גוגל מחסלת רשת קישורים גרמנית, כיצד נראית תעשיית הקידום ב-2014 ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

סקר התעשייה של MOZ לשנת 2014

לנתונים המלאים באתר MOZ

מדי שנתיים, אתר MOZ מבצע סקר ובו הוא בוחן כיצד השתנתה תעשיית קידום האתרים והשיווק באינטרנט, להלן כמה נתונים מעניינים:

  • בין 2012 ל- 2013, הפער בין מספר הגברים לנשים בתעשייה הצטמצם ב- 5.5% לטובת הנשים (28.3% מול 71.1%).
  • מבחינת המקצועות שהכי רלוונטיים לקהל כאן בבלוג, ההכנסה מהנמוכה לגבוהה היא אנשי מדיה חברתית (49,167$), תוכן, קידום אורגני, שיווק כללי במנועי חיפוש (SEM), אינבאונד מרקטינג, קידום ממומן, שיווק קלאסי (Marketing), ווב אנאליטיקס, מסחר אלקטרוני וחווית משתמש (83,958$). כאן נראה שיש פערים משמעותיים בין השכר בארץ לבין השכר בסקר שחצי ממנו התבסס על משיבים מארה”ב.
  • למי שמיהר להספיד את ההתבססות על דירוגים במנועי חיפוש: הדירוגים נבחרו כחשובים במידה מסוימת על ידי 92% מן המשיבים וחשובים מאוד על ידי 73% מהם.
  • עובדים עצמאיים היוו 41% מכלל המשיבים ועסקו בעדיפות ראשונה ביצירת תוכן, לאחר מכן היו חברות מתווכות (סוכנויות) ובעלי חברות  (41% ו- 31% בהתאמה) – שם הפעילות החשובה ביותר הייתה Web Analytics.
  • מבחינת כלי עזר, כלי מנהלי האתרים של גוגל הם עדיין הפופולאריים ביותר, לאחר מכן MOZ (כולל אופן סייט אקספלורר), Majestic ו- Screaming Frog. ושוב, ייתכן שבארץ ZEFO הייתה תופסת את אחד המקומות הראשונים.
  • רוב האנשים בוחרים להתמודד עם Not Provided באמצעות התמקדות בהמרות ומדדי ביצועים אחרים או תנועה ממומנת לעמודי נחיתה והמידע שמסופק על ידי WMT, רק 40.5% מנסים לנטר את המידע ממקורות אחרים ואפילו פחות מכך מרשתות חברתיות.
  • מבחינת אחוזי שימוש ברשתות חברתיות, הפער בין פייסבוק לטוויטר עומד על 5% בלבד (90% ו-85% בהתאמה) וגוגל פלוס כבר נמצאת בפער משמעותי יותר משתיים אלו עם 69.8%. אחריה לינקדין עם 46.6%. Reddit ו-Tumbler נמצאות בתחתית הרשימה עם פחות מ-5% לכל אחת מהן.
  • גוגל טרנדס הוא הכלי השימוש ביותר ליוצרי תוכן, אך גם גוגל אלרטס כלי חדש יחסית, או לפחות מוכר מעט פחות באר. שצובר פופולריות הוא HARO המשמש לניהול יחסי ציבור והפצת חדשות. בכל מקרה, 71% מן המשיבים דיווחו על עליה בביקוש לשירותי יצירת והפצת תוכן והנתונים מראים שמדובר על מגמה בחמש השנים האחרונות.
  • מבחינת תקציבי לקוחות, חצי מהמשיבים דיווחו על תקציבים ממוצעים של יותר מ-500$ ורבע על תקציבים של יותר מ-3000$ (ושוב, בארץ סביר להניח שמדובר על תקציבים נמוכים יותר).

גוגל והאיחוד האירופאי הגיעו לפשרה בנוגע לקישורים מתחרים

לדיווח המקורי בבלומברג

בעבר דיווחנו כאן מספר פעמיים על כך שאחד מהמתווים לפשרה בין גוגל לבין האיחוד האירופאי בנוגע להאשמות כי גוגל מקדמת את אתריה שלה כמו Google + Local / Places או Google Shopping היה הוספה של קישורים לאתרים חיצונים לצד אתריה של גוגל. לפי הדיווח של בלומברג, גוגל אכן הגיעה לאחרונה לפשרה שכזו עם האיחוד: גוגל תוכל לשנות את מבנה העמודים במהלך חמש השנים הקרובות מבלי שיוטלו עליה קנסות כלשהם, כל עוד תקפיד להציב שלושה קישורים לאתרי צד שלישי לצד אתריה שלה. עם זאת, האתרים יצטרכו לשלם לגוגל סכום מינימאלי של 3 סנטים אירופאים (כ 4.5 סנטים אמריקאים) על מנת להיכלל בין האתרים הללו (אך בניגוד לעבר, יוכלו לפרסם גם בפלטפורמות מתחרות).

