מהו קוד %20 בכתובות דפי אינטרנט?

פבל ישראלסקי

האם זה משנה אם ב- URL של האתר יהיה About%20US או About-Us?מה מומלץ מבחינה קידומית?

למי שעוד לא יצא להיתקל בתופעה זו, מדובר בכתובות (URL) דפים שמכילות את הקוד %20 בין המילים. כתובת לדוגמא: www.site.co.il/about%20us

מבלי להיכנס ליותר מדי הסברים טכניים, אומר באופן כללי כי זהו קידוד שמבוסס על הערך ההקסה דצימלי של תו רווח (כלול בטבלת קודי האסקי). במילים אחרות %20 פשוט מסמל רווח (space) בכתובת אינטרנט. מי שרוצה להתעניין יותר לעומק בפרטים הטכניים, מוזמן לקרוא על זה בהרחבה כאן.

מכיוון שלא ניתן ליצור כתובת שתכיל רווחים בין המילים, מתווסף סימן זה שמסמל רווח (במידה ותהיה כתובת שתכיל רווחים, הם אוטומטית יושלמו למתכונת זו). הסיבה שמלכתחילה היה צורך בקידוד הזה היא התייחסות לשמות קבצים באינטרנט, שלרוב מכילים רווחים.

יש השפעה על SEO?

בדומה לטענה ש”שימוש בכתובת בעברית זה טוב ל-SEO”, יצא לי לשמוע פעם מאיזו חברה לבניית אתרים שגם שיטת הקידוד מועילה. אבל בפועל מעולם לא ראיתי שימוש בסוג כתובות שכזה בקרב אתרים שמקבלים שירות SEO. מעבר לכך, בדיון מקצועי שהתנהל החודש באתר Seochat אפשר לראות הסכמה כוללת כי זו הווריאציה הפחות מוצלחת מבחינת SEO לאופטימיזציה של כתובת אתר.

תגיות רלוונטיות: אופטימיזציה
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.