קנבה (Canva): עיצוב באנרים במהירות ובקלות בלי צורך במעצב

תוך פחות מעשור הפכה קנבה לפלטפורמת העיצוב המובילה בעולם, ולחברה מרשימה בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר. מה זה Canva ואיך משתמשים בה?
עמית אדלר
canva

קנבה

תוכנת לעיצוב גרפי

מערכת עיצוב גרפי בענן שמאפשרת לכל אחד לעצב כמעט כל מה שירצה בלי צורך בכישורי עיצוב קודמים. טמפלייטים ואלמנטים גרפיים מוכנים מראש בממשק נוח ואינטואיטיבי.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 3 הצבעות
קלות השימוש
5 3 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
4.7 3 הצבעות
תמיכה טכנית
4.3 3 הצבעות
תמורה לכסף

עד לפני עשור או קצת יותר מכך, כל מי שרצה עיצובים יפים ומרהיבים נאלץ להוריד ולהתקין תוכנות כבדות ומסורבלות. ככל שהשירותים בדיגיטל עברו לענן, כך צצו כלים חדשים המאפשרים לעשות זאת גם אונליין. Canva הוא אחד המובילים בתחום.

צריכים תמונת קאבר לפייסבוק במידות המתאימות? רוצים להכין אינפוגרפיקה מהודרת או אולי לוגו חדש? אתר קנבה (מהמילה “קנבס” – שמשמעו בד ציור) מציע מגוון רחב של תבניות מוכנות מראש, לצד אפשרויות עיצוב מותאמות אישית לכל צורך. הכול נעשה בצורה מקוונת, ללא צורך להוריד או להתקין תוכנה או תוסף.

חברת קנבה הוקמה באוסטרליה ב-2012 על ידי יזמית צעירה, שרצתה כבר בתקופת התיכון להקים פלטפורמת עיצוב חופשית. כיום – אחרי כמה שנים טובות – החלום הפך למציאות בדמות חברה עם יותר מ-1,100 עובדים השווה מעל 3.2 מיליארד דולר. לא רק זאת, אלא שקנבה הפכה לפלטפורמת העיצוב המובילה כיום בעולם – והכול נעשה אונליין. הישג מרשים בהחלט.

אפשרויות העיצוב בקנבה

אפשרויות העיצוב העיקריות ניתנות בחינם, ומי שרוצה יותר יכול לשדרג לאחת מהתוכניות בתשלום (מתאים בעיקר לעסקים בינוניים ומעלה). באתר ובאפליקציה תוכלו לבחור מתוך אינספור סוגים של תבניות עיצוב מוכנות מראש, שאותן ניתן גם לשנות ולעצב בהתאם לצרכים שלכם.

התבניות מחולקות למספר קטגוריות עיקריות:

  • מדיה חברתית – קאברים, סטוריז, פוסטים ועוד עבור פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו’.
  • צרכים אישיים – כרטיסים, קורות חיים, הזמנות, הדפסת חולצות ועוד.
  • עסקים – מצגות, עיצוב לאתרים, לוגואים, כרטיסי ביקור, חשבוניות ועוד.
  • שיווק – פוסטרים, פליירים, אינפוגרפיקות, ברושורים, ניוזלטרים ועוד.
  • חינוך – תוכניות שיעור, גיליון עבודה, תעודות ועוד.
  • עיצובים מבוקשים – מוצרי דפוס, חגים ומועדים, אלבומי תמונות ועוד.

קטגוריות העיצוב בקנבה

מעבר לכך, קנבה מציעה גם כלים נוספים שבהחלט מקצרים תהליכים: עורך תמונות, בונה לוגואים, גלגל צבעים, משלב פונטים, מדריך גדלי עיצוב, בונה תבניות וכן מקורות השראה.

כמה זה עולה?

