69 מקורות לימודי קידום אתרים שיהפכו אותך לנינג’ה תוך 90 יום

פבל ישראלסקי
מקורות ללימוד קידום אתרים

רוצים ללמוד קידום אתרים לבד מהבית תוך 90 יום? לפניכם רשימה של 69 מקורות לימוד הכוללים קורסים אונליין, בלוגים, פורומים, פודקסטים, מקורות מידע רשמיים של גוגל, וובינרים ועוד.

נניח שיש תחום שאתם מעוניינים ללמוד לעומק, איך תיגשו למשימה? בוודאי כבר יצא לכם להיווכח במהלך חייכם שכל אחד לומד בצורה מעט שונה. בבית הספר או באוניברסיטה היו את האנשים שסיכמו כל מילה של המורה או המרצה, ולעומתם היו את אלה שלא כתבו כלום אבל האזינו היטב וספגו את הכל משמיעה.

וגם בחיי היום-יום, כאשר אנחנו מתחילים עבודה חדשה, מפתחים תחביבים חדשים, לומדים שפה או מנסים להתמקצע בכישורים – כל אחד נוקט בגישת הלימוד שמתאימה לו. יש את אלה שיעדיפו ללמוד באמצעות ספרים, יש את אלה שיצפו בסרטונים, יש את אלה שיקראו מאמרים באינטרנט ויש את אלה שיילכו להרצאות וסדנאות.

התחום קידום אתרים אורגני לא שונה מכל תחום אחר מהבחינה הזו, וגם אותו ניתן ללמוד במגוון דרכים. לא משנה באיזו דרך תבחרו, סביר להניח שאם “תשבו” על התחום חזק במשך שלושה חודשים לפחות, תלמדו אותו מהבסיס ותדאגו גם לתרגל אותו, זאת תהיה התחלה טובה לקריירה שלכם כמקדמי אתרים.

אבל מכיוון שאנחנו יודעים שלא כולם מתחברים לקונספט של קורסים ויש טיפוסים אוטודדיקטיים יותר, שאוהבים ללמוד בכוחות עצמם, רצינו להביא לכם בנוסף את מקורות הלימוד הכי איכותיים ברשת שאנחנו מכירים.

אז קדימה, תצללו פנימה ותיהנו מהלמידה 🙂

אתם יכולים לעשות את זה לבד (ותכף נפרט איך) אבל אם אתם מעוניינים לחסוך זמן ואנרגיה ולהגיע למסגרת שתעניק לכם את הידע באופן מרוכז, תוכלו למצוא קורסים אונליין בקמפוס הדיגיטלי שלנו – AskPavel Campus.

מקורות מידע רשמיים של גוגל

מרכז המידע של גוגל – עמוד באתר מנהלי האתרים של גוגל (Google Webmasters) המרכז משאבים, קורסים ומדריכים באמצעותם ניתן ללמוד על יצירת תוכן באתר שלכם שמותאם לחיפוש בגוגל מבחינת איכות התוכן, עיצוב האתר, חווית המשתמש, התאמה למובייל ועוד.

איך החיפוש עובד – אינפוגרפיקה יפה המסבירה כיצד החיפוש בגוגל עובד באמצעות המחשת מושגים כמו סריקה, אינדוקס, אלגוריתמים ועוד. הזיזו את העכבר על פני האינפוגרפיקה, על חלקים רבים בה אפשר ללחוץ לקבלת מידע נוסף. כמו כן, התפריט המופיע בראש האינפוגרפיקה מאפשר לנווט לעמודים המספקים הסברים מעמיקים על האלמנטים השונים בתהליך.

תהליך החיפוש – עמוד בו ניתן לקרוא על החלקים המרכיבים את החיפוש – סריקה והוספה לאינדקס, אלגוריתמים, המלחמה בספאם והמדיניות של גוגל בכל הקשור לחיפוש  במנוע החיפוש שלה.

הנחיות למנהלי אתרים – ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים אשר מסבירות כיצד תוכלו לעזור לגוגל למצוא את האתר שלכם ולהבין אותו, וכיצד תוכלו לעזור למבקרים להשתמש באתר שלכם. בנוסף, מופיעות בעמוד הנחיות איכות, אשר מגדירות כמה מהשיטות האסורות שעלולות לגרום לגוגל לנקוט בפעולות ספאם נגד האתר או להסיר אותו מהאינדקס.

