דו”ח ניתוח חיפושים חדש בוובמסטר טולס – טוב יותר מדוייק יותר ויעיל יותר

שגב ויינטראוב
דו"ח חדש בוובמסטר טולס

“נתונים מדוייקים יותר בדו”ח חיפוש האנליטיקס החדש” – זאת הכותרת של פוסט שעלה בבלוג וובמסטר סנטרל של גוגל ב-6 במאי, או לפחות תרגום של זה. בפוסט הם מכריזים על Search Analytics (ניתוח חיפושים)– דוח חדש בממשק של וובמסטר טולס שמחליף את Search queries ונותן נתונים מדויקים יותר ואפשרויות אנליזה ופילטרינג טובות הרבה יותר. זאת אומנם גרסת בטא אבל זה ללא ספק רמה אחת מעל מה שהכרנו עד היום בוובמסטר טולס.

הדו"ח החדש בוובמסטר טולס

וובמסטר טולס הישן לא היה מושלם

אני חייב להודות ש 95% מהזמן ש”ביליתי” בוובמסטר טולס היה בתוך Search queries ואני בטוח שגם אתם ביליתם שם לא מעט. זה כמעט המקום היחידי שאפשר לראות בו יחסית במדויק את הטראפיק שאתר/דף מקבל מכל מילת חיפוש.

אבל לממשק הישן של וובמסטר טולס היו מגבלות:

  • לא הייתה בו אפשרות להשוות תנועה לאתר מדסקטופ מול מובייל על מילות חיפוש ספציפיות.
  • לא הייתה בו אפשרות לבדוק מיקומים לאורך זמן של מילת חיפוש, רק ממוצעים. לכן לא ניתן לזהות עליות או ירידות בדירוגים.
  • לא הייתה בו אפשרות לבצע על מילות חיפוש או מדינות השוואות במסגרות זמן מותאמות אישית, רק תקופה מול אותה תקופה בידיוק שלפניה.
  • לא הייתה בו אפשרות לפלטר מילות מפתח, לדוגמא כל מילות החיפוש המכילות את המילה “SEO” או את שם החברה שלי.

מעבר לכך, גוגל מדווחים שחלק מהנתונים בדוח Search Queries היו לא מדוייקים או לא ייצגו בידיוק את הדברים שחשוב לייצג.

וובמסטר טולס ואנליטיקס – שני כלים משלימים

גוגל אנליטיקס הוא כלי מדהים, הוא נותן לנו המון נתונים שאין בוובמסטר טולס ולכן תמיד עדיף להשתמש בשניהם, אך הדבר שהכי חסר לנו באנליטיקס הוא כ 91% של מילות מפתח שמוגדרות not provided ומקשות עלינו להבין המון דברים על התנועה האורגנית לאתר שלנו. על מה הנתון הזה הכי מקשה? להבין מהן מילות המפתח שמביאות לנו את הכסף לכיס.

בגוגל אנליטיקס יש אין ספור דוחות מדהימים ונתונים שאפשר לגלות על האתר ובנוסף אחד הכלים השימושיים ביותר בגוגל אנליטיקס הוא יצירת Goals. גול היא פעולה שמתבצעת באתר ומבטאת יעד כלשהו שמשתמש באתר שלך הגיע אליו. הדוגמא הפשוטה ביותר ל-Goal באתר מסחר אלקטרוני לדוגמא, תהיה הגעה ל-URL שנבנה כאשר מתבצעת פעולת קניה באתר שלך – בצורה כזאת תוכל לקבל מידע על מדינות, מכשירים, דפי נחיתה וכ’ו מהם משתמשים קונים את המוצר שלך. מה שלא תוכל לקבל זה את מילות החיפוש שדרכם הגיעו אותם משתמשים שקנו את המוצרים שלך.

לכן למרות שוובמסטר טולס לא מחובר ל-Goals אני נוטה להסתכל על וובמסטר טולס ועל גוגל אנליטיקס כשני כלים משלימים, אחד נותן לי אינפורמציה על סוגי התנועה לדפים השונים באתר שאני מקדם והשני ממוקד יותר לניתוח מילות המפתח אליהם מגיעים המשתמשים לאתר ולדפים ספציפיים בו. בצורה כזאת אני מנסה לקבל תמונה מלאה כמה שיותר על מקורות ה conversion של האתר.

אז תכלס – מה השתנה?

מעבר לאפשרויות אנליזה וסינון נוחות ויעילות יותר גוגל מדווחים בנוסף כי “הנתונים שמופיעים בדוח Search Analytics מדוייקים הרבה יותר מהנתונים שהופיעו הדוח הישן Search Queries”. אלה השינויים המרכזיים שנעשו בנתונים:

  1. מספר החשיפות: הדוח הישן היה מחשב impression כהופעה של דף מסויים בתוצאות חיפוש. לכן אם חיפשו את שם ה brand שלך ובתוצאות נמצא אתר הבית, דף פנימי והבלוג, מספר ה impressions הוכפל ללא סיבה ב-3. בדוח החדש מקרה כזה מחושב כהופעה אחת.
  2. שינוי בכמות הנתונים: הדוח הישן והחדש מאכסנים כמות שונה של נתונים, לכן סביר להניח שהמספרים שלכם ישתנו.
  3. לחיצות על תמונות: בדוח הישן לחיצה על תמונה נספרה גם כאשר הייתה על התמונה בלבד, ללא כניסה אמיתית לאתר. בדוח הישן הנתון הזה תוקן וכעת נספרים אך ורק לחיצות מתוך תמונות אל תוך האתר.
  4. דפים שמבצעים הפניות: הדוח הישן ספר גם לחיצות על דפים בתוצאות חיפוש שביצעו הפניות כמו 302, 301. גוגל מדווחים שבדוח החדש לחיצות על דפים שמבצעים הפניות אינן נספרות. הפניות יכולות להוביל לחווית משתמש פחות טובה ולכן אם יש אצלכם כאלה בכל מקרה כדאי לזהות ולתקן אותם עם Screaming Frog.

