חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (4.8.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל מציגה נתונים מובנים ודרך אימות חדשה

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

גוגל ממשיכה ברצף העדכונים לכלי מנהלי האתרים, והשבוע היא מציגה תצוגה חדשה של הנתונים המובנים באתר. נתונים מובנים הם נתונים המתווספים לתיאור האתר בתוצאות החיפוש, לדוגמה, דירוג הדף הנוכחי על ידי הגולשים או הייעד הפנימי של העמוד בתוך האתר שמחליף את הכתובת הרגילה שמציג גוגל.

הכלי החדש מציג את המידע המובנה שהתגלה ברמת האתר כולו או ברמת הדף הבודד וכמה סוגי מידע כזה נמצאו.

חשוב להבהיר שהסיכוי שגוגל יימצא מידע מובנה ללא שימוש בסימון מיוחד בתוך הדף (למשל, דרך התג <ITEM>, הוא לא גדול. אם גוגל לא מצא שום מידע מובנה באתר, הוא יציג במקום הכלי עצמו דף מידע עם קטע וידאו המסביר כיצד ניתן להוסיף לאתר את המידע המובנה.

בנוסף לכלי החדש, גוגל מאפשרת מעכשיו לאמת אתרים גם דרך רשומת ה- CNAME שלהם. ברגע שמוסיפים את הרשומה של גוגל לפרטי ה – DNS של האתר (בדרך כלל דרך הרשם דרכו נרכש הדומיין), הוא מזהה את האתר כשמשויך לחשבון שלכם. דרך האימות החדשה יכולה להיות אפקטיבית עבור מי שמסיבה כזו או אחרת אין לו גישה ישירה לשרת הקבצים של האתר או עדיין לא רכש בעבורו מקום אחסון.

הצגת נתונים מובנים

הבהרה לגבי ההודעות החדשות של גוגל בנוגע לקישורים נכנסים

לפוסט המקורי בבלוג מנהלי האתרים של גוגל

כזכור, לפני כמה שבועות גוגל החלה לשלוח הודעות חדשות על קישורים נכנסים ולאחר מכן אמרה לבעלי אתרים שהם יכולים להתעלם מהן… כעת מסתבר כי זה לא לגמרי מדויק, וההבדל המשמעותי בין ההודעות החדשות לישנות הוא שההודעות הישנות התייחסו לקישורים לא תקינים ברמת האתר כולו וגרמו להורדת הדירוג (או האמינות) של האתר בכללותו, ואילו ההודעות החדשות מתייחסות לסוגי קישורים ספציפיים.

מאט קאטס, אחראי הספאם הראשי בגוגל, נותן כמה דוגמאות לקישורים כאלו ואפילו להודעות דואר אלקטרוני שכתב לבעלי אתרים:

  • בעלי אתרים שהשתמשו בקישורים עם טקסט עוגן “עשיר” בוויג’טים שבעלי אתרים אחרים שתלו באתר שלהם.
  • קישורים קנויים, ובכלל זאת, גם קישורים מספריות שדורשות תשלום שנתי עבור הכללה של קישור וקישורים ב- “פוסטים ממומנים” באיכות נמוכה עם מספר גבוה של קישורים בתוכן.
  • אתר חדשות ואתר נוסף שלא למטרות רווח שקיבלו קישורים נכנסים מחברה ליחסי ציבור שניסתה לעשות קידום חיובי לאנשים מסוימים ברשת. במקרה הזה, האתרים לא נענשו מכיוון שבגוגל הסיקו שהם לא היו אלו שביקשו את הקישורים.

לסיכום, מאט קאטס מציע לא להיכנס לפאניקה, אבל גם לא להתעלם לחלוטין מההודעות האלו ופשוט לבדוק את הקישורים האחרונים שנכנסו לאתר דרך האפשרות החדשה בכלי מנהלי האתרים.  במקרה ומשהו נראה לא תקין, פשוט לנסות ולמחוק את הקישורים האלו ואז לשלוח בקשה מחודשת לגוגל.