אינדוקס וזחילה – עמוד המסביר על האופן בו גוגל מבצעת זחילה (סריקה) של אתרים ברשת ומארגנת אותם בצורה קוהרנטית ונוחה לשימוש באמצעות הוספתם לאינדקס. כמו כן, יש הסבר על האופן בו בעלי אתרים יכולים לקבוע כיצד גוגל תסרוק ותוסיף אותם לאינדקס.

אופטימיזציה למנועי חיפוש – מסמךPDF  שניתן לצפות בו אונליין או להוריד אותו, שנקרא “מדריך לתחילת העבודה עם אופטימיזציה למנועי חיפוש של גוגל” ומעניק טיפים רבים לאופטימיזציה של אתרים לחיפוש בגוגל, ביניהם יצירת כותרות דפים (title tags) ושיטות מומלצות לעבוד עמם, שיפור מבנה כתובות URL, שיטות עבודה מומלצות לתוכן, אופטימיזציה לתמונות ועוד.

איך לבחור חברת קידום אתרים – מדריך של גוגל שמציג את השאלות והבדיקות שיש לעשות לפני שבוחרים חברת SEO.

יצירת אתר ידידותי למנועי חיפוש – טיפים ודברים שיש להימנע מהם כאשר מקדמים את האתר.

להוציא יותר מהאתר שלך(PDF) – מסמך מפורט של גוגל שמסביר איך עובד עולם החיפוש, מהם הדגשים הטכניים שעל בעלי האתרים ליישם ותשובות לשאלות נפוצות.

ערוץ הוידאו של ג’ון מולר – ניתן למצוא כאן את רשימת ההאנגאוטס של ג’ון מולר מגוגל בהן הוא חושף חלקים שונים באלגוריתם ומספק המלצות לבעלי אתרים כדי לשפר את הדירוג שלהם.

מקורות מידע נוספים באינטרנט

היסטוריית שינוי האלגוריתם בגוגל – עמוד באתר Moz המתעדכן תמידית לגבי שינויי אלגוריתם החיפוש בגוגל, משנת 2000 ועד היום, כולל קישורים להסברים על כל העדכונים שהתפרסמו באתרים העוסקים בתחום.

תחזית מזג האוויר לדירוגים – אתר MozCast (מבית Moz) נותן תחזית יומית של “מזג האוויר”  באלגוריתם החיפוש של גוגל, כולל ייצוג גרפי של 30 הימים האחרונים. ככל שמזג האוויר חם וסוער יותר, כך חלו יותר שינויים בדירוגים של גוגל. עוד באתר: פירוק למטריקות השונות שמרכיבות את מזג האוויר (תחת Metrics), וגרף המציג את השינוי לאורך זמן בהרכב התוצאות (AdWords, תוצאות HTTPS, תמונות, ביקורות וכו’) המופיעות בכל חיפוש (תחת Features).

גורמי הדירוג בגוגל – דו”ח של MOZ  המציג את גורמי הדירוג של גוגל לשנת 2015. דו”ח זה נוצר מדי שנתיים, באמצעות ביצוע סקרים בקרב מקדמי אתרים מובילים  אשר מספקים חוות דעת לגבי למעלה מ-90 גורמי דירוג. בנוסף הדו”ח מכיל מחקר קורלציות שמראה אלו פיצ’רים של אתרים ועמודי אינטרנט מראים קורלציה לדירוגים גבוהים יותר בגוגל.

מילון מונחים על קידום אתרים – מילון מונחים מבית AskPavel, הכולל 85 מונחים בתחום קידום האתרים ושיווק באינטרנט שכל מי שמתעניין בנושא חייב להכיר, החל משגיאת 404 ועד לאינדקס העסקים האמריקאי Yelp.

Net-Working – מרכז המידע העשיר של עומר שובל. האתר מכיל את כל הדברים שמקדמי אתרים ובעלי אתרים מחפשים: סקירת קורסים מקצועיים, כלים ותוכנות, מדריכים ומאמרים, טיפים שימושיים, מילון מונחים, בלוג ועוד.

Google for Webmasters (מצגת אינטראקטיבית) – אם אתם לא מעוניינים לקרוא, המצגת הזו תציג בפניכם באופן ויזואלי את כל ההיבטים הנוגעים לבעלי אתרים בהקשר לגוגל. פשוט שבו בנחת והשקופיות יעברו לבד מלווים בדיבור והצגה ויזואלית.

