חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (3.3.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

טיימליין לעמודים עסקיים פייסבוק (ניוזגיק)

פייסבוק מבצעת שינוי קיצוני למדי בצורה בו מוצגים דפי מעריצים / דפי עסקיים (Fan Pages). ניתן להחיל את העיצוב החדש כבר עכשיו, וב– 30 למרץ הוא יהפוך לחובה עבור כל הדפים ברשת. השינויים העיקריים בדפים החדשים:

  • עיצוב זהה כמעט לחלוטין לטיימליין החדש יחסית של עמודי הפרופיל האישיים, כאשר בראש הדף יש תמונת שער גדולה דמוית באנר ובתוכה תמונת הלוגו.
  • לא ניתן יותר לקבוע טאב מיוחד או דף נחיתה כברירת המחדל, דבר שבעצם יהפוך את העמודים החדשים למיותרים בתור דפי נחיתה. הטאבים מופיעים מעתה כמעין סרגל כלים עליון.
  • אפשרות למסמר פוסט מסוים לראש העמוד.
  • אפשרות לשלוח הודעות אישיות הישר לדף וגם להגיב להן.
  • פאנל ניהול בראש העמוד המציג בצורה מרוכזת נתונים ומידע על התנהגות המעריצים (למנהלים בלבד).

בנוסף לכך, פיליפ לוין-סלסרב העלה מאמר מעניין ושם הוא כותב על כמה סייגים לתמונת השער כמו למשל, האיסור להשתמש במשפטים המניעים לפעולה או בעצם כמעט בשום חומר פרסומי אחר.

לסיכום, אין ספק שהעמודים העסקיים החדשים נותנים לבעלי העסקים סט חדש ומעניין של כלים שהופכים אותם ממש למעין מיני סייט, אך עדיין נדרש זמן מה כדי להתרגל לעיצוב החדש שלהם ובעיקר לגרום לו להיראות מוצג כראוי.

הפרסום החדש בפייסבוק מושפע לא רק מהלייקים שלכם (ניוזגיק)

עד עתה, היינו בטוחים שהפרסומות החדשות של פייסבוק שיכנסו בקרוב הישר לתוך הפיד, יתבססו בעיקר על מותגים שעשינו להם לייקים. עכשיו מסתבר שגם גולש שלא עשה לייק לשום מותג, ייראה בכל זאת פרסומים של מותגים אם החברים שלו עשו להם לייק.

פייסבוק הכריזה גם על שלושה סוגים חדשים של פרסומות:

  1. פרסומות “יציאה” גדולות המופיעות בעמוד הניתוק, Logout (מסתבר שעמודים אלו הם יחסית פופולאריים).
  2. פרסומות בפיד גם בסלולאר.
  3. פרסומות המציעות לגולשים מבצעים והטבות שונות, כנראה שבפייסבוק החליטו לחזור ולהחיות את הפייסבוק דילס שניסו בזמנו להתחרות באתרי הקופונים ללא יותר מדי הצלחה.

השינויים המרובים בפייסבוק מגיעים על רקע ההנפקה הציבורית הצפויה של החברה והלחץ המתבקש להביא למשקיעים רווחים נאים. בפייסבוק מבטיחים שהפרסומות החדשות לא יראו כמו פרסומות, אלא כמו חלק אינטגראלי מחווית השימוש בפייסבוק. האם זה יצליח? רק ימים יגידו.

