עדכון פנדה 4.1, האטלס של פייסבוק, צנזור חברתי ברוסיה ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עדכון פנדה 4.1 יצא לדרך

ההכרזה דרך גוגל פלוס

גוגל הכריזה בסוף השבוע דרך גוגל פלוס על עדכון נוסף של אלגוריתם פנדה, ומכיוון שהגרסה האחרונה הייתה גרסה 4, העדכון הנוכחי נספר בספירה הלא רשמית כעדכון מספר 4.1. לפי גוגל עצמה, העדכון משפר את הסיגנלים של איתור תכנים באיכות נמוכה, ובכך יכול דווקא לסייע לאתרים קטנים עד בינוניים בגודלם שלא דורגו היטב עד כה (במילים אחרות, נפגעו בעדכונים קודמים…).

העדכון משפיע על בין 3% ל-5% מן השאילתות, ואת ההשפעה המלאה שלו נרגיש כנראה רק בשבוע הנוכחי.

גוגל שלחה התראת ענישה ידנית לרשתות בלוגים פרטיות

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

לפי דיווחים שונים ברשת, גוגל שלחה לפני כעשרה ימים התראות על “תוכן מועט מדי ללא ערך מוסף” (Thin Content) לבעלי אתרים עם רשתות פרטיות של בלוגים. כלומר, מדובר בבלוגים שכולם נשלטים על ידי אדם אחד או קבוצה מצומצמת של אנשים ויוצרים קישורים פנימיים בינם לבין עצמם על מנת לנסות ולזכות ביתרונות בדירוגים.

כמובן שהענישה הזו לא צריכה באמת להפתיע אף אחד, אבל העובדה שגוגל עדיין צריכה לשלוח התראות ידניות על תופעות כאלו, מראה שאולי יותר קשה לסנן אותן מבחינה אלגוריתמית מכפי שאנחנו חושבים. מכל מקום , הדיון הפנימי בתוך קהילת ה – Black Hat נמשך ויש דוגמאות לאתרים עם תוכן באיכות מאוד נמוכה שמצליחים להישאר מאונדקסים, בעוד אצל אחרים התוכן דווקא מושקע יותר, אבל הם בכל זאת סוננו החוצה מהתוצאות…

התראת עונש

מה יקרה אם גוגל לא תצליח להגיע לפשרה עם האיחוד האירופאי?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

נראה שההסכם בין גוגל לבין האיחוד האירופאי שאמור להסדיר סוף כל סוף את שאלת ההעדפה הלא הוגנת (כביכול) של מוצרי גוגל והצגתם בתוצאות החיפוש, לא הולך להיפתר כל כך בקלות כפי שאולי צפינו קודם לכן :

לפי המצב כרגע, במידה ובו גוגל והאיחוד לא יצליחו להגיע להסכם ותוגש “הצהרת התנגדויות”, גוגל עשויה להסתכן בקנסות בגובה של מיליארדי יורו. החברה יכולה כמובן להגן על עצמה בכתב או באמצעות שימוע בעל פה, אבל אם האיחוד יימצא שאכן חלה הפרה של תקנות המסחר האירופאיות, הוא יכול לחייב את גוגל בקנס המגיע לעשרה אחוזים מהמחזור השנתי העולמי שלה…

את המפנה הנוכחי אפשר להסביר בין היתר בכך שבחודש הבא יבוצעו חילופי תפקידים באיחוד ולנעליו של האחראי הנוכחי על נושא התחרותיות, Joaquín Almunia , תיכנס Margrethe Vestager  הדנית, הידועה בכך שנושא התחרות המקוונת ברשת הוא נר לרגליה. לפיכך, ייתכן כי המתנגדים לגוגל רואים כעת הזדמנות טובה ליצור עליה לחץ להגיש את הצהרות ההתנגדות ולמעשה להקטין מאוד את הסיכוי להגיע לפשרה שתהיה מקובלת על כל הצדדים.

פייסבוק מתכוננת להשקת רשת הפרסום שלה לאתרים חיצונים

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

המערכת החדשה של פייסבוק לפרסום באתרים חיצונים, אשר מהווה תחרות ישירה למוצר המתחרה של גוגל, אדסנס, תתחיל לפעול החל מהשבוע ותאפשר למפרסמים להתחרות על מחירי החשיפה. מעבר לזאת, הם יוכלו לגלות אילו משתמשים מבצעים הכי הרבה אינטראקציות עם הפרסומות הן בתוך פייסבוק והן מחוצה לה.

מבחינה טכנית, המעניין הוא שפייסבוק כלל לא מתכוונת להשתמש במעקב המסורתי באמצעות קבצי Cookie, אלא בעזרת ה-Facebook ID והמקבילה שלו לאתרים חיצונים (מערכת Atlas שנרכשה זה מכבר מ-Microsoft). לדוגמה, בהחלט יכול להיות מצב שבו משתמש מסוים ראה פרסומות למוצר כולשהו בסלולר, אבל ביצע את הרכישה עצמה במחשב רגיל. בנוסף, הקונספט של המערכת לא מגביל את עצמו ל-Online ועשוי להשתמש בפרטים מזהים אחרים כמו כתובת E-mail  שאנחנו מוסרים לחנות או מועדון חברים בעת רכישה, על מנת ולקשור אותה לפרסומת שאולי ראינו קודם לכן ברשת.

למרות שיש לא מעט חברות שרוצות להשיג מטרות דומות, העובדה שמאחורי המהלך עומד הרשת החברתית הגדולה בעולם ששאלת פרטיות המידע שמועבר בה עולה מחדש כמעט כל יום, הופכת את כל העניין למעט מפחיד, ומעניין יהיה לראות כיצד ציבור המפרסמים יתייחס אליה.

רוסיה מצטרפת למדינות המצנזרות את גוגל ופייסבוק

לפוסט המקורי ב-The Moscow Times

הגופים המפקחים על התקשורת ברוסיה שלחו מכתבי התראה לגוגל, טוויטר ופייסבוק ולפיהם עליהם להירשם בתור “ארגוני הפצת מידע”, וזאת על פי החוק הרוסי. עד כמה שניתן להבין מהעיתונות הרוסית (המצונזרת בעצמה), החוק עצמו למעשה מכריח את שלושת החברות לשמור נתונים אודות הגולשים שלהם בתוך שרתים הנמצאים בגבולות המדינה והדד ליין שניתן לכך הוא עד סוף השנה, יותר משנה לפני התכנון המקורי…

אלמנט נוסף שעלול להוות בעיה עבור שלושת החברות הוא “חוק הבלוגרים” הרוסי שמאלץ כל בלוג עם מעל 3,000 גולשים ביום להירשם כגוף מדיה ולציית לחוקים נוקשים מאוד, אך בלי כל הזכויות שעדיין יש לגופי התקשורת במדינה… הדיווח לא מתייחס ספציפית להחלת חוק הבלוגרים על החברות, אבל אפשר לשער שהוא יכול להשפיע על כמות גדולה מאוד של עמודים ופרופילים… (אפילו יחסית לארץ, 3,000 מבקרים הוא מספר קטן מאוד).

לפי ראש השירותים המשפטיים של רשם הדומיינים, במידה והחברות לא יסכימו לתנאים הללו, תישלח אליהם התראה שנייה עם זמן תגובה מקוצר של 15 ימים בלבד, שלאחר מהם הם עשויים יהיו להיחסם לצפייה עבור גולשים מתוך רוסיה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
46
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99687
מדיה חברתית
בן אורן
87801
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.