חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (6.10.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

עדכון פינגווין משני ועדכון פנדה גדול

מאט קאטס הודיע בטוויטר על עדכון נתונים של אלגוריתם פינגווין שאמור להשפיע על 0.3% מכלל השאילתות באנגלית. זהו בסך הכול העדכון השני מאז האלגוריתם המקורי, אך הוא מגיע יותר  מארבעה חודשים לאחר העדכון האחרון אשר היה מינורי במיוחד (0.1%).

הנתונים הראשוניים אותם מסר קאטס אמנם מדברים על השפה באנגלית בלבד, אך לאחר מכן הוא הוסיף שהעדכון הוא רב לשוני ובשפות כמו ספרדית, ההשפעה שלו תהיה אף מעט יותר גדולה (0.4%). האם שמתם לב לשינוי משמעותי באחד מהאתרים אותם אתם מקדמים?

בנוסף לעדכון הזה מסתבר,שגוגל שיחררו ב – 27 לחודש ספטמבר עדכון גדול מאוד לפנדה שמשפיע על לא פחות מ – 2.4% מן השאילתות באנגלית ובערך על חצי אחוז מהשאילתות בשפות אחרות. הפעם מדובר בעדכון לאלגוריתם עצמו ולא רק לבסיס הנתונים שלו.

מכיוון שהעדכון הנ”ל היה בעצמו צמוד לעדכון שנועד להוריד דירוגים לאתרים בעלי שמות מתחם עם ביטויים מדויקים (עדכון EMD, עליו דיווחנו כבר בשבוע שעבר), בעלי אתרים שנפגעו לא ממש הבינו מה הכה בהם קודם…

אגב, אתר SEOMoz כבר ניתח את השינויים האלו באמצעות המדדים של הכלי Mozcast והראה כי אכן חלה תזוזה רבה במדגם של אתרים בעלי דומיינים כאלו, אך דווקא בדומיינים בעלי התאמה חלקית חלה תזוזה גדולה יותר. הנה תמונה “חיה” מהבוקר:

השפעת EMD

שינויים אחרים בגוגל לחודשים אוגוסט-ספטמבר

אל הפוסט המקורי בבלוג החיפוש של גוגל

הבלוג הרשמי של גוגל הציג השבוע את העדכונים שחלו בחיפוש בחודשים ספטמבר ואוגוסט. הפעם יש מספר גדול יחסית של לא פחות מ – 65 עדכונים, אך רובם מתומצתים בשורה אחת. הנה העדכונים שנראו לנו חשובים יותר מאחרים או יוצאי דופן :

  • עדכון שנועד להתמודד בצורה טובה יותר עם תוכן לא טרי. האם זה מה שיימנע מעמודים מיושנים לעלות לראש תוצאות החיפוש כפי שהיה לאחר עדכון פינגווין המקורי?
  • עדכון שנועד לזהות בצורה טובה יותר האם Title של עמוד מסוים מתאים לו ועדכון נוסף שאמור לסנן מילים או ביטויים כללים מדי כמו “תגובות על” או “לוגואיים” בכותרות.
  • מספר עדכונים שנועדו לזהות אתרים עם תוכן לוקאלי בצורה יותר טוב.
  • עדכון שמתקן “באג זעיר” באופן בו קישורים משמשים בדירוג אתרים…
  • מספר עדכונים שאמורים לזהות את ההקשר של השאילתא ולהציג הצעות טובות יותר בהשלמה האוטומטית או למנוע כפילויות
  • מספר עדכונים שמרחיבים את הפונקצינליות של “גרף הידע” , בינתיים כנראה שרק באנגלית.
  • עדכון שנועד להפנות את הגולש בצורה טובה יותר לאגף המקומי של אתרים בינלאומיים בשפות מרובות.
  • מספר עדכונים לשאלות בנושאים ספצייפים כמו זמני טיסה או זמני הצגה של סרטים.

מכל העדכונים האלו, ניתן להיווכח כי גוגל ממשיכה לשים דגש גדול מאוד על חווית השימוש של הגולש ולא רק על סט התוצאות שהיא מחזירה. ייתכן כי הצעדים האלו נועדו גם למטרות שיווקיות ואמורים לתת מענה למלחמה הפסיכולוגית אותה מיקרוסופט מנהלת מול גוגל בארה”ב על לבם של הגולשים.

עדכונים חשובים גם להנחיות למנהלי אתרים

קישור לגרסה החדשה של המסמך בעברית

רצף העדכונים של גוגל לא פוסח גם על הקווים המנחים למנהלי האתרים ונראה שגוגל החליטו סוף כל סוף להוסיף את כל ההנחיות שמאט קאטס ואנשים אחרים בגוגל מסרו בעל פה או בעדכונים בבלוגים השונים של גוגל בשנה האחרונה. בגרסה החדשה של המסמך ישנה חלוקה חדשה לפי שלוש קטגוריות : עיצוב ותוכן, הנחיות טכניות והנחיות איכות

להלן מספר סעיפים חדשים מהגרסה העברית של המסמך:

עיצוב ותוכן

  • “מוטב לשמור על מספר סביר של קישורים בכל דף נתון.”
  • “בדוק את תקינות הקישורים ואת נכונות קוד HTML.”
  • “בדוק את האתר שלך כדי לוודא שהוא מופיע כהלכה בדפדפנים שונים.”
  • “עקוב אחרי ביצועי האתר ובצע אופטימיזציה של זמני טעינה. המטרה של Google היא לספק למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר וחוויית משתמש מעולה. ” (סעיף נוסף ממליץ על שימוש באתרים ספצייפים).

