חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (7.10.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

תקלה באחזור PR על ידי סרגלי כלים חיצוניים (Search Engine Land)

בניגוד למה שאולי שמעתם אתמול, גוגל לא ביטלה את תצוגת ה– PR בסרגלי כלים חיצוניים. מקור התקלה המשונה הוא בשינוי כתובת הממשק דרכו מתחברים סרגלי הכלים האלו אל הנתונים של גוגל (API). למעשה, לפי דיווחים מסוימים, גם גוגל טולבר עצמו לא הצליח להציג את ה– PR, אלא אם כן השתמשתם באקספלורר.

בכל מקרה, ה-PR לא נעלם וסביר להניח שתוך מספר ימים כל סרגלי הכלים או רובם יעודכנו לכתובת החדשה והכול יבוא על מקומו בשלום.

מייסד אפל, סטיב ג’ובס, הלך לעולמו (הודעת האבל באתר של אפל)

הזעזוע עקב מותו של מייסד אפל בטרם עת בגיל 56 , כחודש בלבד לאחר שפרש מהחברה זעזע את הרשת ואפילו גוגל שהיא כיום יריבה עסקית קשוחה של אפל , קישרה אל הודעת המוות הרשמית מעמוד הבית שלה. דרך עבודתו של האיש אמנם הייתה שנויה במחלוקת, אך הוא זכה להערכה רבה גם ממבקריו ומתחריו החריפים ביותר. קשה למצוא עוד אנשים שהצליחו להפוך חברה כמו אפל, שהייתה על סף פשיטת רגל ,לאחת החברות הרווחיות ביותר בעולם תוך מספר שנים .זאת באמצעות השקת סדרת מוצרים מצליחים שכל אחד מהם חדשני יותר מקודמו .

בצירוף מקרים לא משמח במיוחד, אפל לא הציגה השבוע את אייפון 5, אלא הסתפקה במודל משופר של האייפון 4 ומערכת ההפעלה שלו, דבר שאכזב לא מעט אנשים שהיו בטוחים שהאייפון 5 נמצא ממש מעבר לפינה. אין ספק שכרגע אפל נמצאת בצומת דרכים חשובה במיוחד והמנכ”ל החדש טים קוק נושא על כתפיו משימה כבדה ביותר : להמשיך להצעיד את אפל בנתיב ההצלחה גם בשנים הבאות.

שילוב נתוני וובמאסר טולס גם באנליטיקס (Webmasters Central Blog)

בשנה האחרונה הציגה גוגל שיפורים רבים לכלי מנהלי האתרים שלה ולמעשה הפכה אותו למוצר משלים ל– Analytics עם תכונה אחת חשובה במיוחד: הצגת דירוגים ממוצעים למילות מפתח ואחוז הלחיצות מסך כלל החשיפות לאותה המילה (CTR). נתונים אלו התבססו על גוגל בלבד ולא על קוד שהוטמע באתר, ולפיכך לא היו זמינים באנליטיקס שמשתמש בקוד משלו. התוצאה הייתה הרבה בעלי אתרים שמצאו את עצמם קופצים כל הזמן בין שני המוצרים הלו.

השבוע  הוסיפה גוגל את האפשרות לקשר חשבון אנליטיקס לחשבון מנהלי האתרים של אותו האתר. הנתונים מכלי מנהלי האתרים מופיעים תחת “Search Engine Optimization” בתוך Traffic Sources וכוללים גם מידע לגבי עמודי נחיתה ממסעות פרסום ב- Adwords.

עם כל זאת, חשוב לדעת כי ברירת המחדל היא להציג את המדדים החדשים בנפרד ממדדי מקורות התנועה (Sources) הקלאסיים של Analytics. הדרך היחידה לשלב בניהם ממש היא דרך דוחות מותאמים אישית .

