

התאמה אישית מבוססת AI

בהמשך לכל הנושא של יצירת חוויית קניות ייחודית, פייסבוק פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמסייעת לזהות מוצרים, המתאימים ביותר לכל משתמש/ת.

ה-AI של פייסבוק יזהה, בין היתר, מוצרים בתמונות – ויציג את המוצרים הרלוונטיים ביותר לכל אחד. כל זה בלי שבעל העסק או מי מטעמו יצטרכו לתייג מראש את המוצרים.

לייב שופינג

חברות ומשפיענים רבים משתמשים בפייסבוק לייב לטובת סרטוני הדרכה של מוצרים ו/או השקות מוצרים חדשים, באמצעות שידור חי בזמן אמת. כעת הם יוכלו לעשות זאת ביעילות כפולה ומכופלת, באמצעות פיצ’ר נוסף בפייסבוק שופס שנקרא “קניות לייב”.

לייב שופינג מאפשר לכל אחד לתייג מראש מוצרים, טרם עלייה לשידור חי בפייסבוק. ברגע שהשידור החי מתחיל המוצרים הנבחרים מוצגים בתחתית, ותוך כדי צפייה בלייב המשתמשים יכולים לבחור מוצר/ים לרכישה מיידית אונליין.

צבירת נקודות וקבלת הטבות

בכל חנות שופס תהיה אפשרות להצטרף לתוכנית צבירת נקודות, שתקנה לרוכשים זכאות לקבלת הטבות: קופונים, הנחות ועוד. בצורה כזו ניתן ליצור קהילת משתמשים נאמנים סביב המותג והחנות (Loyalty Program). זהו למעשה מעין מועדון לקוחות, שבתורו יסייע להגדלת המכירות.

האם זה אומר שלא צריך יותר אתר?

שאלה לגיטימית בהחלט, לאור העובדה שבעצם כל המוצרים שלכם יכולים להיחשף ולהימכר אונליין ברשת הפרסום השנייה בגודלה בעולם (אחרי גוגל). שאלה דומה נשאלת מדי פעם גם לגבי פרופיל עסקי בפייסבוק.

כמו כל דבר אחר שנעשה בבועה הפייסבוקית, גם פה חשוב לזכור שפייסבוק פועלת קודם כל לטובת… פייסבוק.

מצד אחד החנות הווירטואלית המופלאה הזו אומנם ניתנת לגמרי בחינם, והיא תוכל לשפר את המכירות בצורה משמעותית. אבל מצד שני, זה נכס ששייך לפייסבוק – ולא לבעל העסק.

החברה יכולה להחליט לסגור לכם את הברז בלי התראות או הסברים, ברגע שהפרתם הנחיות או חוקים אחרים (כפי שלמדו על בשרם לא מעט מנהלי קבוצות, דפי פייסבוק ואף פרופילים אישיים).

בדיוק כמו פרופיל אישי או עסקי בפייסבוק, גם שופס שייכת לחברה באופן בלעדי. אומנם בשלב זה לא ברור עדיין האם מדובר בחנות שיושבת על דומיין עצמאי (יש להניח שלא, מן הסתם), אבל כנראה שלא תוכלו לקדם ולפרסם את החנות מחוץ לפייסבוק (למעט מתן קישור ישיר).

אם אתם רוצים להישאר בשליטה, רצוי מאוד שיהיה לכם גם אתר אינטרנט חיצוני הנמצא בבעלותכם.

לסיום – איך מתקינים פייסבוק שופס

עמוד ההנחיות הכללי בפייסבוק >

כיצד מתקינים פייסבוק שופס >

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105066
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99642
מדיה חברתית
בן אורן
87799
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.