קנבה מאפשרת להשתמש בשירותיה במספר מסלולים:

  • מסלול חינם – מעל רבע מיליון תבניות עיצוב חינמיות, 100+ סגנונות עיצוב שונים (מבין הקטגוריות העיקריות), מאות אלפי תמונות ועיצובים גרפיים לשימוש חופשי, הזמנת משתמשים נוספים, לוח בקרה שיתופי בזמן אמת וכן 5 ג’יגה אחסון בענן.
  • מסלול פרו – 9.99 דולר לחודש / 119.99 דולר לשנה עבור משתמש אחד, יתנו לכם את כל מה שכלול בגרסת החינם, וכן אפשרויות מתקדמות נוספות: הכנת ערכות מיתוג, מעל 420,000 תבניות חינמיות שמתעדכנות על בסיס יומי, מעל 75 מיליון תמונות מאגר, סרטונים, קובצי קול וגרפיקות מוכנות; שמירת עיצובים כתבניות לשימוש חוזר, 100 ג’יגה אחסון בענן וכן הפצה אוטומטית של תכנים ב-7 רשתות חברתיות. ככל שמוסיפים יותר משתמשים, המחיר יורד.
  • מסלול אנטרפרייז – 30 דולר לחודש עבור כל משתמש מקנים גישה לכלל הארגון, כולל כל מה שקיים במסלולים האחרים ועוד: חבילות מיתוג שלמות לארגונים, שליטה בצוותים שלמים, בניית תוכניות עבודה, אחסון ללא הגבלה וכן תמיכה 24 שעות. גם פה ככל שמוסיפים יותר משתמשים, המחיר יורד.

אם אתם ארגונים ללא כוונת רווח או כיתות לימוד (מורים ותלמידים), תוכלו להשתמש בקנבה פרו בחינם ללא הגבלה. ככה נראים המחירים עבור חשבון של משתמש אחד:

קנבה מחיר

 

איך מתחילים להשתמש בקנבה

ראשית יש להירשם – או באמצעות חשבונות פייסבוק וגוגל שכבר קיימים או באמצעות מילוי טופס הרישום. לאחר שתבחרו איזה סוג משתמש אתם (עסק, מורה, סטודנט, אישי וכו’) ותדלגו על ההצעה לנסות את גרסת הפרו ל-30 יום בחינם, יוצג לכם מסך שיאפשר לכם להתחיל לעצב.

ניתן לבחור מתוך רשימת עיצובים מוכנה מראש, או להקליד משהו בתיבת החיפוש ולקבל הצעות אוטומטיות. מרגע שבחרנו עיצוב מסוים, נוכל להשתמש בו כמו שהוא או לעצב אותו בהתאם לצרכים שלנו.

מסך התחלת עיצוב באתר קנבה

במהלך העבודה יש לשים לב לפריטים הזמינים לכם בחינם, לעומת אלו הזמינים רק עבור משתמשים בתשלום. בדרך כלל מעבר עכבר על גבי הפריט יציג לנו אייקון קטן של חינם או PRO וכן הלאה. הקפידו לשים לב ולבחור את הפריטים הנכונים כבר בתהליך העבודה.

כאן המקום לציין שלהשתמש בקנבה זה קצת כמו ללכת לסופרמרקט כשרעבים – מגיעים עם כמה מטרות מוכנות מראש, אבל בסוף עלולים להתבלבל מעודף ההיצע. יש אינספור אפשרויות בקנבה, ואתם עלולים להתפתות לנסות את כולם כבר בהתחלה… מתכון מובטח לכך שלא תצליחו לעשות אפילו תמונה אחת.

לכן – אם אתם ברמת מתחילים – תכננו מראש מה אתם צריכים ורוצים, והיצמדו לעיצובים פשוטים בהתאם לפלטת הצבעים המתאימה לעסק / לכם. מצד שני כמובן שמומלץ להכיר כמה שיותר פיצ’רים ואפשרויות בפלטפורמה; רק שזה לא יהיה על חשבון זמן העבודה שתכננתם. ככל שתצברו יותר ניסיון, כך תוכלו להתנסות ביותר פיצ’רים בהמשך.

לקורס האונליין שלנו: איך לעצב בקלות עם קנבה >

מרכז תמיכה והדרכה

באתר קנבה יש מרכז הדרכה גדול ורחב היקף, המציע קורסים מקוונים לשימוש במערכת, מדריכים כתובים וכן בלוג ארגוני במגוון נושאים. כל אלו עומדים בחינם לרשות המשתמשים, ומאפשרים למתחילים ולמתקדמים כאחד להכיר את האפשרויות המוצעות בצורה מעמיקה.

מדריך קנבה קצר למתחילים (באנגלית)

בהצלחה!

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא תוכן וקופירייטינג

5 3 הצבעות
קלות השימוש
5 3 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
4.7 3 הצבעות
תמיכה טכנית
4.3 3 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.