חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (8.12.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

הקהילות של גוגל פלוס נפתחו

השבוע גוגל פתחה לעוד גולשים את האפשרות לגולש בקהילות של גוגל פלוס. הקהילות של גוגל פלוס הן בעצם התשובה של גוגל לקבוצות של פייסבוק, בהן כל החברים בקבוצה יכולים לשתף סטטוסים ולחשוף אותם לשאר חברי הקבוצה במידה שווה, זאת בניגוד לעמוד עסקי בו רק המנהלים של הדף מקבלים חשיפה מקסימלית… שינוי מבורך לעומת פייסבוק, הוא שלקהילות של גוגל פלוס יש עמוד בית שמקל על מציאת קהילות חדשות או קהילות פופולאריות במיוחד.

קהילות גוגל פלוס


כאשר משתמש יוצר קהילה, הוא יכול לקבוע אם היא תהיה ציבורית או פרטית. כמו בפייסבוק, אפשר לקבוע לא רק שהקבוצה תהיה סגורה, אלא גם שהיא לא תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל פלוס. עם זאת, לא ברור מה קורה כאשר מישהו בקבוצה פרטית מסמן “פלוס אחד” על קישור, וסביר להניח שהחברים שלו מחוץ לקבוצה הזו, לא יושפעו מכך כאשר ייגלשו בגוגל עצמו.

אתם מוזמנים להצטרף לקהילה שפתחנו בגוגל פלוס – בקהילה זו יתפרסמו מאמרים, מדריכים, כלים וכל דבר שעשוי לעניין מקדמי אתרים.

גוגל משפרת את השקיפות לחשבונות אדסנס

לפוסט המקורי ב- Searchengine Roundtable

כנראה שחשבונות אדסנס מושהים וטיפול גרוע מאוד של גוגל בנושא הן לא תופעות ייחודיות לישראל, ולכן גוגל החלה בתהליך שבסופו בעלי אתרים יוכלו להבין בצורה טובה יותר מדוע האתר שלהם נחסם, ובנוסף, הסיכוי שייקבלו מגוגל “הזדמנות שנייה” יגדל.

בין היתר:

  • טופס המשוב הופך להיות ידידותי יותר.
  • כאשר גוגל תבחן אתר מסוים, היא תסתכל גם על ההיסטוריה של המפרסם (כמה התראות הוא קיבל בעבר לדוגמה).
  • במידה והחשבון יושהה או ייחסם, גוגל תספק מידע נרחב יותר על הסיבה בדואר אלקטרוני או הממשק של אדסנס.
  • “האקדמיה” של אדסנס תורחב (למרות שכרגע לא רואים שם התייחסות למדיניות האכיפה של גוגל).
  • גוגל תשתמש גם בסרטונים כדי להמחיש מה מותר ומה אסור לעשות (ראו סרטון דוגמה למטה).

גוגל פלוס חושפת מספרים ותוקפת את פייסבוק

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

סיפורי גוגל  פלוס לא נגמרו באייטם הקודם, והשבוע , Horowitz , נשיא המוצרים החברתיים בגוגל טען השבוע ש – “פייסבוק היא הרשת החברתית של העבר” ו ש – “אף אחד לא רוצה שמישהו יידחוף לו סנדביץ למכירה בזמן שהוא מדבר עם חבר שלו ברשת החברתית”, כאשר הוא התייחס לפוסטים הממומנים של פייסבוק שמופיעים בתוך פיד החדשות של משתמשים, במיוחד בגרסת האפליקציה (שם כל פוסט תופס כמעט את כל רוחב המסך ואין פרסומות בצדדים).

הורווויץ הגיב גם לטענות בנוגע לפעילות הנמוכה יחסית בגוגל פלוס, ורמז שהעובדה שמדובר ברשת שנחשבת לאליטיסטית יותר, היא לא בהכרח דבר רע מבחינתו. “גוגל פלוס היא אולי לא המקום שבו אתה מאחל לחברים שלך יום הולדת שמח”…

השבוע פורסמו גם מספרים עדכניים בנוגע לגוגל פלוס, ולפיהם, יש בסך הכול כ – 500 מיליון משתמשים עם חשבונות גוגל פלוס, מתוכם 235 מיליון ביצעו פעולה כלשהיא ברשת, ו- 153 מיליון ממש פעילים בה. כפי שאפשר לראות בגרף, הקפיצה החדה ביותר חלה החל מחודש יולי. הדיווח באתר Marketing Land מנסה להשוות את המספרים האלו למספרים של פייסבוק, אך צריך לקחת את ההשוואה הזו בעירבון מוגבל מכיוון שלא ידוע בדיוק כיצד גוגל מגדירה את המילה “פעיל” בהקשר של משתמשיה.

הצמיחה של גוגל פלוס במספרים

“נכנסתם” בעסק שלא אהבתם? תיזהרו שלא לחטוף תביעה…

לפוסט המקורי ב- The Verge

אישה שכתבה ביקורת שלילית על קבלני שיפוצים ב-Yelp, נתבעת על סכום של לא פחות מ- 750,000 דולר על ידי החברה שסיפקה לה את השרות. החברה טוענת שהביקורת השלילית שפורסמה גם באתר נוסף, פגעה בגיוס של לקוחות חדשים. בין היתר נכתב בביקורת שהקבלנים ביצעו עבודה באיכות ירודה ואף גנבו תכשיטים מן הבית, אך המשטרה לא הצליחה למצוא עדות לטענה הזו. לפיכך, בית המשפט הוציא צו מניעה אשר דורש מהאשה לשנות את הביקורת ולמחוק את כל החלקים שמהם משתמע כאילו נגנבו מביתה חפצים יקרי ערך. החוק ברוב מדינות ארה”ב אמנם מגן על האתרים שהביקורות מתפרסמות בהם, אבל הוא עדיין מאפשר לחברות לתבוע ישירות את האנשים שמעלים את הביקורות הבעייתיות.

האם גוגל רוצה להיכנס לטלווזיה שלכם דרך נינטנדו?

שוק הטלווזיות החכמות, הסטרימרים ושירותי הזרמת המדיה רק הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות: אז אם למיקרוסופט יש את רשת הלייב דרכה היא מעבירה תכנים למיליוני אמריקאים ולאפל יש שמועות על מכשיר טלווזיה חדש, אז לגוגל יש את… נינטנדו?!

וובכן, בערך! מסתבר ששרות המפות של גוגל יגיע דווקא לקונסולה החדשה של נינטנדו, ה- Wii U, לקונסולה יש גיימפד (שלט) שמתפקד גם כמסך מגע נייד ובו יהיה ניתן לנוע בחופשיות בשירות Google Street View. מכיוון שמה שמוצג על מסך המגע מוצג גם בטלווזיה, הרי שבכך גוגל יכולה להכניס את שרות המפות הייחודי שלה אל מיליוני רוכשים פוטנציאלים של קונסולת ה- Wii U. האם מדובר כאן על ברית חדשה בין  ענקית האינטרנט אמריקאית שמנסה להגיע אלינו לטלווזיה בכל דרך אפשרית ובין החברה היפנית שמנסה להמציא את עצמה מחדש בשוק משחקי הוידאו , אך לאחרונה סופגת בעיקר עוד ועוד ביקורת על שימוש בגימיקים במקום בחדשנות אמיתית? עוד מוקדם לקבוע אם מדובר בברית היסטורית בעלת השפעה ארוכת טווח, אבל ללא ספק מדובר בהתפתחות מעניינת…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100236
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99135
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.