◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
559 צפיות

שאלה על קישורים חיצוניים מאתר ותיאור דף

על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
הי

1. האם כמות קישורים חיצוניים (הגדולה מנכנסים) מאתר לאתר אחר משפיעה על דירוג האתר המוציא? מחלישה אותו או מחזקת אותו?

2. האם גוגל מתייחס ל meta description קידומית כמו meta title תוך שיבוץ ביטויי מפתח או שפחות?

תודה רבה

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
1. היחס בין מספר הקישורים הנכנסים לדף למספר הקישורים היוצאים ממנו מחושב רק עבור ציון ה-PR של הדף, וזה רק אחד ממאות הפרמטרים שמשוקללים בתוך ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי חיפוש נתון. אבל מאחר וציון ה-PR הוא אחיד עבור כל ביטוי חיפוש, התרומה שלו לציון הרלוונטיות (שקובע את המיקום ביחס לתוצאות החיפוש המתחרות) היא כמעט תמיד זעומה, אם לא אפסית.

2. מזה כשלוש שנים גוגל מתעלם במקרים רבים מהכותרת ומתג התיאור שחיבר מקדם האתרים, ומחליף אותן בכותרת ותג תיאור מתוצרת עצמית שמותאמות במיוחד לביטוי החיפוש הספציפי ששאל אותו משתמש גוגל. השאלה היותר נכונה היא מה קורה כאשר ביטוי החיפוש הספציפי שנשאל אכן זהה לביטוי המפתח שבכותרת ובתג התיאור, והתשובה היא שגוגל כבר לא זקוק להם כדי להכריע לאיזה ביטויי חיפוש הדף רלוונטי ועד כמה הוא רלוונטי, כפי שהיה זקוק לפני 12 שנים.

מכל מקום, לשאלה הספציפית שלך אין תשובה מתוך ספר לימוד גלוי ומעודכן, וגם אם מי מעובדי גוגל אמר פעם שגוגל מתעלם תמיד ולחלוטין מתג התיאור, אפשר שהם שינו את דעתם היום בבוקר.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אוקיי,כלומר אפילו עדיף לתת meta title טבעי לעומת אחד שנראה עם ביטוי מפתח במכוון שעלול אולי אפילו להזיק (מי יודע?)

האם אפשר להוסיף אותיות יחס ב,ל,מ?
כמו כן האם גוגל יודעת לתרגם נכון את העברית כדי להבין זאת?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כאמור, לפני 12 שנים מנועי החיפוש היו זקוקים לשיבוץ ביטויי המפתח בכותרת (Title) ובתג התיאור (Description) כדי להבין לאיזה ביטויי חיפוש הדף רלוונטי, וכדי לחשב עד כמה הוא רלוונטי. התפיסה שהשתרשה מאז בקרב מקדמי האתרים היתה שכותרת ותג תיאור נכתבים עבור האלגוריתם של מנוע החיפוש.

אבל כיום גוגל כבר לא זקוק לזה, וכמעט כל מנועי החיפוש האחרים נעלמו. בשנת 2015 צריך לחשוב באופן הבא: אם הדף שלך מוצג  למשל במקום 5 או 6 בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי החיפוש שנשאל, תפקיד הכותרת שלך הוא לגרום לשואל להעדיף (!), לאחר הצצה חטופה בדף תוצאות החיפוש, לקרוא קודם (!) גם את התיאור שלך, ותפקיד שניהם הוא לגרום לו לדלג (!) על תוצאות החיפוש האחרות, כולל זו שבמקום 1, ולהכנס קודם לאתר שלך! אם הצלחת לעשות זאת, טוב יותר מכל שאר תוצאות החיפוש, והמבקרים לא רק מעדיפים להיכנס קודם לאתר שלך, אלא גם להשתמש בו ולשתף אותו יותר מאשר את תוצאות החיפוש המתחרות, גוגל גם יקדם את תוצאת החיפוש שלך ממקום 5 או 6 למקום 1, ולא רק עבורך כהעדפה אישית אלא גם עבור כל מי ששואל את ביטוי החיפוש הזה בפעם הראשונה. במילים אחרות, אתה לא כותב יותר בשביל מכונה אלא כותב בשביל אוכלוסיית בני אדם שאתה מעוניין לגרום להם לרצות (!) לבצע את הפעולה הרצויה לך.

שימוש רב במנוע החיפוש גוגל, גם בעברית, שכנע אותי שמזה כמה שנים הוא "מבין" היטב את תפקידם של אותיות ומילות היחס לפחות בהקשר של ביטויי חיפוש. חשבתי לרגע על ניסוי בתרגום אוטומטי (ע"י Google Translate) של הטקסט של דף אינטרנט לשפה אחרת כדי לבחון זאת, אבל שללתי זאת מיד כי ההקשר של ביטוי חיפוש הוא הרבה יותר מצומצם ולכן גם הרבה יותר קל לביצוע.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
אז לדוגמה ניקח את הביטוי "הפעלות לילדים ליום הולדת"
התוכן מדבר על משחק חברה מסויים.

טייטל דף: יום הולדת אנגרי בירדס | מי יצליח להחזיר את הביצים?  

תיאור: קחו את ילדכם לחוויית יום הולדת אנגרי בירדס בלתי נשכחת, אצלנו,אנו הכי מקוריים,אנו הכי טובים,בלה בלה בלה,טלפון.

ככה זה עדיף??
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני לא יודע כי אינני יודע מה הולך בראש של מי ששייכים לשוק היעד שלך. השווה עם הכותרות והתיאורים של תוצאות החיפוש המתחרות ותעבוד עד שתשיג תוצאה הרבה יותר טובה מהמתחרים.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
משום שעמנואל נתן התייחסות לרוב השאלות, אציג שבאחד התשובות שהוצגו לשואלים בהאנגאוטים של מרכז מנהלי האתרים של גוגל - נאמר שגוגל איננה מתייחסת לתגית הדסקריפשן בכל הקשור לדירוג האתר(בהשוואה לכותרת)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, זו בדיוק הסיבה שכתבתי "גם אם מי מעובדי גוגל אמר פעם שגוגל מתעלם תמיד ולחלוטין מתג התיאור, אפשר שהם שינו את דעתם היום בבוקר".

מעניין לדעת מתי ומדוע זה נאמר באותו Hangout. האם זה היה בתקופה שגוגל כבר החליפו את תג התיאור בתג תיאור מתוצרת עצמית (ואז לא היה כל הגיון לחשב לדף ציון בשל פעולה של גוגל) אבל עדיין לא נהגו להחליף את הכותרת?

4,352 שאלות

7,382 תשובות

9,947 תגובות

2,014 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 27/09/16 על ידי wmgary <סגן משנה> 2.0k צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 1/03/20 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 3/02/19 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 3/09/18 על ידי creativel <סגן> 2.5k צפיות
...