המרות אופליין ב-Adwords, עדכון מסתורי בגוגל, לוגו חדש ליאהו ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

חדש ב- Adwords – אפשרות לעקוב אחרי המרות לא מקוונות

לעמוד התמיכה הרשמי של גוגל Adwords בעברית

גוגל הציגה השבוע דרך חדשה לעקוב אחרי המרות לא מקוונות ב – Adwords באמצעות שיוך של מזהה ספציפי לכל הקלקה על מודעה בשם GCLID. מזהה ה – GCLID עובר לטופס יצירת הקשר בעמוד הנחיתה באמצעות עוגייה, כך שצוות המכירות יכול לשייך אותו לכל פניה דרך הטופס ולאחסן אותו חזרה בבסיס הנתונים של עסקאות שנסגרו. לאחר מכן הנתונים מיובאים חזרה אל חשבון ה – Adwords  והופכים להמרות גם שם.

בצורה זו אפשר לעקוב אחר המרות מקוונות לעומת המרות לא מקוונות וגם ליצור סוגים חדשים של המרות כמו למשל המרות של לקוחות חדשים מול המרות של לקוחות חוזרים.

השרות החדש לא עובד על מודעות Click to Call מכיוון שה  GCLID לא יכול לעבור דרך שיחת טלפון, אלא חייב לעבור דרך טופס.

לוגו חדש ודו”ח שקיפות ראשון ליאהו

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

לצד לוגו חדש ודק יותר, חשפה יאהו גם דוח שקיפות ראשון בנוגע לבקשות מידע אותן קיבלה מממשלות שונות. באופן לא מפתיע, ארה”ב אחראית ל- 42% מן הבקשות האלו, כאשר רק 37% מתוכן הכילו תוכן ממשי, ו – 55% הכילו נתונים בלבד (NCD). בדו”ח המלא ניתן למצוא מידע גם אודות מדינות מערב אירופה, אמריקה הלטינית ומדינות האוקיאנוס השקט (בישראל אין כנראה מספיק בקשות או שיאהו לא מוכרת כישות משפטית למרות שיש לה כאן מרכז פיתוח).

הלוגו החדש של יאהו

דו"ח השקיפות של יאהו

גוגל לא מגיבה לשמועות על עדכון אלגוריתם משמעותי

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

בעלי אתרים רבים בחו”ל דיווחו על ירידה בתנועה לאתרים שלהם ביום רביעי השבוע, אך גוגל סירבו להגיב שהם ביצעו שינוי מסוים באלגוריתם. ייתכן שמדובר ברענון החודשי של פנדה, אבל ייתכן כי מדובר בשינוי אחר. בכל מקרה, גם תוכנות ואתרים למדידת השינויים בעמודי התוצאות של גוגל כגון Mozcast הראו פעילות גבוהה מאשר בדרך כלל, אם כי פחות מאשר בעדכון המסתורי הקודם שהתרחש ב – 20 באוגוסט.

בארץ לעומת זאת, העדכון המסתורי לא עורר הרבה תשומת לב, למרות שיש לזכור גם שמדובר בתקופת חגים.

עדכון אלגוריתם

מפרסמים יוכלו להשתמש בתמונות פרופיל בפייסבוק

לפוסט המקורי בגיקטיים

אם גם אתם קיבלתם מייל על עוד שינוי פרטיות בפייסבוק ופיהקתם בעייפות, כדאי שתיקחו בחשבון שמעכשיו חלק מן הסטאטוסים או תמונות הפרופיל שתפרסמו יוכלו לשמש את המפרסמים בפייסבוק או מערכות הפרסום של פייסבוק עצמן על מנת לפנות לאותו קהל יעד אליו חשפתם את המידע (גם אם המידע הוגבל בעצמו רק לחלק מן החברים שלכם). עם זאת, למפרסמים עצמם לא תהיה גישה לפרטים העשויים לזהות אנשים ספציפיים.

בנוסף לכך, פייסבוק טוענת כי המשתמשים דווקא עשויים להרוויח מהעדכון החדש מכיוון שביחד עם הטכנולוגיה החדשה לזיהוי פנים אותה רכשה זה מכבר, תיוג עתידי בפייסבוק עשוי להפוך להיות אוטומטי או לפחות אוטומטי למחצה ולחסוך מאיתנו את פעולת התיוג המייגעת והמונוטונית.

שמועה : אמאזון מפתחת סמארטפון אנדרואיד חינמי

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

האם היעד הבא של אמאזון הוא שוק הסמארטפונים? לפי שני כתבים לשעבר של הוול סטריט ג’ורנל, בהחלט ייתכן שכן. מנגד, יש לזכור שייצור של מכשיר אנדרואיד בסיסי עולה לפחות 150$, ולכן נראה שאמאזון תצטרך לשלב בו פרסומות , לסמוך על הגולשים שיקנו תכנים מהחנות שלה, או להציע אותו במחיר נמוך מאוד של פחות מ – 100$  על מנת להפוך את כל העסק לרווחי ולא להפסיד כסף. יש לציין כי הקינדל של אמאזון אמנם נתפס כאחד מחלוצי הטאבלטים, אך נתח השוק של ה – Kindle Fire ירד בחצי בארה”ב במהלך 2013 לעומת 2012.

ייתכן גם כי אמאזון לא חושבת בהכרח על שורת הרווח התחתונה, אלא על כך שבאמצעות מכשיר זול לייצור תוכל לחדור לשווקים מתפתחים כגון סין והודו שם צריכת אפליקציות וספרים אלקטרונים בתשלום עדיין נמצאת בחיתוליה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104782
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100239
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99139
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.