AMP Stories: דרך חדשה לספר סיפורים ולשפר ביצועים

עמית אדלר
amp-stories

פרויקט AMP להאצת מהירות המובייל הושק על ידי גוגל בפברואר 2016, ומאז הצטרפו אליו יותר מ-2 מיליארד דפי מובייל במיליון דומיינים. פרויקט Accelerated Mobile Pages טוען את האתר בפחות משנייה אחת, ומאפשר למנהלי אתרים להימנע מכל התסבוכות הכרוכות באופטימיזציית מהירות.

מכיוון שרוב הפעילות בדיגיטל עברה למובייל, ומכיוון שרוב המובייל הוא בעצם אפליקציות ופחות Web – פרויקט אמפ לקח מראש בחשבון את כל השינויים הללו, והוא נועד במיוחד לעידן המובייל. מרגע שאתר מתויג באמצעות קוד אמפ, הוא נטען ישירות מתוצאות החיפוש של גוגל באמצעות שרתי גוגל – שמאיצים אותו למהירויות מדהימות.

מנהלי אתרים מדווחים על שיפורים מדהימים לאחר המעבר לאמפ, ובהם טעינה סופר מהירה, הגדלת הטראפיק לאתר ושיפורים מרשימים באחוזי ההמרה. אתרי AMP מוצגים בתוצאות המובייל באמצעות סימן של ברק קטן לצד האתר.

מאז עברו כמה שנים, ובינתיים פרויקט AMP התפתח וגדל משמעותית. כיום ניתן להאיץ לא רק אתרי אינטרנט באמצעות אמפ, אלא גם ליצור סיפורי אמפ מובלטים בתוצאות החיפוש של גוגל, מודעות גוגל AMP הנטענות במהירות האור וכן שירותי AMP אימייל.

מה זה AMP Stories?

בדומה לסטוריז באינסטגרם, בפייסבוק ובסנאפצ’ט, סיפורי אמפ של גוגל מאפשרים להציג תוכן בפורמט ויזואלי, דינמי ואטרקטיבי. הפורמט הושק בפברואר 2018, כאשר בתחילה הורשו להשתמש בו רק כמה פבלישרים גדולים כגון CNN, וושינגטון פוסט ומאשאבל. כיום הפורמט פתוח לשימוש עבור כולם.

סיפורי אמפ מאפשרים להציג “חטיפי תוכן” קצרים וממוקדים המשלבים טקסט, וידאו, תמונות ועוד, ליצירת סיפור קצר ומעניין. החידוש המשמעותי כאן הוא שהסיפורים משתלבים בתוצאות-גוגל, בפורמט של קרוסלה נגללת עם תמונות בולטות במיוחד. נכון לעכשיו סיפורי אמפ משולבים בתוצאות החיפוש, בתמונות, בחדשות גוגל ובדיסקבר.

קרוסלת AMP Stories בתוצאות החיפוש של גוגל
לצפייה דינמית הקליקו על התמונה (חלון חדש)

מה זה נותן לי?

  • יכולת לספר סיפור בצורה חדשנית וייחודית – כולם אוהבים סיפורים, ולא סתם מתקיים תחום שלם של שיווק שנקרא Storytelling. האזרח האמריקאי הממוצע צורך 100,500 מילים ביום, ו-92% מהצרכנים אמרו שהם מוכנים לצפות במודעות פרסום אם הן נראות ומרגישות כמו סיפורים. המוח מבין ומפענח תוכן ויזואלי פי 60,000 מהר יותר מתוכן טקסטואלי, וסיפורי אמפ הם בדיוק הדבר שמשלב את כל הגורמים הללו ליחידה אפקטיבית אחת.
  • טעינה סופר מהירה – כבר מזמן ידוע שכל שניית עיכוב בטעינת העמוד, מורידה את אחוז ההמרות ועלולה להבריח את המשתמש חזרה אחורה (32% סיכויי בריחה עם עיכוב של עד 3 שניות, 90% סיכוי לברוח עם עיכוב של עד 5 שניות). אז במקום לחכות לשיפורים ולאופטימיזציה שתפחית את מהירויות הטעינה, פשוט משתמשים בסיפורי אמפ שנפתחים ומוצגים פי 2 יותר מהר מכל מכשיר מובייל.
  • חשיפה משמעותית ושיפור ה-SEO – קרוסלת סיפורי אמפ מופיעה בדרך כלל מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, מה שמבטיח חשיפה בולטת במיוחד לצד טראפיק אורגני נוסף לאתר.
  • אפשרויות פרסום – ניתן לפרסם מודעות AMP בתוך סיפורי AMP (זאת מעבר לעובדה שמודעות אמפ ניתנות לפרסום גם בתוצאות הממומנות הרגילות, כאשר לצידן יופיע סימן הברק המוכר).

איך יוצרים AMP Stories

סיפור אמפ כולל דפים שונים, שכל אחד מהם מורכב משכבות שונות המכילות HTML רגיל וקוד AMP. כל חלק מתורגם לאלמנט AMP מסוג אחר:

  • amp-story – הסיפור/ים
  • amp-story-page – העמוד/ים
  • amp-story-grid-layer – השכבות

כמה כללי אצבע להטמעה נכונה:

  • בחרו צבע רקע שמתאים למתרחש בסיפור, כדי שיהיה מעבר חלק בין הדפים.
  • הבטיחו שהטקסט קריא וברור מבחינת הפונט והצבע שלו, כדי שיהיה ניגודי לרקע.
  • אל תוסיפו יותר ממשפט אחד או שניים בכל דף, וזאת כדי להגדיל את מעורבות המשתמשים.
  • ודאו שהסיפור יהיה משמעותי וברור גם בלי אודיו. בדיוק כמו בפייסבוק, חלק ניכר מהמשתמשים מדלג על האודיו.
  • בחרו תמונה ראשית שתוצג עד שהווידאו שלכם ייטען. בדרך כלל מדובר בפריים הראשון בסרטון עצמו, למרות שאפשר לבחור כל תמונה. גודל מומלץ: 720 על 1280 (איכות 720p).
  • בחרו מקור לסרטון הווידאו (amp-video) – הגודל המומלץ הוא עד 4 מגה. אם מדובר בסרטון ארוך יותר, חלקו אותו בין כמה דפים. סרטוני אמפ מופיעים תמיד במצב אנכי לכן בחרו יחס של 16:9 ובצעו אופטימיזציה לסרטון באמצעות כלים כגון FFmpeg, avconv ועוד.

מדריך מלא להטמעת AMP נמצא כאן >>>

רגע לפני סיום

כדי שיהיה לכם חשק ליישם את AMP Stories גם אצלכם, כך זה נראה אצל הגדולים (לצפייה דינמית הקליקו על התמונה הרצויה – ייפתח בחלון חדש).

וושינגטון פוסט
סיפור אמפ של הוושינגטון פוסט

מגזין Wired

סיפור אמפ של מגזין wired

מגזין פיפל
סיפור אמפ של מגזין פיפל

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.