חדשות: פחות חנויות בגוגל, חיפוש משופר בלינקדין, ההפתעה של פייסבוק לאנדרואיד ועוד….

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

כך תזהו את מילות המפתח של הגרף הפתוח

לפוסט המקורי באתר GSQi

כל מי שמנתח תנועה שמגיעה מפייסבוק ב – Google Analytics, בוודאי שם לב שהכתובת שמועברת מפייסבוק אינה כוללת שום התייחסות לחיפוש שנעשה  בתוך פייסבוק. באתר GSQi שמו לב שביקורים שהמקור שלהם הוא בחיפוש “הגרף הפתוח” של פייסבוק המפנים לבינג,  דווקא כן כוללים את מילת המפתח כחלק מהפרמטרים בשורת הכתובת (או יותר ספציפית, הפרמטר Q). הסיבה לכך היא שאם פייסבוק לא מוצא תוצאות בתוך האתר, הוא מפנה אוטומטית את התוצאות לבינג.

מכיוון שפייסבוק מוגדר כאתר אינטרנט ולא כמנוע חיפוש, את הכתובות המפנות אפשר למצוא תחת “הפניות” ולא מנועי חיפוש. המדריך של GSQi מראה איך ליצור פילטר מתקדם שיכול להציג את החיפושים בצורה פשוטה יותר וגם לאחד את כל החיפושים הזהים יחדיו.

כיצד השתנה החיפוש האוניברסאלי של גוגל במהלך 2012?

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

מחקר של חברת SearchMetrics (קישור לאינפוגרפיקה) עקב אחרי השינויים שחלו בחיפוש האוניברסאלי של גוגל, או במילים אחרות, כיצד השתנה היחס בין סוגי התוצאות השונות במהלך 2012. לפי התוצאות אותן ניתן לראות בגרף, נראה שאתרי קניות ספגו את המכה האנושה ביותר ולקראת סוף השנה חוו ירידה של לא פחות מ – 15% בחשיפה. את הירידה הזו ניתן כנראה לשייך להחלטה של גוגל שלא לאפשר יותר לחנויות שלא משלמות לה להיכלל בחיפוש (כ – 50% מהתוצאות בתחום מגיעות מתוך Google Shopping). ירידה פחות דרמטית חוו אתרי החדשות שירדו מ – 10% ל – 5%.  לאחרונה גוגל נלחמת בתופעה של תוכן שיווקי ותוכן ממומן המפורסם תחת מסווה של ידיעה חדשותית, וייתכן כי להגדלת הפיקוח על אתרי החדשות יש חלק בירידה הזו (ראו גם את האייטם הבא).

ירידה קלה יותר ומעט מפתיעה ספגו תוצאות הוידאו, וזאת כאשר האתר הדומיננטי יותר בתוצאות הוא עדיין יו-טיוב (המופיע ב – 8 מתוך 10 תוצאות).

יש גם צורך להוסיף שבארץ המצב שונה למדי מאשר בחו”ל ושירותים כמו Google Shopping כלל לא זמינים עבורנו. בנוסף, מילות מפתח רבות שגורמות להופעה של תוצאות וידאו, פשוט לא עובדות בארץ. כמו כן, מספר האתרים העצמאיים שמאחרים תוכן וידאו הוא זעום וחלק גדול מהם גם לא עוברים אופטימיזציה טובה מספיק ולכן בקושי מופיעים בתוצאות (ראו לדוגמה את אתרי החדשות של הזכיינים השונים שבדרך כלל מוצגים כתוצאות רגילות).

קווים מנחים חדשים לגוגל ניוז

לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable

גוגל פרסמה מספר קווים מנחים חדשים לגוגל ניוז במטרה להילחם בתופעות של תוכן ממומן ותוכן שיווקי מובהק כמוצג כתוכן חדשותי למרות שמידת החדשותיות שלו מוטלת בספק. לגוגל חשוב להבהיר שגוגל ניוז הוא לא שרות יחסי ציבור, ואתר שינסה להשתמש בו ככזה, עלול בהחלט למצוא את עצמו מחוץ לאינדקס החדשות. גם אתר שמשלב תוכן חדשותי עם פרסומות או תוכניות שותפים עלול להיות בסכנה.