קורסים באינטרנט

קורס אונליין מקיף של שמוליק דורינבאום – קורס אונליין לקידום אתרים בהדרכת שמוליק דורינבאום, אשר עוסק בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי משנת 2006 ומרצה על התחום במסגרות שונות. בקורס לומדים בין היתר על מחקר מילות מפתח, בניית היררכיה נכונה לאתר, קבלת קישורים לאתר, בניית אתר בוורדפרס ועוד.

קורס אונליין חינמי למתחילים של Moz – קורס וידאו חינמי מבית Moz, הכולל 5 שיעורים קצרים (10 דקות בממוצע) שמטרתו הקניית ידע בסיסי על SEO. בין היתר, החומר כולל בניית אסטרטגיית SEO  חודשית, דרכים לבצע  SEO באמצעות מדיה חברתית, ומיפוי מילות מפתח בהתאמה לתוכן.

שיעורים והכשרות SEO בוידאו לכל הרמות – מאגר מקורות למידה בתחום קידום האתרים מבית Distilled, הכולל מדריכים כתובים, סרטונים, מבחנים ומערכי לימוד אינטראקטיביים. במאגר חומרים המתאימים לכל הרמות. בין היתר, תוכלו למצוא בו מערכי לימוד על מחקר מילות מפתח,SEO  טכני, אופטימיזציית On-page, מחקר מתחרים, אנליזת קישורים, עונשים של גוגל, אינדוקס של אפליקציות ועוד.

QuickSprout University – מאגר סרטוני וידאו מבית QuickSprout, המחולק בצורה נוחה ויעילה לפי נושאים (SEO, בניית קישורים, שיווק באמצעות תוכן, חמדיה חברתית, קידום ממומן, שיווק במייל, ניהול מוניטין, אופטימיזציית המרות), ורמות (מתחילים, בינוניים, מתקדמים). הסרטונים קצרים (7 דקות בממוצע) ובעמוד של כל סרטון מופיע גם התמלול המלא שלו כדי להקל על המעקב אחרי הנאמר.

פורומים

הפורום של אקטיביטק – לחברת אקטיביטק הישראלית פורום מקיף ופופולרי בתחום קידום האתרים, הכולל גם תתי-פורומים בנישות בתוך התחום כגון כלים ותוכנות עזר לקידום אתרים, תוכניות שותפים והחלפות קישורים, בניית אתרים ואחסון אתרים, ביקורת וניתוח אתרים ועוד.

Warrior – בפורום קידום האתרים של Warrior ניתן להעלות שאלות ולקבל תשובות, עצות וטיפים ממומחי קידום אתרים ברחבי העולם. ניתן להתעדכן בפורום לגבי עדכוני האלגוריתם של גוגל וגורמי הדירוג, ללמוד על הדרכים הטובות ביותר לטרגט משתמשים באמצעות מילות מפתח ותוכן ועוד.

Digital Point – הפורומים של Digital Point עוסקים גם בקידום אתרים אך גם בנושאים קשורים כגון שיווק, פרסום, שמות דומיינים, קופירייטינג, עיצוב אתרים, ניהול תוכן, מאגרי מידע ועוד.

Webmasterworld – פורום העוסק בחדשות בנושא קידום אתרים בגוגל המיועד לוובמאסטרס ולמפעילי אתרים. תוכלו למצוא בו שרשורים בנושאים כמו עדכוני אלגוריתם, שינויים ב-SERP, טראפיק, תחזוקת קישורים ועוד.

Seo Chat – כשמו כן הוא, כאן ניתן לדבר על כל הנושאים שנוגעים ל-SEO בגוגל, יאהו, בינג ומנועי חיפוש נוספים. ישנם עשרות נושאים כגון: אסטרטגיות קידום, טיפים לאופטימיזציה בהתאם למנוע החיפוש, שיתופי פעולה ועוד.

מדור השאלות ותשובות של Moz – מדור שאלות ותשובות פעיל מאד, בו מתמקדים בשאלות ותשובות ופחות דיונים מעמיקים.

מדור שאלות ותשובות של AskPavel – אלפי שאלות ותשובות במגוון נושאים שקושרים לקידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי.