המוות השקט של פינת השאלות והתשובות בפייסבוק

לפוסט המקורי ב- MarketingLand

אתרי שאלות ותשובות היו קיימים עוד הרבה לפני פייסבוק ולמרבה הפלא, אתר השאלות והתשובות הפופולארי ביותר ברשת הוא עדיין Yahoo Answers. כל זה לא הפריע לפייסבוק להציג לפני כשנתיים אפליקציה ייעודית שהייתה אמורה לרכז את כל השאלות והתשובות ברשת החברתית במקום אחד לפי נושאים.

כעת מסתבר כי האפליקציה הזו כבר לא זמינה והאפשרות לשאול שאלות בפייסבוק זמינה אך ורק משורת הסטטוס, אבל האם באמת מישהו מאיתנו השתמש באופציה הזו? סביר להניח שרובינו העדפנו לשאול את השאלה דרך שורת הסטטוס הרגילה. התשובה הרשמית מפייסבוק היא “אנחנו בודקים את הנושא”, אבל סביר להניח ש- “צוות החדשנות” של פייסבוק הרבה יותר מודאג כרגע מהמשך ירידת המנייה וחוסר היכולת להציג חידוש של ממש בשנה האחרונה.

הפמניסטית שניצחה את הטרולים

לכתבה המקורית ב- Ynet

אניטה סרקיזיאן הוא חוקרת תרבות פופולארית המפיקה באופן קבוע סדרת רשת החוקרת את התרבות הפופולארית מזווית פמניסטית. למרות שהסדרה רצה כבר ארבע שנים, כאשר היא ניסתה לגייס כסף להפקת פרקים חדשים שיעסקו בייצוג הבעייתי של נשים במשחקי וידאו מנקודת המבט שלה, היא נתקלה באינספור הצקות וגילויי שנאה מצד שחקנים גברים (גיימרים) שכנראה לא שמעו מעולם על חופש הביטוי… אותם גיימרים הציפו את הבלוג האישי שלה בנאצות, הגיבו באופן דומה בערוץ היוטיוב שלה ואף השחיתו את עמוד הויקפידיה שלה והעלו אליו תמונות פונוגרפיות.

בניגוד לבלוגרים אחרים, היא לא ניסתה לטאטא את ההצקות האלו מתחת לשטיח, אלא הציגה אותן באופן פומבי ובכך לא רק העלתה את חשיבות הנושא לסדר היום, אלא הצליחה לקבל מימון נוסף לפרויקט שלה ואף להרחיב אותו למספר כפול של פרקים מכפי שתיכננה בתחילה.

בדיעבד, זה היה יכול להיות סוף מושלם, אבל התגובה הגברית הממוצעת לכתבה ב – Ynet מראה שאולי יש לא מעט קוראים שעדיין לא הפנימו את המסר העיקרי שלה…

מעכשיו כל אחד יכול להפוך דף פייסבוק לאפליקציה

לפוסט המקורי ב- NewsGeek

שוק מערכות ניהול התוכן לשוק הסלולר צובר תאוצה, ומעכשיו, מי שמשתמש במוצרים של קונדואיט, לא יצטרך כלל אתר אינטרנט כדי ליצור לעצמו אפליקציה. אם בעבר המערכת של קונדואיט הייתה קוראת אלמנטים שונים וקבצי RSS של אתרי אינטרנט קיימים, הרי שהיום היא מסוגלת להתחבר גם לעמוד פייסבוק רגיל (Fanpage) ואפילו לחשבונות פליקר, פיקאסה ויוטיוב של המשתמש כדי לשלוף מהם אלמנטים נוספים. ניתן להפיץ כל אפליקציה לשלוש מערכות ההפעלה המובילות כיום: iOS, אנדרואיד ו- Windows Phone. התמחור עצמו מתבסס על מספר ההתקנות, כאשר בחבילה הבסיסית של 29$ לחודש, ניתן לבצע עד כ- 5000 התקנות, מספר שיכול להספיק בהחלט למותג או עסק מקומי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105058
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99603
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.