השינויים הנוספים של גוגל (בלוג החיפוש של גוגל)

לפני כמה ימים כתבנו על שינוי שכנראה ישפיע על האופן שבו האלגוריתם של גוגל מתייחס לאנקור טקסט, אך מלבד השינוי הזה, גוגל הכריזה על בערך כ– 40 שינויים נוספים שבוצעו באלגוריתם בחודש החולף. לא נוכל לכסות במסגרת העדכון הנוכחי את כולם, אך הנה המעניינים ביותר:

  • זיהוי טוב יותר של עמודים רשמיים, כך שהרבה אתרים לא יופיעו יותר במקומות גבוהים בחיפוש מותגים (כנראה שבעיקר אתרי שותפים).
  • תוצאות מגוונות יותר כאשר משתמשים באופרטור Site לקבלת דפים רק מאתר מסוים.
  • זיהוי טוב יותר של מילים נרדפות בשפות זרות (השפות עצמן לא מפורטות).
  • מידע עשיר על אתרי שופינג כגון מחירי המוצרים והדירוג שלהם זמין מעכשיו בכל העולם. חשוב לשים לב שעדיין לא ניתן לבחור בגוגל ישראל אתרי שופינג בתפריט הצדדי.
  • זיהוי “בזמן אמת” של נושאים חמים, כך שהחדשות שגוגל מציג אמורות להיות יותר רלוונטיות.
  • זיהוי טוב יותר בחיפושים המקומיים המתחשב הן בשאילתא והן באתרים שנבחרים. לפי קפיצות מסוימות בתנועה של חשבונות Google Places שבדקנו, ייתכן שהכוונה היא לכך שאם הגולש הקיש למשל “מסעדה”, הוא יקבל מסעדות הקרובות אליו, גם אם לא ציין את מיקומו המדויק.

Bing Apps כנראה יהיו חלק אינטגראלי מ– Windows 8 (הבלוג של בינג)

ביחד עם שחרור הגרסה המוקדמת של Windows 8, הסתבר כי מערכת ההפעלה החדשה כוללת גם כמה אפליקציות המקושרות למנוע החיפוש של בינג: מדובר באפליקציה המציגה את מזג האוויר, אפליקציה למידע כלכלי ואפליקציה למפות. האפליקציות השונות מציגות מידע עדכני ובנוסף לכך, קישורים לחיפושים אחרונים שבוצעו בבינג.

לאחר הטמעת בינג בתוך העדכון האחרון של קונסולת האקס בוקס, היה זה רק מתבקש שחלקים מבינג ימוזגו גם אל תוך מערכת ההפעלה החדשה. כרגע לא ברור מה יגיד על זה האיחוד האירופאי שבעבר כבר הכריח את מייקרוסופט להוציא ממערכת ההפעלה שלה את דפדפן אקספלורר על מנת לשמור על התחרות ההוגנת.

אפליקציות בינג

סקר קומסקור: הגולשים מבלים בגוגל פלוס רק 3 דקות בחודש! (Marketing Land)

סקר חדש על הרגלי השימוש בגוגל פלוס לא מבשר טובות: מסתבר שאם בפייסבוק הגולשים מבלים בממוצע כמעט כ– 7 שעות בחודש, בגוגל פלוס מדובר ב– 3 דקות בלבד, וכן , קראתם נכון.  אפילו ב– MySpace שהפופולאריות שלה הולכת ויורדת, הגולשים מבלים כ– 8 דקות בחודש בממוצע.

התגובה של גוגל היא שהמידע של קומסקור מוטעה לרעה ומבדיקות פנימיות של החברה, ניכר שיפור בכל המדדים החשובים. קצת קשה לקבל את הטענה הזו, במיוחד מכיוון שנתוני הסקר הם כמובן יחסיים והמדדים נבדקו בצורה זהה בכל הרשתות שנבדקו.

מנהל מותג מסוים אמר ל– Marketing Land שהסיבה העיקרית שבגללה הוא ממשיך להיות פעיל בגוגל פלוס היא ההשפעה שיש לפעילות הזו על עמודי החיפוש של גוגל. אם הדבר נכון, ייתכן שהיום בו גוגל תאלץ להתמודד עם עודף מידע שיווקי הזורם מגוגל פלוס לתוך מנוע החיפוש הראשי שלה, הולך ומתקרב.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
62
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105010
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99434
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.