ספרים

The art of SEO – ספר שנכתב על ידי כמה ממומחי קידום האתרים המובילים בעולם (Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola, Rand Fishkin) ובו הם חולקים הנחיות וטכניקות שנועדו לסייע לקוראים בתכנון ויישום של אסטרטגיית קידום אתרים. בין הנושאים בהם עוסק הספר: מושגים יסודיים בחיפוש באינטרנט, סוגי הקידום שנדרשים למטרות שונות (מיתוג, יצירת לידים, ניהול מוניטין ועוד), השלבים בבניית אסטרטגיית קידום אתרים, שיווק באמצעות תוכן, שיווק במדיה חברתית ועוד.

SEO Fitness workbook – ספר שנכתב על ידי ג’ייסון מקדונלד, מומחה ל-SEO, אדוורדס ומדיה חברתית, אשר מציג שבעה שלבים לקידום אתרים מוצלח בגוגל. הגרסה של 2016 כולת סקירה מלאה של עדכוני האלגוריתמים האחרונים של גוגל: פינגווין, פנדה, חיפוש סמנטי, חיפוש במובייל וחיפוש מקומי. נושאים נוספים בהם עוסק הספר הם SEO  און-פייג’ ואוף-פייג’, שיווק באמצעות תוכן, בניית קישורים וטכניקות נוספות.

SEO 2016 – ספרו של אדם קלארק, מומחה בשיווק דיגיטלי, עוסק בטכניקות בדוקות לקידום אתרים ב-2016. החשיבות לכך שהספר יצא השנה נובעת מכך שהשינויים הרבים באלגוריתם של גוגל מביאים פעמים רבות לכך שהרבה מהטכניקות ששימשו בעבר לקידום אתרים כבר אינן מועילות היום. הספר סוקר את שינויי האלגוריתמים האחרונים של גוגל ומנחה את הקוראים כיצד להשתמש בהם בתבונה. נושאים נוספים בהם הספר עוסק הם מושגים חשובים ב-SEO, מילות מפתח, כלים לקידום שרק מקדמי אתרים מומחים מכירים ועוד.

Search engine optimization for dummies – סדרת ספרי “For Dummies” המצליחה לא פסחה גם על תחום קידום האתרים. הספר סוקר את אבני היסוד בקידום אתרים ומסביר לקוראים כיצד להתחיל בתחום. בין הנושאים בהם עוסק הספר: שיווק באמצעות תוכן, כלי אנליטיקס, ניהול מוניטין, בניית אתרים ידידותיים ל-SEO, בניית קישורים, PPC  ועוד. ניתן למצוא בו טכניקות שימושיות, חקרי מקרה וטיפים.

פודקסטים

This old marketing – פודקאסט בהנחיית ג’ו פוליצי ורוברט רוז, מומחים בשיווק באמצעות תוכן, בו הם סוקרים את הטרנדים האחרונים בתחום ומדברים על האופן בו עסקים יכולים להשתמש בשיווק באמצעות תוכן כדי להשיג ולשמר לקוחות. כל פרק הוא עד שעה, ומביא כותרות עדכניות, דוגמאות וטיפים שימושיים.

SEO 101 – פודקאסט בהנחיית רוס דאן וג’ון קרקט, שמטרתו ללמד את המאזינים את נושא קידום האתרים מאפס. הפודקאסט מיועד למתחילים בתחום ולא נכנס לעניינים טכניים מדי. כמה פודקאסטים לדוגמא: “Google Signal vs Ranking Factor – is there a Difference?”, “8 Ways Social Media Can Impact Your SEO”, Understanding and Explaining A Realistic SEO” Timeline”.

Search Talk Live – פודקאסט שמגדיר את עצמו כטוק-שואו בהנחיית מקדמי אתרים בעלי ניסיון של 13 שנה בתחום. הפודקאסט כולל הרבה ראיונות עם דמויות מפתח בתחום השיווק הדיגיטלי מחברות כמו גוגל, Moz ו-SEMrush ומומחים בעלי שם כמו ניל פאטל (KISSmetrics, QuickSprout). הנושאים מגוונים וכוללים, בין היתר, בניית קישורים, מדיה חברתית, עתיד ה-SEO, קידום מקומי, שיווק באמצעות תוכן, PPC  ועוד.

