קידום אתרים » מדריכי קידום אתרים ושיווק באינטרנט » בניית קישורים: המדריך היחיד שצריך לקרוא כדי להבין איך זה עובד
מדריך בניית קישורים

בניית קישורים: המדריך היחיד שצריך לקרוא כדי להבין איך זה עובד

אודות תרגום המדריך:
און יביןלפניכם מדריך שנכתב במקור על ידי חברת Moz ותורגם על ידי און יבין, בעלים ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום Exactive, בעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט עם התמחות בקידום אתרים, ניהול מוניטין ברשת, ניהול קמפיינים מבוססי תוצאות, בניית אתרים, פיתוח אפליקציות ועוד. המדריך תורגם בשיתוף עם שירות תרגום מבית סרבולה שמציעה גם שירותי כתיבת תוכן לאתרים, כתיבה שיווקית ועוד.

 

התחום של בניית קישורים עבר טלטלות לא מעטות בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח ההחלטה של גוגל להילחם בשיטות SEO פסולות. החברה הוסיפה לאלגוריתם לפיו היא מדרגת אתרים עדכונים רבים שמזהים ניצול לרעה של העיקרון הבסיסי שלו – לינק לאתר פירושו הצבעת אמון באותו אתר ועל כן יש להעניק לו ציון גבוה יותר – ומענישה את כל מי שחורג מהכללים שקבעה לגבי קישורים.

מסיבה זו ומסיבות אחרות חשוב במיוחד כיום להבין כיצד מתבצעת בניית קישורים איכותית.

חשוב לי להדגיש כי בניגוד לסברה רווחת למדי, על פי הניסיון האישי שלי מהשנים האחרונות, בניית קישורים היא עדיין נדבך מרכזי בכל תהליך קידום אתרים, פרט למקרים מיוחדים ובודדים. גם אם גוגל מנסה לטעת את הרושם כאילו אסור באופן גורף להשתמש בבניית קישורים לשם קידום אתרים, הרי שאין כך הדבר – אבל חובה להקפיד על בנייה חכמה ומדויקת, כך שכל לינק ולינק יביא תועלת ולא יגרור עונש שעלול לגרום לנזק כבד ואפילו בלתי הפיך.

על מנת שגם אתם תוכלו ליצור פרופיל קישורים איכותי ומקדם, אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך המקיף והיסודי שלפניכם מתחילתו ועד סופו. הוא בנוי כך שכל אחד יוכל להבין את העקרונות לפיהם יש לפעול, כולל דוגמאות רבות על מנת להפוך גם נושאים מורכבים לפשוטים ובהירים, המלצות שמי שיקפיד ליישם אותן ייהנה מתוצאות חיוביות במיוחד ועוד טיפים וטריקים שכדאי להכיר.

הקפדתי שהתרגום יהיה נאמן למקור ובה בעת ידידותי למשתמש ולקוראים, כך שתוכלו להפיק ממנו את מלוא התועלת. מדריך יקר ערך זה מגיע אליכם בזכות חברת MOZ – אחת המוכרות בתחום ה- SEO ושהמוטו שלה, "הופכים את האינטרנט למקום טוב יותר – ואוהבים כל רגע תוך כדי", בא לידי ביטוי גם במדריך שלפניכם – ואני שמח על שיתוף הפעולה איתה ומודה לה על כך. למי שמעדיף את הגרסה באנגלית, להלן קישור למדריך המקורי באתר של MOZ.

אם הרגשתם שהמדריך סיפק לכם ערך, נודה לכם מאד אם תוכלו לשתף אותו ברשתות החברתיות כדי שאנשים נוספים ייחשפו אליו, ילמדו כיצד ליצור פרופיל קישורים איכותי ויתרמו אף הם להפיכת האינטרנט למקום טוב יותר עבור כולנו.

מאחל לכם קריאה מהנה, מחכימה ומועילה!

הערה: התרגום נאמן למקור ולכן יהיו קביעות שאני באופן אישי לא מסכים איתן בטח שלא ביחס לקידום בגוגל ישראל (לפחות במצב הנוכחי), כמו לדוגמא השפעת גוגל+1 על הדירוג בתוצאות שיכול להיות רלוונטי לארה"ב ולא לישראל. אבל בכל זאת נצמדנו למקור כי אין אפשרות לתרגם באופן חופשי ולשנות לפי המצב בישראל או מכל סיבה אחרת.

שתפו את המדריך עם הקולגות שלכם!

שתפו את הפוסט עם חברים