הנחיות איכות – ממה יש להימנע?

  • תוכן שנוצר אוטומטית
  • תוכן מועתק
  • השתתפות בתוכנית שותפים מבלי להוסיף ערך מספיק
  • דפי טעינה עם מילות מפתח שאינן רלוונטיות. כולל “חזרה על מילים וביטויים בתכיפות שאינה נשמעת טבעית”
  • ניצול לרעה של סימון Rich Snippets
  • שליחת שאילתות אוטומטית אל גוגל.  סעיף זה אמנם היה מוכר וידוע, אך לא בהקשר של אתרים ספציפים, אלא ברמת המשתמש. לא ברור האם גוגל יכולה מעתה להעניש אתרים רק בגלל שבודקים בעבורם דירוגים עם תוכניות אוטומטיות, אך הדבר אינו סביר מכיוון שהוא יפתח פתח נוסף ל – “קידום אתרים שלילי”.

רוב הסעיפים תחת הנחיות האיכות החדשות כוללות גם הפניה להסבר מורחב בעברית גם כן.

למרות שלרובינ כנראה ברור שרוב הטכניקות כאן הן בתחום השחור אם לא האפור של קידום אתרים, ההנחיות החדשות בהחלט יכולות להפוך הקמת אתרים בצורה עצמאית למלחיצה פחות. עכשיו רק נשאלת השאלה כיצד גוגל יכולה להפיץ את ההנחיות ליותר מנהלי אתרים שבדרך כלל נוטים לדלג עליהם…

אז מה הסיפור האמיתי עם ההודעות הפרטיות בפייסבוק?

לפני כמה ימים פורסם ב- ynet טור שמסביר למה השמועות שפייסבוק מציגה הודעות פרטיות ישנות של גולשים על הקיר שלהם הן פשוט לא נכונות. כעת מסתבר שבכל זאת אין עשן בלי אש: פייסבוק אולי לא מציגה את ההודעות הפרטיות באופן חופשי, אבל היא בהחלט סורקת אותן לצרכים פנימיים ממש כמו שאלגוריתם מיוחד בתוך Gmail קורא את הודעות הדואר שלנו כדי להציג לנו פרסומות. העובדה הזו נחשפה על ידי אתר TheNextWeb.

באתר מסבירים כי פייסבוק סורקת קישורים יוצאים בהודעות פרטיות על מנת להוסיף להם לייקים במונה הלייקים. עם זאת, נראה שהאלגוריתם מופעל רק כאשר ביעד הקישור עצמו יש גם כפתור לייק. למעשה ,פייסבוק הודתה בכך בטעות מכיוון שבמקור היא נשאלה מדוע מונה הלייקים עולה בשתי נקודות ולא אחת. כאשר הדובר של פייסבוק אמר שמדובר בבאג, הוא בעצם הודה בכך שיש להודעות פרטיות השפעה על כמות הלייקים!

הבעיה המיידית שעולה לראש ואותה גם מציגים ב – TheNextWeb היא מה קורה כאשר משתמש לוחץ על קישור פרטי בעל תוכן בעייתי? בהחלט ייתכן מצב בו שמו של הגולש יופיע באתר כאשר חברים שלו מבקרים גם כן באתר. לא בטוח שהעובדה שכל החברים “נמצאים באותה סירה” וגולשים באתר הבעייתי אכן מצדיקה את החדירה הזו לפרטיות… התשובה היא שבמקרה של הודעות פרטיות, שום מידע על הגולש עצמו או פרופיל הפייסבוק שלו לא מועבר, זה לפחות מה שהדובר של פייסבוק טוען.

מרדוק נכנע לגוגל

לכתבה המקורית באתר דה מרקר

סיפור נוסף שממחיש עד כמה מצבה של העיתונות המודפסת חמור משחשבנו. לפני כשנתיים החלה קבוצת ניוז גרופ להפעיל סינון על התכנים של עיתון הטיים, כך שגולשים מגוגל ראו רק את התקציר של כל ידיעה, אך לא יכלו להיכנס לדף עצמו מבלי לעשות מנוי לגרסה הדיגיטלית של העיתון. כיום, לאחר שנתיים, נראה כי מספר המנויים לא הצליח להצדיק את עצמו ומרדוק החליט לפתוח שוב את השער לגוגל. באופן לא מאוד מפתיע, מספר הקוראים של העיתון ברשת זינק בהתאמה. למרבה הצער, הנזק שנגרם לפופולאריות של העיתון הוא כנראה בלתי הפיך וגורמים שונים טוענים כי קבוצת ניוז גרופ עלולה להתחיל לחפש  בקרוב קונים לטיימס וסאנדי טיימס…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100671
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99733
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.