חיפוש משופר גם בלינקדין

לפוסט המקורי בלינקדין

לאחר שטוויטר ופייסבוק הציגו שיפורים משמעותיים בחיפוש במהלך 2012, הגיעה גם תורה של לינקדין להציג חיפוש משופר. השינוי המשמעותי ביותר מתבטא ביכולת לחפש בכל המאגר של לינקדין בבת אחת :  אנשים חברות ומשרות. שינויים נוספים שכבר הפכו לסטנדרט באתרים אחרים הם השלמה אוטומטית, הצעות חיפוש, תצוגה מקדימה של תוצאות, התאמה אישית של תוצאות החיפוש לפי ההיסטוריה של המשתמש ורשת הקשרים שלו (“חיפוש חכם”) והתראה על תוצאות חדשות בחיפושים.

החיפוש המשופר זמין לחלק מן המשתמשים כבר כיום, וייפתח לכל החברים בלינקדין במהלך השבועות הקרובים

הפתעה : גולשים מוכנים לשלם על תוכן איכותי (לפחות בחו”ל)

לכתבה במגזין דה מרקר (בחינם…)

אנדרו סאליבן הוא עיתונאי, סופר ובלוגר שהחליט לנטוש את העיתונים והאתרים שבהם כתב לטובת הקמת בלוג עצמאי ללא פרסומות אשר ייגבה מהקוראים דמי מנוי. למרות שברוב העולם המודל הזה נכשל כישלון חרוץ (ראו את מקרה רון מיברג), נראה שסאליבן דווקא מצליח והאתר החדש שלו, The Dish מגייס סכומי כסף יפים עבור גישה מלאה לכל תכני הארכיון שלו (חוץ מסאליבן עצמו, באתר ישנם גם שמונה עובדים בשכר). לפי סאליבמן, דווקא ההתרסה של אתר קטן שיכול להציע לקוראים שלו תכנים איכותיים ללא הסחות דעת ואלגוריתמים מסובכים להתאמת פרסומות, הופכות אותו למה שהוא.

עם זאת, לפני שממהרים להסיק מסקנות, חשוב לזכור שסאליבן הוא סוג של סלב בארה”ב והשילוב יוצא הדופן שהוא מציג בין שמרנות ופופולאריות הופכות אותו לאדם שקשה להתעלם מדעותיו גם אם לא אוהבים אותן. בנוסף לכך, The Dish היה בלוג ידוע ופופולארי גם כאשר שהה תחת המטריה של גופי התקשורת השונים.  גם סאליבן לא מרשה לעצמו לשבת על זרי הדפנה ואומר שלמרות הרווחים המרשימים של האתר, אחוז הלחיצות על הקישור לתשלום הוא עדיין נמוך יחסית (האתר מאפשר לגולשים לשלם גם יותר מהסכום  המינימאלי אם רצונם בכך).

מה מתכננת פייסבוק לאנדרואיד?

לכתבה המקורית בכלכליסט

ההצהרה של פייסבוק בנוגע לכלי חדש שהוא עומדת להציג למכשירי אנדרואיד בארבעה באפריל, הצליחה להותיר אפילו את כתביה הטכנולוגיה מבולבלים. השמועה העדכנית ביותר למעט פייסבוק פון או מערכת הפעלה ייעודית של פייסבוק (שמועות מוגזמות למדי), גורסת כי מדובר בהחלפה של מסך הנעילה של אנדרואיד בפיד של המשתמשים השונים. השמועה הזו בעייתית משתי סיבות : הראשונה, קשה יותר למפרסמים לפעול בצורה זו, והשנייה היא כמובן שאלת הפרטיות של הגולשים. מעבר לכך, יש גם כאלו שטוענים ששיתוף הפעולה האפשרי עם HTC הוא בעצמו בעייתי, וזאת מכיוון של – HTC אין אינטרס לשפר את היכולות של פייסבוק על מכשירים שאינה מתוצרתה.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105005
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99405
מדיה חברתית
בן אורן
87762
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.