יוניברסל אנליטיקס, קורטנה – התשובה של מיקרסופט לסירי, אתרים מוצפנים ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

קורטאנה: התשובה של מיקרוסופט לסירי ו-Google Now

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

לאחר לא מעט שמועות על מערכת בינה מלאכותית שתתחרה באלו של אפל וגוגל, השבוע נחשפה “קורטאנה” של מיקרוסופט שתפעל על מערכת ההפעלה האחרונה מבית החברה Windows 8.1 ותחליף את כפתור החיפוש בטלפונים מבוססי Windows. למעשה, קורטאנה עשויה להחליט האם להשתמש בבינג, ב –  Yelp (איתו משתפת מיקרוסופט פעולה), או אפילו להריץ אפליקציה על גבי המכשיר עצמו… מעבר לזאת, קורטאנה לומדת את ההעדפות של המשתמש ומציגה לו רשימה של פעולות או חתכי מידע פופולאריים (שעות טיסות, ציטוטים מהבורסה וכו’) שעשויים יהיו להופיע גם בעת כניסה לחשבון ב-Bing. לפי ההבטחה של מיקרוסופט , כל המידע אותו אוספת קורטאנה שמור בפנקס הווירטואלי שלה הנמצא אף הוא בשליטה מלאה של המשתמש.

מלבד זאת, בבלוג של Windows Phone מתגאים בכך שלקורטאנה יש אישיות משל עצמה המזכירה את זו של הדמות ממשחק הוידאו Halo עליה היא מבוססת, והיא אפילו תוכל לנהל עם המשתמש שיחות קצרות או לשאול אותו שאלות בנוגע לתחומי העניין שלו על מנת ללמוד את ההעדפות שלו. (אנחנו מניחים שכל דימיון לסרט “היא” מקרי בהחלט…).

בכל אופן, בינתיים קורטאנה תושק בגרסת בטא בארצות הברית ותתרחב לסין ואנגליה במחצית השנייה של השנה, כשהיא צפויה להגיע אל מדינות נוספות רק ב – 2015 ואילך.

בשל הלחץ ברשת: מנכ”ל מוזילה התפטר

לידיעה המקורית בכלכליסט

מנכ”ל קרן מוזילה, ברנדן אייך אמנם נמצא במוזילה כבר 15 שנים, אך נראה כי המינוי שלו לתפקיד הבכיר ביותר בה היה הקש ששבר את גב הגמל והוביל ללחץ מסיבי עליו להתפטר בשל התנגדותו לנישואים חד מיניים: לאחר שחצי מחברי הדירקטוריון התפטרו במחאה על המינוי, גם אתר השידוכים הפופולארי OKCupid המעודד הכרויות מכל הסוגים והמינים הוסיף אש למדורה וחסם עצמו בפני משתמשי פיירפוקס. בסך הכול, לא פחות מ-72,000 אלף איש, כולל מפתחים רבים חתמו על עצומה שקראה לו לשנות את דעתו או להתפטר.

יש לציין שממש עד ההתפטרות, אייך המשיך לעמוד על שלו וטען שהוא האדם המתאים ביותר לתפקיד וכי יש להפריד בין הדעות האישיות שלו והתרומות שתרם בעבר לגורמים רפובליקאים המתנגדים לנישואים חד מיניים ובין תפקודו המקצועי. למעשה אמר, הקרן פועלת גם במדינות כמו אינדונזיה שם עדיין אין שוויון מלא להומוסקסואלים.

בסופו של דבר, למרות דבריה של יו”ר הקרן, מיטשל בייקר שאייך התפטר מרצונו החופשי, הצהרתה על כך שהוא בכל מקרה לא היה יכול לנהל את הקרן במצב עניינים זה, מעלה את השאלה האם אכן היה זה המצב או שבעצם  לא הייתה לו שום ברירה אחרת (במילים אחרות, הוא “התפוטר”).

1 באפריל: קנו מיץ קישורים בבקבוק, קבלו סורק מילות מפתח אמיתי…

לפוסט המקורי בבלוג של בינג

המתיחה של גוגל על צייד פוקימונים ב-Google Maps אולי הייתה מגניבה במיוחד, אבל מתיחה אחרת שכנראה כוונה הישר לבטן הרקע של גוגל הגיעה דווקא מהמתחרה בינג והציעה למקדמי אתרים לקנות “מיץ קישורים” בבקבוק הכולל 44 קישורים רלוונטיים כללים, 27 פוסטים אורחים, 12 קישורים מכתובות .ORG, 9 מ – EDU ו – 8 מ – GOV. בעבור כמה דולרים נוספים תוכלו אפילו למסך (Cloak) את הקישורים האלו… לפי בינג, מיץ הקישורים יכול לשמש לא רק לקידום אתרים, אלא גם להשקיית דשא, בניית גדרות, תיקון סדקים וייצוב כסאות מתנדנדים… לסיום, אם תשלמו את העלות החודשית של 6,999.33$ “בלבד”, תוכלו לקבל גם סורק מילות מפתח אמיתי שיסרוק לא רק אתרי אינטרנט, אלא גם אנשים וידווח על שגיאות דקדוק או איות.

שינוי בכלי מנהלי האתרים לגבי אתרים מוצפנים וספריות משנה

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

גוגל הודיעו על כך שהם משנים את ההתייחסות שלהם אל אתרים המשתמשים בפרוטוקול HTTPS או תת ספריות, כך שהם יוצגו בנפרד בכלי מנהלי האתרים. לפי הנתונים אותה אספה גוגל, 10% מהכתובות ברשת כבר משתמשות בפרוטוקול. בשל השינוי הנ”ל שחל רטרו אקטיבית החל מהתשעה במרץ, ייתכן כי מספר הדפים המאונדקסים בכל אתר יגדל או יקטן בהתאם.

החדשות הרעות הן שעל מנת לראות את המידע כמו שצריך, כל וריאציה שונה של האתר צריכה להיות מאומתת באופן ידני. למרבה המזל, ברוב המקרים, מדובר בפעולה פשוטה של כמה שניות, הדבר נכון גם לגבי קובץ robots.txt ומפות אתר.

סטטוס אינדקס בוובמסטר טולס

Universal Analytics יוצאת מבטא

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים

אם עד עכשיו הייתם צריכים לפתוח חשבון Universal Analytics מיוחד לכל אתר בו רציתם להשתמש בתכונות המשופרות של המערכת, מעכשיו זו תהיה ברירת המחדל של כל החשבונות החדשים ובעלי חשבונות ישנים יוכלו לשדרג את עצמם למערכת החדשה.

היתרון המרכזי של המערכת נעוץ ביכולת שלה לעקוב אחר משתמשים במספר מכשירים ולהציג את החפיפה ביניהם (לדוגמה, כמה ניגשים לאתר גם מהמחשב וגם מהסמארטפון), אך גם לעקוב הנתיב המלא של משתמשים בודדים באמצעות User ID ולהציג נתונים בזמן המקומי של המשתמש ללא לאג (חסל סדר תצוגת הנתונים של היום הקודם רק בעשר בבוקר אצלנו…). עם זאת, היציאה מבטא אומרת גם שתכונות חשובות מהמערכת הקלאסית שעד כה לא היו זמינות בגרסת ה-Universal כמו סגמנטציה לפי קהל יעד או Remarketing יהיו זמינות כעת.

אנליטיקס אוניברסלי

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105074
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100688
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99753
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.