תיוג קמפיינים בפייסבוק עם פרמטרים דינמיים

עמית אדלר

במאמר קודם דיברנו על שיטת התיוג של גוגל, שנקראת UTM ומאפשרת לאנליטיקס לדעת מהיכן הגיעו כניסות והמרות. גם לפייסבוק יש שיטת תיוג משלה, עם יתרון נוסף – הפרמטרים דינמיים ומתמלאים בנתונים בצורה אוטומטית.

למה זה טוב לנו? כי בניגוד ל-UTM של גוגל, שמצריך הקלדה ידנית כל פעם מחדש, הפרמטרים הדינמיים של פייסבוק מתמלאים מעצמם בהתאם לקמפיין. ברגע שיש לנו שרשור פרמטרים מוכן, אפשר פשוט להעתיק ולהדביק אותו גם בשאר המודעות / קבוצות / קמפיינים (בהתאם לסוג הפרסום, כמובן).

המאמר הוא חלק מקורס PPC ורשתות חברתיות מבית Askpavel

כך תבצעו את המעקב ב-3 שלבים פשוטים ומהירים.

שלב 1 – הכנת שרשור הפרמטרים

בניגוד ל-UTM של גוגל, המציע רק 5 פרמטרים סטטיים לכל היותר, פייסבוק מציעה 8 פרמטרים דינמיים. כל מה שצריך לעשות הוא להעתיק ולהדביק את הפרמטרים הדרושים בשרשור המעקב שלכם (יש להעתיק רק את הפרמטר בסוגריים, כולל הסוגריים עצמם):

ad_id={{ad.id}}
adset_id={{adset.id}}
campaign_id={{campaign.id}}
ad_name={{ad.name}}
adset_name={{adset.name}}
campaign_name={{campaign.name}}
placement={{placement}}
site_source_name={{site_source_name}}

שימו לב שהפרמטרים הללו מיועדים לתייג אך ורק קמפיינים בפייסבוק. כלומר, לא תמצאו כאן תיוג של מקור התנועה עצמו, כפי שקיים ב-UTM של גוגל (זאת מכיוון שמקור התנועה הוא פייסבוק בכל מקרה, ואין צורך לציין זאת באמצעות תיוג).

כדי להבטיח שתקבלו נתונים חשובים נוספים, מומלץ מאוד לשלב בין הפרמטרים הדינמיים של פייסבוק ו-UTM של גוגל בשרשור אחד (כפי שמייד נראה). יש לציין שגם פייסבוק מציעה כלי תיוג, בדומה ל- URL Builder של גוגל.

שלב 2 – הדבקת הפרמטרים בקמפיין

לאחר שבחרנו את הפרמטרים הרלוונטיים לקמפיין/ים שלנו, יש להציב אותם במקום המיועד להם. במנהל המודעות של פייסבוק יש חלק שמיועד למעקב / תיוג, ושם נוכל להדביק את שרשור הפרמטרים שלנו.

כך זה אמור להיראות, פחות או יותר:

תיוג כתובות בפייסבוק באמצעות פרמטרים

בצילום המסך ניתן לראות שהשרשור מורכב הן מ-UTM רגיל של גוגל (medium + source בהתחלה) והן מפרמטרים דינמיים של פייסבוק, היכן שמופיעים ביטויים בסוגריים מסולסלים. בצורה כזו ניתן להבטיח מעקב מדויק יותר, הכולל את שני סוגי הפרמטרים.

במצב צפייה מקדימה ניתן להיכנס לדף הנחיתה של המודעה, ולבדוק בשורת הכתובת בדפדפן האם כל הפרמטרים אכן מופיעים – גם ה-UTM הסטטי וגם הפרמטרים הדינמיים. בדקו האם הביטויים הדינמיים אכן התחלפו בשם הקמפיין, שם קבוצת המודעות וכן הלאה.

שלב 3 – מעקב באנליטיקס

כפי שציינו בהתחלה, יתרון משמעותי מאוד של פרמטרים דינמיים הוא שאין צורך להקליד אותם כל פעם מחדש. בונים שרשור URL אחד שמתאים לקמפיין שלם, ומדביקים אותו במהירות בכל המודעות הרלוונטיות בקמפיין.

מעבר לחיסכון בזמן, כמובן שכעת ניתן גם לעקוב אחרי הנתונים באנליטיקס. התיוגים יופיעו תחת הפרמטרים שבחרנו להציב – source, medium, campaign וכן הלאה. כל כניסה לדף הנחיתה מאלצת את הפרמטרים הדינמיים להתמלא בנתונים הרלוונטיים, שבסופו של דבר מוצגים בדוחות אנליטיקס.

לסיכום

תיוג כתובות URL הוא חלק בלתי נפרד, כמעט מכל קמפיין פרסום ממומן. התיוג מאפשר למנהלי הקמפיינים לא לסמוך על המזל, ולהבטיח קבלת מידע מדויק ואמין אודות ביצועי כל מודעה ומודעה בנפרד. בצורה כזו ניתן יהיה לדעת אילו מודעות הביאו את מרב התועלת במינימום תקציב.

לתייג דפי נחיתה זה רק ההתחלה – כדי שתוכלו לנהל קמפיין פייסבוק מוצלח ואפקטיבי, יהיה עליכם ללמוד את רזי המערכת, כתיבה שיווקית, עיצוב מודעות ועוד. קחו את השליטה לידיכם עם קורס PPC מבית Askpavel

מדריך מצולם לתיוג בפייסבוק (אנגלית, 7:02 דקות):

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.