מספרים מדאיגים: האם מנוע החיפוש של יאהו בתהליכי גסיסה?

רועי בן עמי

יאהו שיחררו עוד דו”ח הכנסות רבעוני, מהרבעון הראשון של 2011. ובהמשך לירידה התלולה בשנים האחרונות, עושה רושם שמנוע החיפוש הולך להתרסק (ולא בעוד הרבה זמן).

כאקט בוגר, יאהו החליטו לזרוק את האשמה על מיקרוסופט, הם טוענים שהירידה נמוכה בצורה משמעותית מהסיבה שהם מחוייבים לשלם 12% מההכנסות למיקרוסופט, השותפה שלהם בפרוייקט האיחוד בין 2 ענקי החיפוש. אך מכיוון שהירידות האלו התחילו עוד ב-2008, אני לא חושב שמיקרוסופט היא באמת האשמה כאן.

השורה התחתונה של יאהו נחשפת

עד היום, יאהו נתנו גישה רק לחלק מאוד “גס” של ההכנסות שלהם. הכנסות GROSS שהם מקבלים ממודעות הפרסום בתוצאות החיפוש שלהם, ללא התחשבות בהוצאות שיש להם לגורמים חיצוניים כמו שותפים.

תשלום לשותפים יכול לקחת חתיכה נכבדת מהכנסות ה-GROSS של העסק. אני אנסה להסביר, אם יאהו מציגה מודעה באתר שלה, היא הייתה שומרת את כל הכסף. אבל כשהיא מציגה אותה באתר של שותף, השותף יכול לקבל עד 70% מהכסף, דבר שבהחלט מסביר שההכנסות שהם מדווחים לבין ההכנסות האמיתיות רחוקות שמיים וארץ.

דני סוליבאן יצר גרפים מעניינים בפוסט שלו על הנושא הזה, אשר שמשווים את ההכנסות של יאהו לאורך הזמן משנת 2008:

ההכנסות של יאהו מחיפוש

ההבדל מאז העסקה עם מייקרוסופט

לפני אוקטובר 2010, יאהו השתמשה בפלפורמת פרסום משלה ואלגוריתם חיפוש משלה. מנוע החיפוש היה עצמאי לחלוטין מבחינה טכנולוגית. בסוף 2010 הם החליטו לוותר על העצמאות הטכנולוגית שלהם ולהוציא ב-Outsourcing את כל הסיפור למייקרוסופט, שלפי פרטי העסקה ביניהם זה אומר שיאהו גם נותנים להם 12% מהרווחים.

הרווחים של יאהו אחרי המיזוג עם מייקרוסופט

קרול בארטס, מנכ”לית יאהו, אמרה במסיבת עיתונאים שהמודעות של מייקרוסופט מראות ביצועים נמוכים בהרבה ממה שציפו. הם טוענים שהציפייה הייתה שההכנסה פר חיפוש תתאזן עם האחוזים שהם ראו לפני המיזוג בערך באמצע השנה. ברגע זה הם מבינים שלפני סוף השנה זה לא יקרה.

אני אישית לא מבין את ההגיון בציפייה הזו, מה הם חשבו? שרק בגלל שאנשים מחפשים במנוע חיפוש שלהם אז גם ה-CTR של המודעות ישתנה? חוץ מזה, שאני לא מבין מה מנע מהם לעשות את אותו הדבר שהם עשו ב-2008 כשהם רצו לחתום את אותה העסקה עם גוגל – לעשות תקופת נסיון!

אז מה אתם אומרים ?

בד”כ הייתי שואל אתכם אם אתם חושבים שזה הסוף של יאהו או שיש להם עוד סיכוי לשרוד, אבל אני חושב שבהתחשב בנתונים אני פשוט אשאל כמה זמן אתם חושבים שנשאר להם? 🙂

שתפו:
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99455
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.