OptimizedGeek – פודקאסט בהנחיית סטפן ספנסר, מומחה SEO שכתב מספר רבי מכר בתחום וגם מרצה על התחום. הפודקאסט עוסק בשלל נושאים, החל משיווק דיגיטלי ויזמות, ועד ליצירתיות, דיבור לפני קהל וטיפים מעולם הבריאות והלייפסטייל.

בלוגים

נתן ליכטר קידום אתרים אורגני – הפוסטים של נתן מפורטים להפליא ויורדים לפרטים הקטנים ביותר כשמדובר בקידום אתרים טכני, מומלץ מאד.

היידה – הבלוג של אנידור חקק על קידום אתרים. לא עוד פוסטים שחוזרים על עצמם, אלא אנידור מעלה נושאים ייחודיים ובוחן אותם מנקודת המבט המקצועית שלו.

הבלוג של אורי זילברשטיין – אחד הבלוגים עם הפוסטים המעמיקים בתעשיית קידום האתרים. לא תמצאו שם פוסטים בסיסיים למתחילים, רק “חפירות” (במובן החיובי) כמו שאנשי מקצוע אוהבים.

SEO Israel Blog – בבלוג כותבים עובדי חברת Seo Israel בעיקר על חדשות מהעולם של גוגל ו-SEO.

חופש החיפוש – הבלוג של מקדם האתרים אורי ברייטמן. זהו ללא ספק אחד הבלוגים המרתקים בבלוגספירה הישראלית. בלוג מאד וותיק בו אורי מפרסם מאמרים בלעדיים (ולעיתים אף קונספירטיביים) על נושאים שונים מעולם החיפוש.

חדשות קידום אתרים AskPavel –  מדי שבוע מתפרסם פוסט שמסכם את כל העדכונים והחדשות שחשוב להכיר מהשבוע החולף.

Google Webmaster Central Blog – הבלוג הרשמי של גוגל למנהלי אתרים אשר מעדכן לגבי שינויים ותוספות חדשות בהם יכולים מנהלי אתרים להשתמש. לצד מדריכים טכניים כגון כיצד ליצור מפות וידאו, יש בו לעיתים התייחסויות גם לשינויים במנוע החיפוש עצמו. לדוגמה, כאשר  הוטמע החיפוש המיידי של גוגל, נכתב בפוסט לאילו שינויים ניתן לצפות בסטטיסטיקה הפנימית של מילות המפתח בתוך Search Console.

Google Operating System – למרות השם, לא מדובר בבלוג רשמי, אלא במעין בדיחה פנימית… הבלוג עוסק לא מעט בכרום (הדפדפן + מערכת ההפעלה), אבל גם בכל מיני שינויים ושמועות הנוגעים למנועי החיפוש השונים תוך כדי ירידה לפרטים במקרים מסוימים (לדוגמה – גרסה מיוחדת של גוגל קוד הקוראת את שפת התכנות בקוד פתוח Chromium).

בלוג קידום אתרים AskPavel – הבלוג של קהילת AskPavel בו כותבים כיום למעלה מ-70 כותבים על מגוון נושאים מעולם השיווק באינטרנט – קידום אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית, ווב אנליטיקס ועוד.

סרצ’י – הבלוג של עופר לנגר בו הוא מפרסם מדריכים מעמיקים ומקיפים על נושא ה-SEO.

דניאל זריהן – אחד ממקדמי האתרים הוותיקים והמוכרים בארץ, בבלוג שלו דניאל מפרסם מדריכים ומאמרים שמתמקדים בעיקר בקידום אתרים אורגני.

עידן בן אור – עידן הוא אחד ממקדמי האתרים הוותיקים בארץ ובבלוג שלו כותב על חדשות, טיפים ומדריכים שקשורים לקידום אתרים וגוגל בפרט.

עידן שלומן – כותב על מגוון תחומי השיווק באינטרנט ולא רק קידום אתרים, עידן נוטה להשקיע בפוסטים הרבה מאמץ ולכן הם יוצאים מקיפים ומפורטים.

BlogSEM – הבלוג של חברת Web Sem בו עמית אדלר כותב על חדשות, מאמרי דעה ומדריכים מעולם השיווק באינטרנט וקידום אתרים.

Search Engine Land – בלוג בינלאומי מוביל בתחום השיווק הדיגיטלי העוסק ב-SEO, SEM, שיווק במובייל, קידום מקומי, שיווק במדיה חברתית, מסחר מקוון, ועוד. הבלוג מפרסם מספר פוסטים ביום הכוללים חדשות בתחום, טרנדים בתעשייה, עדכונים על פלטפורמות פופולריות, וכן מאמרי אורח של מומחים מכל הקשת של שיווק דיגיטלי אשר מעניקים טיפים, טכניקות ואסטרטגיות להצלחה.

