קידום אתרים במנועי חיפוש

SEO

תהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש (או בשמו המוכר יותר SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization) כולל את כלל הפעולות והמתודולוגיות בהן יש לנקוט כדי לשפר אתרים ודפי אינטרנט עבור מנועי החיפוש וגוגל בפרט. באופן כללי ניתן לומר כי מטרת האופטימיזציה לאתרים היא השגת התוצאה הטובה ביותר באמצעות הנתונים הקיימים. כאשר אנו מעוניינים לקדם אתר בגוגל על ביטוי מסוים, עלינו לבצע פעולות "אופטימיזציה לאתר" (כלומר להתאים את הדף) עבור אותו הביטוי. מלבד שיפור מעמדו של הדף בתוצאות החיפוש, התהליך גם הופך את הדף לאיכותי יותר למשתמש, שכן בד"כ יש חפיפה בין כללי SEO לבין תקנים וסטנדרטים מוסכמים באינטרנט.

קידום אתרים במנועי חיפוש כולל ביצוע כל השיפורים הדרושים במבנה האתר, בתוכן, בקוד, במהירות הטעינה ועוד, על מנת שיהיה ניתן להגיע איתו למיקומים כמה שיותר גבוהים במנועי חיפוש וגוגל בפרט. כמובן שקידום האתר לא תלוי אך ורק באופטימיזציה עצמה, אלא גם בתהליכים נוספים.

אופטימיזציה לקוד

ככל שהתחום תחרותי יותר, כך הדברים הקטנים ביותר עלולים להיות אלה שיגרמו לאתר לנצח בפוטו פיניש. לכן תקלות בקוד יכולות לפגוע בתהליך הקידום שלו. באופן כללי, תמיד כדאי לבדוק את קוד האתר, בין אם מדובר בקוד סגור או פתוח, ולבצע אופטימיזציה במידת הצורך. יש לבצע את הבדיקות הבאות: בדיקת שגיאות – HTML ניתן לבדוק דרך W3 validator.

יש להעביר את הדו"ח הנוצר למתכנת ולבקש ממנו לתקן את השגיאות והאזהרות המופיע בקוד האתר. כאשר מדובר בכמות גדולה מאוד של שגיאות ביחס לגודל האתר – חשוב במיוחד להקפיד על תיקונן.

בדיקת כותרות Head

לקוד יש חלק לא מבוטל בקביעת ההיררכיה של עמודים וקטגוריות. תגית H1 מסמלת בקוד שמדובר בכותרת ראשית ואילו H2 נועדה לכותרות משנה וביניים. אם יש צורך לרדת לרמה נוספת בתוך ההיררכיה, ניתן להשתמש ב-H3 והלאה. ברוב המקרים משתמשים ב-H2 ו-H1. דרך נוספת היא לבנות היררכיה לכותרות בעזרת הדגשה וגדלים שונים לפונטים, אולם שימוש בכותרות H  עדיף. בעת בדיקת כותרות ה-H יש לוודא שאין יותר מכותרת אחת של H1 בכל דף כי לא תמיד ניתן להבין זאת ללא בדיקת הקוד. ניתן לבדוק זאת דרך צפיה במקור הדף, או בכל דרך אחרת הנוחה לכם, למשל שימוש בתוסף הכרום Open SEO Stats.

בנוסף כדאי לבדוק גם את שגיאות ה CSS באתר דרך ה-CSS Validator.

בדיקת קוד האתראופטימיזציה לקוד ושיפור זמן טעינת עמודים – מדריך מורחב שמסביר את תהליך האופטימיזציה לגוגל שיש לעשות לקוד האתר, במטרה לשפר את זמני הטעינה של העמודים. גורמים מוסמכים בחו"ל (וביניהם מאט קאטס – לשעבר מנהל מחלקת הספאם של גוגל) טוענים כי זמני טעינה משפרים את איכות הדף (וכתוצאה מכך את הדירוגים).

