ממציא הביטקוין נחשף, תמונות לאתרים חינם, הניוזפיד החדש בדסקטופ ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

תמיכה בהכתבה קולית בגוגל דוקס

לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable

רק לפני שבוע הכריזו בגוגל על תמיכה בחיפוש קולי לדפדפן כרום, וכבר נוספה גם תמיכה בהכתבה דרך קול ל – Google Docs. כמו שאפשר לראות בתמונה, לפני שמכתיבים אל תוך המסמך עצמו צריך ללחוץ על כפתור המיקרופון כמו בשאר המוצרים תומכי הפקודות הקוליות של גוגל.

למרות שלא ברור היכן יושק השירות לראשונה, סביר להניח שהראשונים שיקבלו אותו יהיו האמריקאים דוברי ואנגלית ורק אחר כך שאר המשתמשים בשפות אחרות, כולל אנחנו… (כיום הזיהוי הקולי של גוגל דווקא כן עובד בעברית בחיפוש מסלולר כבר מדצמבר 2011).

הכתבה קולית בגוגל דוקס

ממציא הביטקוין: יפני בן 64 מקליפורניה?

לפוסט המקורי בחדר 404 (הארץ)

באופן מעט מפתיע, מסתבר ששמו האמיתי של ממציא הביטקווין סאטושי נקמוטו, הוא אכן סאטושי נקמוטו והוא מתגורר בקליפורניה. זהותו של האיש נחשפה על ידי כתבת ניוזוויק, ליאה מקגארת’ גודמן. הפוסט שהעלתה לאתר המגזין זכה ליותר מאלפיים תגובות ועורר עליה את זעמם של לא מעט גולשים שכעסו על חשיפת פרטיו האמיתיים של האיש, כולל תמונה שלו ושל ביתו. אם לוקחים בחשבון שהבנאדם כנראה מחזיק בביטקוין בשווי של 400 מיליון דולר, בהחלט אפשר להבין את הדאגה הזו.

לפי הכתבה, כבר לאחר שהמטבע הפך מרעיון תיאורטי לבר יישום אי שם ב-2009, נקמוטו דאג להתכתב עם הצוות הטכני של מערכת הכרייה רק דרך הודעות דואר אלקטרוני, ב-2010 הוא כבר העביר את סמכויותיו למתנדבים. ב-2011 נעלם לחלוטין לאחר שהמדען הראשי של ביטקוין ועוזרו הצמוד ביותר עד אז, גאווין אנדריסן, הביע בפניו את רצונו לחשוף את דרך הפעולה של המטבע בפני סוכני ה-CIA ולהסביר להם מדוע מדובר במטבע חוקי שאין מה לפחד ממנו.

בכל אופן, אתמול בבוקר כבר טען אותו נקמוטו מקליפורניה שהוא כלל אינו האיש וכאשר אמר שהוא אינו מעורב יותר בפרויקט, התכוון למעשה לכך שהוא לא מעורב יותר בתחום ההנדסה באופן כללי. זאת למרות שהאנגלית במסמך הביטקוין המקורי המערבבת בין דקדוק בריטי לאמריקאי אכן מתאימה לתחקיר עלה לארה”ב בגיל 10 אך המשיך להיחשף לאנגלית בריטית מכיוון שהזמין ערכות רבות של רכבות לבניה עצמית מאנגליה. גם אחיו, ארת’ור נקמוטו, אליו הצליחה להגיע הכתבת במהלך התחקיר טען בפניה שהוא עקשן ביותר והסיכויים לכך שימהר להכחיש את מעורבותו בפרויקט גדולים.

עיצוב חדש לפיד של פייסבוק גם למשתמשי הדסקטופ

לפוסט המקורי בגיקטיים

נראה כי חלק ממשתמשי פייסבוק בעולם וגם כאלו בארץ שמשתמשים בממשק באנגלית כבר זכו לקבל את העיצוב המחודש של הניוז פיד המזכיר במידת מה את זה של האפליקציה הסלולארית :

  • התמונות זוכות לנפח גדול יותר בכל אייטם ואילו הטקסט הנלווה
  • בסרגל הכלים הימני (אצלנו בשמאלי) נוספה פינת טרנדים המתייחסת לנושאים חמים בכלל הרשת החברתית בדומה לטוויטר
  • עוד תוספת לסרגל תהיה משתמשים שהמשתמש עשוי להכיר ואפשרות לשלוח להם בקשות חברות

עבור מי שעובד בעיקר עם האפליקציה של פייסבוק, השינויים האלו עלולים להיראות מוכרים ומינורים ויש כאלו שאפילו טוענים שהם דומים יותר לפיד המקורי, אבל אם החשש של פייסבוק מפני אפליקציות חברתיות מבוססות תמונות כגון Snapchat  הוא אכן מוצדק, בהחלט ייתכן שעידוד המשתמשים שלה לשתף יותר תוכן וויזואלי הוא בהחלט מה שהיא צריכה.

הניוזפיד החדש

אפשרות חדשה להטמעת תמונות מתוך Getty Images

לפוסט המקורי ב – TechCrunch

אפשרות חדשה ב- Getty Images מאפשרת לאנשים להשתמש בכלי ההטמעה על מנת להטמיע תמונות ממאגר התמונות הגדול ברשת באתר או בבלוג שלהם. הכלי נפתח עבור תמונות מתאימות שכפתור ההטמעה ( </> ) מופיע לידן ובגודל ברירת המחדל שלהן. בשלב הנוכחי מוצעות דרך הכלי כ-40 מיליון תמונות מתוך מאגר של 150 מיליון תמונות בסך הכול. ההטמעה כוללת קישור חוזר ל-Getty Images  וקרדיט ליוצר המקורי.

חשוב להדגיש שהתמונות המוטמעות הן לשימוש שאינו מסחרי בלבד וההטמעה שלהן באמצעות קוד מאפשרת ל-Getty Images  לעקוב היכן בדיוק הטמיעו אותן, כאשר בשלב הבא יתווספו גם Widgets ל-Tumbler ,Twitter ואפילו וורדפרס.

ההסבר של Getty Images למחווה הזו הוא שהם מעדיפים שתהיה להם יותר שליטה על התמונות מאשר שהגולשים פשוט ישתמשו בקליק ימני על העכבר ויגנבו אותן מאתרים ששילמו בעבורן כסף.

כך נראית הטמעה לדוגמא:

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
32
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99094
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.