עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [29.4.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • בינג משכתב את העולם (Search Engine Land) – בינג הציג השבוע פרויקט מהפכני המנסה לארגן את כל סוגי ה- Media האפשריים על גבי מפה תלת ממדית. סרטון ההדגמה מזכיר אולי במקצת את Google Street View, אבל מרחב התנועה כאן הוא הרבה יותר גדול ומאפשר לבצע זום פנימה והחוצה עד לרמה של בתים ומבנים בודדים. כמו גוגל, גם בינג מנסים לשים דגש על צילומים מקצועיים ואפילו יצירות אומנות הנמצאים באתרים שונים ברחבי העולם. למרות שהפרויקט משתמש בשפת תכנות חדשה לחלוטין בשם Reality Markup Langauge) RML), הגרסה המתקדמת שלו אמורה להיות נגישה עבור כל אחד שרוצה לשתף תמונות עם שאר העולם.



  • דילים חברתיים – והפעם בפייסבוק (Search Engine Land) – תוכנית הדילים של פייסבוק מתרחבת ומתחלקת לשניים: השרות הישן שייקרא מעתה Facebook Check-In Deals והשרות החדש שייקרא פשוט Facebook Deals. באופן מעט אירוני, דווקא שרות הצ’ק אין הישן יותר דומה לשירות Group On Now שעדיין לא הושק רשמית. לעומת זאת, Facebook Deals הם בעצם וואוצ’רים אותם קונים בפייסבוק קרדיטס בדומה לאתר גרופון הנוכחי. למרות זאת, פייסבוק תשים דגש על אירועים חברתיים אשר יידרשו כנראה שיתוף פעולה של כמה משתמשים, לדוגמה, רכישה של הזמנה למסעדה בתנאי שהיא תהיה זוגית (כלומר, שתי הזמנות לכל הפחות). מצד שני, בעלי העסקים יוכלו להגביל את המספר המקסימאלי של הקופונים שהם מוכרים ולא יצטרכו לציין בהכרח מהי ההנחה שהם נותנים. ומה בדיוק פייסבוק תרוויח מכל העניין (מעבר לעמלות)? מסתבר שכל בעל עסק שירצה להשתתף בתוכנית, יהיה חייב לפתוח עמוד עסקי. כרגע יש ל40% מהעסקים עמודים כאלו, והמטרה היא כנראה להגדיל עוד יותר את האחוז הזה. מספר תצלומי מסך מפורטים אפשר לראות בפוסט המקורי.
  • יאהו מכרה את Delicious למייסדי יוטיוב (Techcrunch) – בסוף 2010 נפוצו שמועות שיאהו מתכוונת לפטר את רוב כוח האדם של אתר הסימניות דלישס ולסגור אותו. זה לא בדיוק קרה וגרם לסקנדל לא קטן, אבל מסתבר שיאהו כן התחילה כבר אז במגעים למכירת האתר. שני הקונים המאושרים הם כאמור Chad Hurley ו- Steve Chen המתכוונים להעביר את שירותי האתר לחברת האינטרנט החדשה שלהם, AVOS. בשל התהליך, כל המשתמשים בשירותי האתר צריכים לחתום על תנאי השימוש מול הבעלים החדשים. יאהו תפסיק לתחזק את האתר בעצמה בסביבות חודש יולי השנה. צ’אד וסטיב מבטיחים לשמור על כל התכונות הקיימות, אך גם להכניס תכונות חדשות. ראוי לציין שצ’אד משמש היום כיועץ בכיר ביוטיוב ואינו משמש יותר בתפקיד המנכ”ל .
  • גם הענקים טועים (SEO Round Table) – אם תנסו לחפש “Yahoo Search” בגוגל, תקבלו משום מה את האתר Alltheweb.com, אותו מנוע חיפוש שיאהו החליטה לסגור לפני כמה חודשים. כנראה שגוגל לא מנסה לחבל בכוונה במתחרה, אלא מישהו ביאהו פשוט ביצע הפניה זמנית (302) במקום הפניה קבועה (301). אגב, כרגע מי שמנסה לגלוש אל האתר נתקל בכלל בהודעת שגיאה Invalid URL, מישהו רוצה להמר מה יקרה הלאה?!
  • סיגנלים חברתיים במספרים (SEOMoz) – הבלוג הפופולארי דוחף כבר לא מעט זמן את כל העניין החברתי וטוענים בהזדמנויות שונות שהם מגלים קורלציה חזקה בין סיגנלים חברתיים לתוצאות חיפוש בגוגל. עכשיו הם פרסמו פוסט מפורט מאוד בו הם מנסים למדוד את ההשפעה של מאפיינים חברתיים שונים בפייסבוק ובטוויטר.  הדגימה שלהם התבססה על 30 התוצאות העליונות עבור 10,217 מילות מפתח שנמצאו באמצעות כלי מילות המפתח, אחרי עדכון הפנדה. מהגרפים עולים כמה נקודות מעניינות כגון: לטוויטר יש השפעה נמוכה יותר וייתכן ששיתוף בפייסבוק הוא אפקטיבי יותר מלייק. כמו כן, בעוד 99% מתוצאות במקומות גבוהים קיבלו קישורים מבלוקים של טקסט, לא פחות מ-60% שותפו גם בפייסבוק.
  • גוגל מודל 99 (Xooglers) – עובד לשעבר בגוגל פרסם וידאו בו נראים 60 עובדי גוגל במשרדי החברה של לפני יותר מעשור. עם הגודל העצום אליו גדלה החברה מאז, אין פלא שהקטע זכה ל60 אלף ציפיות בפחות מיומיים (זה לא מספר כל כך גדול, אבל בכל זאת, גם לא מדובר בעוד קליפ חדש של ליידי גאגא…).  בוידאו אפשר לראות את העובד הראשון שנשכר על ידי גוגל ואפילו את מנכ”ל יו-טיוב הנוכחי, סלאר קאמנגר.



נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
29
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
29
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104987
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99354
מדיה חברתית
דנה רוזן
82453
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.