אופטימיזציה למבנה

חוויית משתמש מהווה את אחד הגורמים החשובים להצלחת ה-SEO ושיפור ההמרות. לכן אופטימיזציה למנועי חיפוש חייבת להתמקד גם במבנה האתר. כאשר אתר נכנס לתהליך קידום אתרים, יש לבדוק אותו לא מנקודת המבט של בעל האתר אלה מנקודת המבט של הלקוחות. יש להקפיד על הדברים הבאים:

  • היררכיה ברורה – חלוקה לקטגוריות ולתתי-קטגוריות. באתרים מורכבים עם קטגוריות רבות רצוי להשתמש גם בתפריטי צד. כמו כן, יש להקפיד שהקטגוריות מורכבות מעמודים ולא מפוסטים.
  • ניווט קל ומהיר – היררכיה נכונה היא כזאת שמאפשרת לכל מי שנכנס לאתר להגיע לכל מקום שהוא רוצה תוך 3-4 קליקים.
  • התאמה לשפה – אם לוגו האתר באנגלית, הלוגו יהיה בכיוון הקריאה – בצד שמאל. אם האתר בעברית, הלוגו יהיה בצד ימין.
  • מפת אתר –  קיימים שני סוגי מפות:
    • מפת אתר לגולש – חשובה במיוחד באתרים גדולים או אתרים עם גלילה ארוכה. מפת אתר לגולש יכולה לעזור לגולש לנווט מבלי לחזור לתפריט אם היא כוללת קטגוריות מרכזיות (ניתן לשלב קטגוריות חשובות שלא היה לכם מקום לשלבן בתפריט ושירותים ממוקדים שהאתר מספק). מפה זו גם מדגישה פעם נוספת במה האתר ממוקד. בתור דוגמה, ראו את מפת האתר בפוטר של ביזפורטל למטה.
    • מפת XML – מפה זו נועדה לגוגל בלבד. ניתן לסדר דרכה את ההיררכיה של האתר כמו גם להסיר ממנה דפים שאתם לא מעוניינים שיבוזבזו עליהם משאבי הזחילה של גוגל מכיוון שמדובר בדפים פחות חשובים. רצוי להעדיף מפת XML דינמית, כלומר כזאת שמתעדכנת עם שינויי האתר מבלי שיהיה צורך לעלות מפה מעודכנת פעם בכמה זמן.

מפת האתר של ביזפורטל

אופטימיזציה למבנה וההיררכיה באתר – מדריך המפרט 7 טכניקות בסיסיות לבניית היררכיה נכונה באתר. מטרת ההיררכיה היא לסייע למנועי החיפוש והגולשים להבחין בין חשיבות הדפים, משום שזה נלקח בחשבון בתהליך הדירוג בתוצאות האורגניות. בנוסף, מבנה היררכי נכון מסייע לגולשים לנווט באתר ביתר קלות ולהגיע לדפים אליהם אתם מכוונים.

אופטימיזציה לתוכן

גם לתוכן יש חלק מרכזי בקידום האתר ולכן הזנת התוכן לאתר ללא ביצוע SEO לכל עמוד בו, לא תתרום לקידום האתר במנועי חיפוש. יש להקפיד על הדברים הבאים:

  • נתוני מטא – הזנת כותרת ותיאור לכל עמוד פוסט ותמונה באתר.
  • מבנה נכון – חשוב מאוד לוודא שלא יעלו בלוקים של טקסט לאתר ללא כל סדר. יש להגדיר כותרת ראשית, כותרת משנה במידת הצורך, כותרות ביניים, חלוקה ברורה לפסקאות וגם לעשות שימוש נכון במספור, בולטים וכיו"ב.
  • שילוב מילות מפתח – כאשר ישנו צורך לקדם עמוד קטגוריה או כל עמוד אחר באתר בצורה אורגנית יש להקפיד שמילות המפתח מופיעות בו בכמות הנכונה, כולל פעם אחת בפסקה הראשונה ובאחת מכותרות הביניים. כמובן שהמילה צריכה להופיע גם בכותרת הראשית. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד שלא להגזים ולשלב מילות מפתח יתר על המידה. במקביל יש לשלב מילים נרדפות ומושגים רבים מהתחום בתוך התכנים שעולים לאתר.
הערה: חשיבות צפיפות מילות המפתח פחתה עם השנים. אם פעם היה נהוג להקפיד על כך שמילות המפתח יהוו 10 אחוז מתוכן הדף, היום צפיפות זו עלולה לא רק להיות חסרת תועלת, אלא גם מזיקה מכיוון שמדובר בכתיבה ספאמית. ובכל זאת, חשוב להקפיד על כמות שלא תשאיר ספק לגוגל מהי מילת המפתח עליה מקודם הדף.

אופטימיזציה לתוכן באתר – מדריך שמסביר באילו אלמנטים בדף יש לשלב את המילה ובאיזה מינון כך שלא ייווצר מצב של Over Optimization (אופטימיזציית יתר). אם ברצוננו להתאים דף כלשהו באתר על מילת מפתח מסוימת, עלינו לשלב את מילת המפתח בדף בצורות ומינונים שונים.

אופטימיזציה לתמונות

החלק הזה נכלל תחת אוסף פעולות האופטימיזציה שעושים לתוכן.

גם הוספת תמונה באתר מצריכה פעולות התאמה, שכן אין ביכולתם של מנועי החיפוש "לראות" אותה. פעולות התאמה אלו יתרמו הן לרלוונטיות הכוללת של הדף בעיני מנועי החיפוש עבור מילות מפתח והן לטראפיק שניתן להשיג מתוך שירות חיפוש התמונות של גוגל. בהקשר הזה מומלץ לקרוא את המדריך הבא – אופטימיזציה לתמונות ואלמנטים ויזואליים.

אופטימיזציה לדפי נחיתה

כאשר כבר הצלחנו להביא תנועה ממנועי החיפוש עשינו רק חלק מהדרך, שכן ברצוננו להפוך את אותם גולשים ללקוחות – כלומר להמיר אותם. המדריך הבא מדבר על טכניקות שימושיות שניתן ליישם בעמודי הנחיתה באתר בכדי לגרום לגולשים לבצע באתר את הפעולה שאתם מעוניינים. בהקשר הזה מומלץ לקרוא את המדריך – שיפור יחס המרה ואופטימיזציה לדפי נחיתה.

דברים נוספים שנכללים באופטימיזציה לגוגל:

  • קישורים נכנסים ויוצאים
  • מהירות האתר
  • איכות השרת בו האתר מאוחסן
  • תוכן כפול
  • כיצד האתר נסרק בגוגל
  • האם יש לאתר כתובת אחת בלבד (עם או בלי www)
  • הקפדה על HTTPS
  • ועוד…

מה זה שירותי קידום אתרים במנועי חיפוש?

קיימות כיום לא מעט חברות בשוק שמציעות שירותי קידום אתרים במנועי חיפוש תמורת תשלום חודשי. אותן חברות מבצעות פעולות אופטימיזציה ובכך מתאימות את האתר עבור מילות מפתח שונות במטרה לגרום לו להופיע ראשון בתוצאות האורגניות. חשוב מאד לבחור בקפידה את החברה שעובדים איתה כי בעולם ה-SEO קיימות פעולות פסולות שגוגל אוסרים עליהן ועלולות לגרום לאתר להיענש ולהיעלם מהתוצאות בגוגל.

קישורים שימושיים:

האם המאמר הועיל לך? נשמח לקבל דירוג כדי לדעת איך להשתפר

SEO
דירגו 3.3 (66.67%) 3

 

שתפו את הפוסט עם חברים