דיבור צפוף: תכלית האתר (תחליט!) – מה הקשר בין מיקוד תוכן למיקומים בגוגל

שמוליק דורינבאום
השפעת מיקום האתר על דירוגים בגוגל

אחד הדברים שאני רואה כמעט בכל תחום ובכל אתר הוא הרצון להתרחב, החל מהנושא הרלוונטי לאתר ועד לנושאים סמנטיים שפחות רלוונטיים ברמה הישירה לאתר, ואז בצורה מאוד מפתיעה, האתר מתחיל לאבד מיקומים. למה זה קורה לנו?

הדוגמא שנתתי בסרטון הפעם היא בנושא “הרחקת יונים” אני יכול להגיד לכם שזה לא הנושא שעליו בדקתי את הנושא מקרוב מבחינת AB-TESTING אבל הנושא שאני בדקתי היה נישתי מדיי אז העדפתי לתת דוגמא מתחום יותר מוכר.

חיפוש בגוגל יכול (לכאורה) להציג 2 תוצאות שכאלו:

מקום 1:

הרחקת יונים מושיקו
moshiko.co.il

מקום 2:

הרחקת יונים בני ובניו
bennys.co.il

לשני המקומות יש אתרים מעולים עם תוכן מעולה וקישורים מעולים וכו’, שניהם אותו הדבר כמעט ברמת איכות תהליך הSEO שלהם, מושיקו מעליו משום שקיבל כמה קישורים בודדים איכותיים יותר ובעקבות כך, עקף את בני ובניו. אממה, יום אחד קם מושיקו והחליט להתרחב בתחומיו המקצועיים והחל ממחר, הוא גם מבצע הדברות בבתים שהוא עובד בהם.

מה קרה בפועל?

מהמצב הזה:

Screenshot_100

הוא הפך את האתר שלו למצב הבא:

Screenshot_50_50

אני מבין שבעיניכם זה נראה מאוד הגיוני, אחרי הכל מותר לבעל מקצוע להתרחב, אפילו כדאי. אבל בעיניי גוגל, הוא מתעסק בתכנים חדשים שגרמו לעיקר האתר להפוך להיות כמעט תפל, ברור לגוגל שמדובר באותו בעל מקצוע, אותו אחד שקיבל את הקישורים המדהימים ואת כל ה-SEO הטוב הזה שקיבל במהלך חייו, אבל כאשר הוא מתרחב, הוא בעצם גרם לתוכן האתר להיות דל ונישתי יותר לעומת האתר כולו, ויותר מזה, לעומת המתחרים שלו.

[highlight color=”yellow”]הערת ביניים: לכל אלה שחושבים לעצמם שגוגל הוא איזה רובוט מתוחכם ברמה הגבוהה ביותר והוא אמור לעלות על דברים כאלו וכו’, זיכרו, אחרי הכל, כל הארכיון של גוגל מושתת על נושא התוכן, הכל סובב סביב טקסט. אז תמתינו עם ההתנשאות הזו, בדקתי את זה בעצמי, לצערי כמובן, צדקתי 🙁 [/highlight]

אז מה צריך לעשות מושיקו איש האשכולות?

1. לקדם בצורה איכותית / מאסיבית יותר

אז נכון שזה נשמע קצת כללי מדיי וקצת מתנשא, אתם בטח חושבים לעצמכם “מה כבר עשיתי לא בסדר עד עכשיו שאני צריך להיות “איכותי” יותר בתהליך שלי” אבל בגדול, מה שזה אומר זה לא לקבל מכל אתר קישור, לא להתעלם מהעמודים הנוספים באתר ברמת האופטימיזציה (כמו שאני רואה בהרבה מאוד אתרים שעוברים אופטימזיציה חלקית כבייכול רק לעמודי הנחיתה המקודמים) ובתכלס, לעשות קידום אתרים שהוא ממוקד יותר, פחות אתרי תמיכה ויותר אתרי שת”פים גדולים.

2. לפצל לאתרים נפרדים

לא, אין צורך להסתכל על זה כמו איזה כאב ראש שאומר לכם לחפש חברת בניית אתרים שתיקח לכם עשרות אלפי שקלים בשביל אתר חדש, מספיק היום להעלות אתר בוורדפרס עם תבנית פשוטה בעברית ויש לכם אתר תוך שעה אם לקחתם את הזמן והתקלחתם באמצע, אחרי הכל אנחנו מדברים על אתר תדמית נוסף, כלומר על עמודי תוכן בלבד.

איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר בפועל? הדרך הטובה ביותר לפתוח נישה חדשה באתר היא להקים את האתר החדש תחת סאב דומיין, אם מושיקו החליט לעשות גם הדברות? כדאי לו תחת pest.moshiko.co.il על מנת לשאוב עדיין את הכח המינימלי שאפשר מהדומיין הראשי וגם עדיין להיות ישות בפני עצמה.

תחליט באיזו שפה אתה מדבר

עכשיו קחו את כל התובנות האלו ותיישמו באותה מידה על נושא השפות כי באותה מידה, אם אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו בשפה העברית, חשוב לנו להיות ממוקדים בכל האתר שלנו באותה השפה, כך שאם אתם מחליטים להתקדם גם בשפה האנגלית במידה ומישהו כותב “הרחקת יונים” באנגלית (כלומר: Pigeon removal) הוא אמור להגיע לאתר: en.moshiko.co.il ולא לאתר הראשי תחת קטגוריה פנימית כמו moshiko.co.il/en/home. אם אתם רוצים לראות דוגמאות טובות, אפשר לראות את זה בוואלה! שכל נושא שלהם קיבל סאב דומיין משלו וכך בעצם כל אחד מהם הפך להיות חזק בתחומו. מומלץ.

שורת סיכום צפויה קלות אך חשובה: ככל שנהיה יותר ממוקדים עם התוכן שלנו ועם תכלית האתר שלנו, אנחנו נקבל פוקוס גדול יותר מאלוהי מנועי החיפוש, אפילו בתחומים התחרותיים ביותר.

נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.