חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (3.2.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

גוגל משלמת את מחיר החופש בצרפת (Search Engine Land)

בית משפט צרפתי קנס את גוגל ב – 660,000$ לאחר שקבע כי היא מנצלת את כוחה לרעה בשוק המפות המקוונות מכיוון שהיא מציעה את שרות Google Maps בחינם במדינה.

התובעת במשפט היא חברת מפות מתחרה בשם Bottin Cartographes המציעה שירותים בתשלום, ולמעשה גוגל נאלצת לשלם לה את הסכום המדובר בתוספת 15,000 יורו הוצאות משפט. דובר גוגל בצרפת הגיב ואמר שגוגל עדיין חוקרת את המקרה, אך היא מאמינה שתוכנת מיפוי חופשית ואיכותית היא טובה הן למשתמשים והן לאתרי האינטרנט.

מעניין להזכיר שבארץ שרות המפות של גוגל עושה שימוש בטכנולוגיה של גוגל, אך מתבסס על המאגר של חברת מפה שמציעה שירותים אחרים שלה בתשלום.

מוצר רשמי לשיפור הדירוגים המקומיים? אין דבר כזה! (ברוס קליי)

כיום שלושת מנועי החיפוש הגדולים: גוגל בינג ויאהו , מציעים כל אחד בנפרד שרות למציאת עסקים מקומיים, כאשר הידוע ביותר מביניהם הוא Google Places. מדובר בתוצאות שמושפעות מפרמטרים רבים השונים מאלו של הדירוג האורגני, אך הן מופיעות בראש התוצאות, עובדה שהובילה ליצירת תת שוק של קידום אתרים המוכר כ – “קידום אתרים מקומי” (Local Seo) בו עולה הנסתר על הגלוי.

שרות חדש שהופיע בשבוע שעבר ונקרא “Local Paid Inclusion” הבטיח לבעלי עסקים דירוג מקומי גבוה יותר והתהדר בכך שהוא מוכר בצורה רשמית על ידי שלושת מנועי החיפוש. גם Bruce Clay, אחד מהאישים הבולטים ביותר בתחום השיווק והקידום ברשת בחו”ל, התרשם והודיע על שיתוף פעולה עם יוצרי השרות המקוריים.

לאחר כמה ימים הסתבר כי לשרות עצמו אין שום קשר רשמי למנועי החיפוש ושלושתם הוציאו הודעות הבהרה המתנערות מכל וכל מקשר רשמי עם איתו. עקב כך , הודיע ברוס קליי בבלוג שלו שלשום’ כי חברת ברוס קליי הוטעתה לחשוב ששרות Local Paid Inclusion נועד לוודא את כל הפרטים בפרופילים המקומיים (פרופילים רבים נדחים או מקבלים דירוג נמוך מכיוון שהפרטים בהם כמו למשל כתובת העסק לא מאומתים), אך בפועל הסתבר כי מדובר בשרות אגרסיבי יותר ופחות “אתי” שעלול להשפיע גם על התוצאות האורגניות

מקור ההכנסות של פייסבוק נחשף [אבל לא בהכרח מפתיע] (דה מרקר)

ההנפקה של פייסבוק אמנם צפויה רק בעוד מספר חודשים, אך ממסמך S-1 שהוגש לרשות ניירות הערך בארה”ב, עולה כי הכנסות החברה ב – 2011 הגיעו ל – 3.7 מיליארד דולר, כמעט כפול מההכנסות ב – 2010. הפרסום היווה את המקור העיקרי, כ – 85% מן ההכנסות ומחירי הפרסום ברשת עלו ב- 18%.

המשחקים המקוונים אחראיים לשאר הרווחים, ובהקשר זה, המשחקים של זינגה בלבד, היו אחראיים ל – 12% מסך ההכנסות של פייסבוק. לא פלא שבעבר כמעט ונפרדו שתי החברות עקב הדרישה של פייסבוק לקבלת רווחים שמנים יותר מההכנסות של זינגה (באמצעות פייסבוק קרדיטס).

גם מבחינת מספר המשתמשים ברשת, פייסבוק יכולה להיות מרוצה: למרות כל הדיווחים על נטישות, הרי שכיום יש בפייסבוק לא פחות מ – 845 מיליון משתמשים, עליה של 43% לעומת 2010.

למרות כל הנתונים המרשימים האלו, לא בטוח שפייסבוק תהיה כל כך קורצת למשקיעים, מהסיבה שצוקרברג ימשיך להחזיק ב – 56.9% ממניות הצבעה (ו – 28% מכלל המניות), דבר שיקשה על דירקטוריוניים עצמאיים להשפיע על הכיוון הכלכלי שאליו תפנה פייסבוק או להקים וועדות פיקוח.

גוגל מנפצת מיתוסים על פרטיות (בלוג המדיניות של גוגל)

גוגל אמנם טוענת בתוקף שההשקה של החיפוש המתואם עם גוגל פלוס מהווה בניתים הצלחה, אך המתקפה התקשורתית סביב הגדרות הפרטיות של הגולשים המשתמשים במוצרי החברה, כנראה הדאיגו אותה מספיק כדי שהיא תפרסם מספר פוסטים הנוגעים לפרטיות.

אחד הפוסטים היותר מעניינים נוגע לניפוץ מיתוסים, חלקם הגדול לטענתה, הוזמו על ידי מיקרוסופט. אז אם להאמין לגוגל, הצלבת הפרטים השונים נועדה לאפשר שיתוף נוח יותר בין יישומי החברה ממש כמו באופיס ולא בהכרח להדק את הקשר מול מפרסמים. למשל, האפשרות לקרוא מסמכים מגוגל דוקס ישירות בתוך ה – Gmail  היא אחד מהיישומים שמתאפשרים עקב כך. כמו כן, היא טוענת ששום בודק אנושי לא קורא את הודעות הדואר של הגולשים, אלא רק אלגוריתם ממוחשב שמציג פרסומות רלוונטיות ומנטרל ספאם. מעבר לכל זאת, כל המידע שנחשף למפרסמים הוא אנונימי ומפרסם לעולם לא יכול לשייך מידע ספציפי לגולש ספציפי.

כלל לא בטוח שדווקא הפוסט הזה יספיק כדי להרגיע את המשתמשים, אך קשה שלא להעריך את הנכונות של גוגל להתעמת ישירות מול מבקריה ולצרף קישורים ישירים לחומרים שהם מפרסמים.



הישראלים למדו בדרך הקשה למה לא לחסום את גוגלבוט (חופש החיפוש)

אתרי חברת החשמל ובנק איגוד נעלמו מתוצאות גוגל למשך מספר ימים והקשו על גולשים שרצו להגיע אליהם את הגישה.

מסתבר שכחלק מהניסיונות למנוע מתקפה חוזרת של האקרים, החליטו ככל הנראה בשני האתרים, לחסום את הגישה של גולשים מחו”ל. מכיוון שגוגל בוט גם הוא מבצע את הסריקה שלו מחו”ל, הרי שהגישה לאתרים נחסמה גם ממנו, והוא בתגובה הסיר את האתרים מתוצאות החיפוש. הדבר מלמד שגם אתר שנסרק בעבר צריך להיות גלוי לגוגל כדי לשמור על מקומו. יתר על כך, וכפי שמציין אורי בפוסט, לא כל העונשים בקידום אתרים נובעים דווקא מקידום אגרסיבי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
קידום אתרים
עומר לייבנזון
123
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
104775
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100205
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99071
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.