Seroundtable – הבלוג של בארי שוורץ, בו הוא עוקב אחרי התפתחויות מעניינות שנצפות בפורומי ה-SEM השונים, תוך מתן פרשנויות ממומחים בתחום. בנוסף יש בבלוג פוסטים של כותבים אורחים שכותבים על נישות ספציפיות בתחום ה-SEM. מטרת הבלוג היא לחסוך זמן לקוראיו ולהביא להם את העדכונים האחרונים בתחום כדי שלא יצטרכו לחפש אותם בעצמם.

SEOBook – בלוג קידום אתרים הקיים למעלה מעשור ומופעל על ידי ארון וול, המציע טיפים וטכניקות למי שמעוניין ללמוד את תחום קידום האתרים וכן מעדכן על החדשות האחרונות מהתעשייה.

SEO by the sea – בלוג שעוקב אחרי מידע, ניתוח פטנטים, דו”חות ועדכונים שמגיעים ממנועי החיפוש במטרה לשתף עם הקוראים את התהליכים באמצעותם עובדים מנועי החיפוש ולעקוב אחרי האופן בו מנועי החיפוש מדרגים אתרים. בנוסף, הבלוג מספק תחזיות לגבי שינויים עתידיים במנועי חיפוש.

Moz blog – הבלוג הפופולרי של Moz מציע תובנות, עצות, מחקרים ומדרכים בתחום קידום האתרים ממומחים ובכירים בתעשייה. הוא מכסה תחומים רבים, ביניהם SEO, SEO  מתקדם, אנליטיקס, מסחר מקוון, שיווק במייל, מיתוג, שיווק באמצעות תוכן, בניית קישורים, CRO, כלי קידום אתרים, PPC וחוויית משתמש.

Search Engine Journal – בלוג ותיק ומוביל שעוקב אחרי חדשות ועדכונים בתחום קידום האתרים, כמו גם טרנדים חמים, אסטרטגיות ואושיות שיווק דיגיטלי. הבלוג מתגאה בגישה מבוססת-קהילה, שהודות לה כל מאמרי האורח שנכתבים בו נכתבים על ידי מומחים אמיתיים בתחום השיווק הדיגיטלי.

Quicksprout – בלוג אותו כותב ניל פאטל, שם דבר בתחום השיווק הדיגיטלי והיזמות שהיה מהמקימים של החברות Crazy Egg, KISSMetrics ו-Hello Bar.  הבלוג עוסק בתחומים כמו אופטימיזציה, המרות, בלוגינג, קידום ממומן ומיתוג. הפוסטים של פאטל ידועים באורכם המופלג ובשפע הדוגמאות שהם מכילים.

Gray Wolf – הבלוג של מיכאל גריי, מומחה שיווק באינטרנט בעל שם עולמי שמשתף בבלוג שלו על תגליות לא כל כך טריוויאליות (ולעיתים אף עוקצניות מעט).

ViperChill – אחד הבלוגים הפופולאריים בעולם בתחום האפיליאייט מרקטינג עם המון נגיעה ב-SEO. מה שהופך את הבלוג של גלן (בחור צעיר מדרום אפריקה) למצליח כל כך זה רמת הפירוט והעומק שהוא נכנס בכל פוסט שמפרסם + העובדה שהוא נוטה לחשוף הכל לקהל הקוראים שלו, כולל הכנסות מפעילויות שהוא עושה.

Backlinko – עוד בלוג מאד פופולארי בתחום ה-SEO בו כמעט כל פוסט מגיע למאות ואף אלפי שיתופים. הפוסטים המעמיקים של בריאן סובבים סביב כל עולם הקידום האורגני בגוגל עם התמקדות והתמחות ספציפית בתחום בניית הקישורים.

וובינרים

Moz webinars – הוובינרים של Moz, או בשמם הרשמי Mozinars, עוסקים במגוון היבטים בשיווק דיגיטלי ומועברים על ידי בכירים בתעשייה ומומחים מהתחום. כדי לצפות בהם יש להירשם לקהילה של Moz, וההרשמה מאפשרת לצפות גם בוובינרים קודמים בחינם.

