גוגל יתחיל לאנדקס אפליקציות, תמונות מונפשות בפייסבוק, Google Photos ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מתחילה לאנדקס גם אפליקציות iOS

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

גוגל הודיעה שהיא מתחילה לאנדקס גם אפליקציות iOS וקישורי עומק לאפליקציות יופיעו אצל מי שישתמש באפליקציה של גוגל או בדפדפן כרום. בשלב ההרצה יש רק מספר מצומצם של אפליקציות נתמכות, אבל בהמשך התמיכה תתרחב גם לאפליקציות נוספות.

מי שירצה שהאפליקציה שלו תתאנדקס, יצטרך להוסיף סימון מיוחד (Markup) לקישורים העמוקים ולשלוח מפת אתר דרך ה-Search Console. כמו כן, עליו להודיע לגוגל דרך טופס מיוחד למפתחים ולמלא מספר דרישות נוספות כמו הכללה של כפתור אחורה חזרה לתוצאות החיפוש באפליקציה. גוגל לא מבטיחה אמנם שהאפליקציה תתאנדקס בוודאות, אבל מכיוון שיש לכך השפעה על הדירוגים בגוגל (כאשר יש קישורים עמוקים לאפליקציה גם באתר הנייד), אין מה להפסיד, אלא רק להרוויח.

בנוסף לזאת, גוגל הודיעה על תמיכה בקישורים עמוקים גם לכתובות מסוג goo.gl, כך שאלו יוכלו להפנות לאתר הרגיל, לאפליקציית אנדרואיד או לאפליקציית iOS.

גוגל מציגה מוצר חדש בשם Google Photos

לפוסט המקורי בבלוג הרשמי של גוגל

גוגל מציגה מוצר חדש שאמור לעזור לכם לארגן את כל התמונות וקטעי הוידיאו מכל המקורות השונים כמו כוננים קשיחים, שירותי ענן וסמארטפונים במקום אחד. מכיוון ש-Google Photos זמין גם ל-iOS, גם לאנדרואיד וגם מהווב, תמיד תוכלו להיות בטוחים שתהיה לכם גישה לכל התמונות שלכם (מבדיקה שערכנו, אם תרצו להעלות את כל התמונות שלכם מכל המכשירים, עדיין תצטרכו להוריד את האפליקציות הנפרדות לכל מכשיר).

בנוסף לזאת, התיוג של התמונות ואפילו החלוקה לאלבומים נעשים שניהם בצורה אוטומטית. אפשר להפעיל פילטרים שונים על התמונות ולהפוך אותם  לסרטונים, אנימציות או קולאז’ים בתוספת פסקול.

גם באפשרויות השיתוף הלכו בגוגל צעד אחד קדימה והם מציעים לשתף סטים שלמים של תמונות או סרטונים באמצעות קישור בודד שמאפשר לשמור את אותן התמונות במכשיר המקומי של הנמען.

https://www.youtube.com/watch?t=12&v=ydBjsZnHrwM

האינטרנט הנייח לא מת

לפוסט המקורי ב-Digits

הידיעה על כך שהשימוש באינטרנט הנייד עקף את השימוש באינטרנט הנייח אינה אומרת שהאינטרנט “הרגיל” עומד למות, כך לפי סקר של Comscore שחושף שזמן השימוש בו נותר יציב במשך השנתיים האחרונות : אם בחודש אוקטובר 2013 זמן השימוש הממוצע היה שווה ועמד על 500 דקות בחודש, הרי שמאז חלה עליה עקבית בזמן השימוש באינטרנט הנייד וכיום הוא עומד על כ-900 דקות בחודש. לעומת זאת, זמן השימוש באינטרנט הנייח כאמור כמעט ולא השתנה, וגם אם הייתה ירידה מסוימת בנקודת השוויון, בשנה האחרונה חלה עליה מתונה שהפכה בחזרה את המגמה.

mobile-vs-desktop

במילים אחרות, האינטרנט הנייד לא “אוכל” את האינטרנט הנייח, אלא תורם להגדלת העוגה כולה. למעשה, זמן השימוש בו גדול במיוחד בערב ובבוקר, ואילו האינטרנט הנייח ממשיך לשלוט בשאר זמן השימוש בימי השבוע. מבחינה זו, חשוב עדיין להתאים את האתר שלכם לדפדפני Desktop ולא לשים את כל  המשקל רק על המובייל…

חיפושים “קרובים” הכפילו את עצמם השנה הזו

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

גוגל הציגה השבוע פורמט חדש של מודעות Adwords שמופיעות ברגע שמישהו מחפש עסקים או מקומות הקרובים אליו
מהטלפון הנייד (באנגלית nearme או near by). זאת לאור נתונים שחיפושים שכאלו הכפילו את עצמם בשנה האחרונה ושמונים אחוזים מהם מגיעים מן המובייל  המודעות החדשות כוללות בלוק של ארבע מודעות שונות עם הכותרת “עסקים קרובים” ובתוספת קישורים לחיוג אל בית העסק או הוראות הגעה אליו. לעומת זאת, אם המשתמש לא יוסיף את המילים “קרוב אלי”, הוא יקבל תוצאות דומות ללא הכותרת הזו וייתכן גם שללא הקישורים הנוספים.

בכל אופן, על מנת להציג את המודעות החדשות, המפרסם חייב לאפשר הרחבות של מיקום במודעות שלו. כמו כן, לא נראה שזה פועל בארץ כרגע, ואם תחפשו משהו כמו “מוסכים קרוב אלי”, תקבלו, במקרה הטוב, מודעה סטנדרטית שלא מתייחסת ספציפית לאזור שלכם.

2015-05-21-google-nearby-auto-repair-373x600

פייסבוק תומכת בתמונות GIF מונפשות, אבל לא בעמודים

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

פייסבוק סוף כל סוף התחילה לתמוך בפורמט שהרשת מאוד אוהבת עבור גגים וממים : תמונות Gif מונפשות שמאפשרות ליצור סרטוני אנימציה של כמה שניות ללא שימוש בווידאו. מהבחינה הזו, פייסבוק הייתה בפיגור ניכר אחרי הרשתות החברתיות האחרות, כמו למשל טוויטר שתמכה בכך כבר מחודש יוני לפני שנה…

עם זאת, יש כמה מגבלות : קודם כל, תמונות שמעלים מהמחשב לא מראות את האנימציות, רק תמונות שמעלים מעמוד אחר דרך קישור. מגבלה שנייה ויותר חשובה היא שהתמונות לא מופיעות בתוך פוסטים בעמודים, כך שמותגים ועסקים לא יכולים לעשות בהם הרבה שימוש, אלא אם כן הן מפעילים גם פרופילים אישיים בנוסף (דבר שאסור לפי התקנון של פייסבוק).

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
24
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
117
קידום אתרים
עומר לייבנזון
122
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104766
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100196
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99066
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.