בסופו של דבר, נראה שלשני הצדדים אין הרבה מה להפסיד כאן : הנציב האירופאי הנוכחי שעוזב את משרדו באוקטובר הצהיר שההחלטה מהווה תקדים חשוב בהשבת חופש הפעולה של חברות בתחומי החיפוש והפרסום, ואילו גוגל אולי תפסיד קצת תנועה, אבל תרוויח מכל הצבה של קישור לאתר מתחרה לצד אתריה שלה… אם כבר מישהו נפגע, הרי שאלו יהיו שוב פעם המקדמים האורגניים.

להלן סקיצה לא סופית שפורסמה על ידי האיחוד ומראה כיצד עלול להיראות החיפוש המתוקן של גוגל באירופה:

גוגל אירופה

מדוע המנכ”ל החדש של מיקרוסופט צריך (אולי) להדאיג את גוגל?

לכתבה המקורית בכלכליסט

אז כולם כבר יודעים שסאטיה נדלה הוא המנכ”ל החדש של מיקרוסופט, אבל לא כולם מודעים לעובדה שזהו למעשה המנכ”ל השלישי של חברה טכנולוגית כה גדולה שמגיע מתחום החיפוש ו/או ההנדסה, ממש כמו לארי פייג’, המכהן כרגע כמנכ”ל גוגל ומארייסה מאייר שמשמשת כיום כמנכ”לית יאהו.

למעשה לא רק שסאטיה נדלה נמצא במיקרוסופט כבר מ-92′, אלא שהוא האחראי העיקרי להפיכת מנוע החיפוש הכושל יחסית של מיקרוסופט MSN Search לבינג וההתמקדות שלה לאחרונה בטכנולוגיות הענן אשרה באמצעותה יכולה הייתה להתחרות ישירות עם גוגל, כאשר הציגה לפני כשנתיים את Office 365 (אם כי סאטיה לא היה מעורב ישירות בפרויקט זה).

בכל מקרה, כרגע רב הנסתר על הגלוי ולא ברור מה יהיה הצעד הראשון אותו יבצע המנכ”ל החדש: לאחרונה מיקרוסופט סופגת ביקורת רבה על כך שלא הציגה כמעט שום מוצר חדשני באמת מאז ימי המעבר ל-Windows XP מעל יותר מעשור ושקו המחשבים המשולבים בטאבלט שהציגה (Surface) לא באמת הצליח להפוך אותה לשחקנית חזקה בשוק החומרה כפי שהייתה בעבר.

לפיכך, כל הסימנים מראים שמיקרוסופט כנראה תבחר להמשיך ולפתח את שירותי התוכנה והרשת שלה, כאשר היא תותיר את שוק החומרה ובעיקר המובייל לסטיבן אולפ, מנכ”ל נוקיה, שעם חטיבת המובייל שלה עדיין מתבצע תהליך מיזוג.

גוגל “יורדת” על רשת קישורים גרמנית

לפוסט המקורי ב- Search Engine Roundtable

נראה שגוגל יכולה ללמד את מקדמי האתרים בגרמניה שיעור אחד או שניים על “בליץ’ קריג” :

מאט קאטס צייץ בחשבון הטוויטר שלו על כך שגוגל פעלה כנגד חברה גרמנית ולקוחותיה שיצרו רשת של קישורים, וזאת רק לאחר  שבשבוע שעבר נענשה רשת אחרת באירופה בצרפת.

בכל צורה שלא נסתכל על זה, נראה שלאחרונה מאט קאטס נהנה יותר ויותר להכריז בראש חוצות על פעולות הענשה אותן מחלקת הספאם שלו מבצעת… אך ניתן לפרש זאת גם כקריאת אזהרה לכל מי שעדיין לא התעורר וממשיך להשתמש בטקטיקות בניית קישורים מהירות וזולות בעידן פוסט פנדה ופינגווין.

גוגל תילחם בצפיות מזויפות ביוטיוב

לפוסט המקורי ב-Geektime

יש כאלו שיגידו שמדובר במקרה קלאסי של “בבחינת מעט מדי מאוחר מדי”, אבל גוגל סוף כל סוף הצהירה על כוונה אמיתית להילחם בצפיות מזויפות ביוטיוב: החברה מתכוונת לבדוק את האותנטיות של הצפיות עבור כל וידאו במרווחים תקופתיים ולהסיר צפיות לא תקפות. בנוסף לכך, באותה נשימה ממליצים בגוגל להיזהר מ – “קבלני צפיות”. לפי Geektime ומקורות אחרים ברשת (ראו סרטון), סרטונים חשודים בזיוף צפיות מראים על סטטוס של 301 שמציין שהם נמצאים בבדיקה ללא קשר למספר הצפיות האמייתי שלהם.

בנוסף לזאת, לנו יש משום מה תחושה שהמהלך הנ”ל קשור גם לעובדה שגוגל חיברה לאחרונה בין גוגל פלוס לבין חשבונות יוטיוב, כך שלא ניתן יותר להדביק תגובות או ליצור רשימות צפייה אישיות וכמובן להעלות סרטונים מבלי להיות חבר ברשת.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100661
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99721
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.