BrightEdge – סדרת וובינרים מבית BrightEdge, חברה העוסקת ב-enterprise search וב-content performance marketing. הוובינרים מביאים לצופים חדשות, עדכונים, תובנות וטיפים בתחומים כמו שינויי אלגוריתם, מילות מפתח, מעבר ל-HTTPs, שיווק באמצעות תוכן ועוד.

Stephan Spencer – באתר של סטפן ספנסר, מומחה SEO שכתב מספר רבי מכר בתחום וגם מרצה על התחום, ניתן למצוא גם וובינרים שהוא מעביר. הוובינרים האחרונים עסקו בטעויות SEO  נפוצות והנדסה לאחור (reverse engineering) של האלגוריתם של גוגל.

איבוקים

How to Create Compelling Content – איבוק מבית Copyblogger, שמכיל טיפים, סודות מקצועיים ואסטרטגיות בתחום של כתיבת תוכן שיווקי ומבטיח ללמד את הקוראים שלב-אחר-שלב כיצד ליצור תוכן נגיש, מרתק, שמקבל קישורים ומדורג גבוה במנועי החיפוש.

Search Engine Optimization: Past, Present, and Future – איבוק מבית HubSpot שעוסק בטכניקות SEO עדכניות ומסביר מדוע הטכניקות הישנות כבר אינן עובדות. האיבוק כולל דף עבודה לפיתוח מילות מפתח שמסייע בתכנון אסטרטגייה ליצירת לידים; הנחיות לאופן בו כדאי לגשת ל-SEO  בראייה קדימה; ואת כל העדכונים האחרונים לגבי קביעת דירוגי אתרים על ידי מנועי החיפוש.

SEO Myths – איבוק נוסף מבית HubSpot שעוסק ב-17 מיתוסים נפוצים לגבי SEO  שכדאי לנטוש ב-2016. האיבוק מפריד בין מיתוסים (טכניקות SEO  ישנות שכבר לא עובדות) למציאות ולמה שעובד היום, לאור השינויים העצומים שעבר התחום בשנים האחרונות

מצגות

מדריך On Page – מצגת קצרה (30 שקפים) וחביבה המציגה 10 שלבים שיש לבצע כדי שהאתר ידורג במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. המצגת כוללת דוגמאות וצילומי מסך להמחשה.

SEO למתחילים – מצגת בת 41 שקפים שמסבירה על SEO  למתחילים בתחום. ניתן למצוא בה הסברים פשוטים אך מקיפים לגבי ההגדרה של SEO, חשיבותו, האופן בו מנועי חיפוש עובדים, סריקה ואינדוקס של אתרים, נתונים וסטטיסטיקות על חיפוש ועוד.

מדריכים

צ’קליסט קידום אתרים – מעל 120 פעולות ובדיקות שיש לעשות בתחילת תהליך קידום אתרים.

בניית אתרי וורדפרס מקודמים – מדריך מקיף שילמד איך לבנות אתר וורדפרס בהתאמה מלאה לסטנדרטים של גוגל – פלאגינים מומלצים, הנחיות אופטימיזציית SEO ועוד.

קידום אתרים למתחילים – מדריך מקיף ומושקע למתחילים בתחום ה-SEO מבית Moz. המדריך החינמי  כולל 10 פרקים אשר עוסקים בנושאים כמו האופן בו מנועי חיפוש עובדים ואיך גולשים מתנהגים במנועי חיפוש, למה שיווק במנועי חיפוש הוא חיוני, פיתוח ועיצוב אתרים ידידותיים למנועי חיפוש, מחקר מילות מפתח, כלי מדידה ועוד.

בניית קישורים למתחילים ומתקדמים – מדריך לבניית קישורים מהבלוג שלנו, שהוא למעשה תרגום של מדריך שנכתב במקור על ידי Moz. המדריך כולל 7 פרקים אשר עוסקים בין היתר בנושאים הבאים: סוגי קישורים (טובים ורעים), טקטיקות לבניית קישורים, טיפים וטריקים בבניית קישורים למתקדמים, מדדי איכות בבניית קישורים ועוד.

איך לקדם אתר בגוגל – מדריך פשוט שכולל את 6 השלבים המרכזיים בכל תהליך של קידום אתר בגוגל. המדריך כולל קישורים שימושיים, טיפים ואזהרות.

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.