אחד הדברים המדהימים ביותר שגוגל מראים לנו בדוח הזה לעומת דוח Search queries הוא בעצם דירוג מילת חיפוש לאורך זמן. בעזרת המידע הזה וניתוחים מעמיקים שלו אפשר להגיע למסקנות מדהימות על המיקומים של מילות מפתח, קבוצות של מילות מפתח, דפים פנימיים באתר, מדינות, סוגי מכשירים ועוד ועוד ועוד.

4 דוחות שחובה לעשות עכשיו!

1. דירוג מילות מפתח חשובות – דסקטופ / מובייל

תבחר את מילת המפתח אותה תרצה לבדוק, סמן את הצ’ק בוקס “Position”, לחץ על “Devices” ולאחר מכן “Compare devices” והחלון שיפתח יציג השוואה של דסקטופ מול מובייל, תאשר ולאחר מכן תסיר את הסימון מהצ’ק בוקס של “Clicks”.

דירוג מילות מפתח חשובות

הדוח הזה גם בודק את המיקום של האתר על מילת המפתח לאורך זמן, מוודא שלא מאבדים מיקומים, וגם בודק שעל מילות מפתח חשובות אתה לא מאבד טראפיק יקר עקב בעיות במובייל – חשוב מאד במיוחד אחרי עדכון המובייל האחרון של גוגל. במקרה שבתמונה, אפשר לראות שמהתאריך 12 באפריל מיקום מילת החיפוש בדסקטופ ומובייל התאזנו לדירוג זהה כמעט לחלוטין.

2. מצא את המדינה שאתה מדורג בה הכי גבוה

סנן לפי מדינות, סמן את הצ’ק בוקס “Position”, לאחר מכן מתחת לגרף המוצג סדר את הנתונים על פי המדינות עם המיקומים הגבוהים ביותר וחפש מדינות עם דירוג מעולה והרבה טראפיק.

הדוח הזה יכול לגלות לך שני דברים. הראשון, מדינות עם תחרות לא גדולה אבל הרבה חיפושים בתחום של האתר שלך. השני, גוגל תופס את האתר שלך כאוטוריטה באזור הזה וכדאי לך מאד לנצל את זה.

3. כמה טראפיק אתה באמת מקבל מתמונות

סמן את “Queries”, מתחת ל-“Search type”, לחץ על המילה “web” ושנה אותה ל Image.

טראפיק מתמונות

אם באתר שלך יש הרבה תמונות, בדוח הקודם בוובמסטר טולס החשיבו לחיצה כלחיצה על תמונה בתוך דף תוצאות התמונות בגוגל, בגירסה החדשה קליק נספר רק כלחיצה על תמונה שהובילה לתוך האתר שלך – זאת הסיבה שבטח תראה ירידה משמעותית בכמות הקליקים על תמונות אך הנתון הזה כעת נכון הרבה יותר ואם הוא עדיין גבוה, תחשוב על דברים למנף אותו.

4. מיקום כל מילות החיפוש שלא מכילות את שם האתר שלך

סמן את הצ’ק בוקס “Position” בדוח, לחץ מתחת ל-“Queries” וסנן את מילות המפתח על פי “Queries not containing” ורשום את שם האתר.

מיקום ביטויים גנריים

יש אתרים שחלק מאד גדול ממילות החיפוש המובילות אליהם הן מה שנקרא branded keywords – כלומר מילות מפתח המכילות את שם האתר/החברה. בדוח שעשינו עכשיו תוכל לראות את המיקום הממוצע של כל מילות החיפוש שלא מכילות את שם האתר שלך. בדוח כזה תוכל לראות בקלות אם יש עליות דירוגים של מילות מפתח שאתה מנסה לתפוס ברשת מבלי לעוות את הנתונים עם מילות חיפוש המכילות את שם ה brand שלך ולכן כנראה מדורגות גבוה.

לסיכום…

קיבלנו עוד קצה חוט, יש לנו עוד נתונים לבדוק ועוד דוחות להפיק ועוד דרכים לראות שהעבודה שלנו מתקדמת, מקדמת ומביאה תוצאות – וזה מה שחשוב באמת. כל שביב מידע שנוסף בוובמסטר טולס יכול לפתוח עולם שלם של דוחות בגוגל אנליטיקס. ככל שהמידע שלך יותר מדוייק באחד מהכלים אתה יכול לגלות עוד דברים מעניינים בנושא בכלי השני.

אני מציע לכם להשקיע כמה דקות לבדוק את הדוחות שהדגמתי כאן ולנסות להפיק בכל יום עוד דוחות חדשים ומעניינים שרלוונטים לאתר שאתם מקדמים. אם חשבתם על דוח מעניין שאפשר לראות רק בגרסה החדשה אתם מוזמנים לשתף את כולנו בתגובות!

נכתב על ידי
שגב ויינטראוב עוסק בשיווק באינטרנט מ-2011 ומגיע מתחום ה-SEO. במסגרת ניסיונו המקצועי עסק גם באיפיון אתרים ו Conversion Optimization. בשילוב עם עבודה לומד מנהל עסקים ומדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה ובזמנו החופשי מפתח אתרים בוורדפרס. מעיד שהוא מכור לבלוגים בנושא שיווק אתרים וללינקדין.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.