מדד חדש לעמודים בפייסבוק: “מדברים על זה” (Search Engine Land)

מדד חדש של פייסבוק לעמודים עסקיים ועמודי מותגים מציג כמה אנשים דיברו על הדף או שיתפו אותו בפרסומים חיצוניים. כפועל יוצא, אפשר גם לראות את מספר הלייקים של חברים של אוהדים ואת מספר החשיפות הכולל לעמוד (לא רק מאוהדים). כמובן שגם שיתוף של תמונות מהעמוד או אפילו תיוג של תמונות תחת שם העמוד נחשבים.

כרגע מוצג המספר לבד ללא הפירוט, אך פייסבוק מתכננת להרחיב את Insights (מערכת הסטטיסטיקה של פייסבוק לעמודים) כך שכנראה תציג גם את המקורות שהמספר הזה מתייחס אליהם.

בנוסף לשיפור הזה, פייסבוק משפרים גם את מודעות “חבר של חבר” כך שיציגו רשימה מפורטת יותר של החברים שאוהבים עמוד מסוים ויכללו את התקציר של אחד הפוסטים האחרונים בעמוד. במידה ואנשים יגיבו או יעשו לייק לפוסט הזה, הפירוט יופיע מתחת כמו בכל סטטוס אחר בפייסבוק (ראו תמונה)

הקשר בין טקסט עילג ל- Pagerank (וידאו)

ממש לפני תקלת ה– PR המסתורית הנ”ל, גוגל שחררו וידאו ובו מאט קאטס אומר שמבדיקות שערכו בגוגל, נראה כי אתרים עם תוכן באיכות נמוכה ושגיאות כתיב נוטים גם לקבל PR נמוך יותר.  אין הדבר אומר שיש קשר ישיר בין הדברים (כלומר, שאיכות נמוכה גורמת ל– PR לרדת), אבל בהחלט הגיוני שאתר שהתוכן שלו מוזנח גם לא מקבל את הקידום ופרופיל הקישורים הטובים ביותר.

מאט גם רומז שלגוגל אין יכולת לזהות ב- 100% את השפה של עמוד מסוים ולכן הם עלולים לזהות המון שגיאות כתיב במסמך שפשוט כתוב בשפה אחרת ממה שנראה לאלגוריתם.



חזרתם של דיווחי מזג האוויר (blogstorm)

לפני שנים רבות, כשתעשיית ה– SEO המודרנית עוד הייתה בחיתוליה, הרבה מאוד שינויים אלגוריתמים של מנועי חיפוש זכו להתראה מוקדמת על ידי יאהו וגוגל במה שכונה אז “דיווחי מזג אוויר”. הרעיון היה להזהיר בעלי אתרים משימוש בטכניקות מסוימות לפני שינוי אלגוריתמי משמעותי. במהלך השנים ירדה תדירותם של הדיווחים האלו ואפילו הדיווח האחרון של יאהו הוא בסך הכול מתחילת 2010 (כמעט לפני שנתיים).

החודש נראה כי דיווחי מזג האוויר האלו חזרו לאופנה כאשר מאט קאטס הזכיר בטוויט עדכון פנדה משני נוסף שכנראה ייפגע ב – 2% מן השאילתות. לאחר מכן, מספר אתרים החלו לדווח על פגיעה באתרי מסחר אלקטרוני (אולי בגלל שהם מציגים עמודי מוצרים זהים אחד לשני).

גוגל מודיעים בכל הזדמנות שהם מנסים לעדכן על שינויים משמעותיים באלגוריתם ככל הניתן (כדי שלא ישחקו לידיהם של ספאמרים ומקדמים שחורים), אך נראה כי בשנתיים האחרונות רק עדכון פנדה ענה על הדרישה הזו. לדוגמה, העדכון הגדול שהיה לפניו, עדכון Mayday (מאי 2010), זכה לתגובה רשמית רק אחרי שהרשת החלה לגעוש ולסעור בגלל ירידה בתנועה מביטויי זנב ארוך.  נקווה שעדכון מזג האוויר הזה לא יהיה גם האחרון.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105067
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99653
מדיה חברתית
בן אורן
87800
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.