אתר מפורסם קיבל עונש מגוגל, מערכת ישראלית חדשה למעקב אחרי שיחות ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

הראפרים הלא כל כך גאונים קיבלו עונש מגוגל

לסיקור ב- Search Engine Land

אתר המילים לשירי ראפ Rapgenius.com קיבל עונש מגוגל בגלל שימוש בטכניקות קישורים פסולות. המעניין הוא שלא מדובר במקרה רגיל בו גוגל מזהה פעילות חשודה באתר, אלא ב – “שוד לאור היום” בו אנשי האתר פנו לאתרים אחרים דרך טוויטר במסווה של תוכנית שותפים. מי ששלח אליהם דואר אלקטרוני, התבקש לקשר אליהם עם מילות מפתח מתוך פוסט על מנת לקבל קישור חוזר אל אותו הפוסט מתוך טוויטר, מה שיביא להם “המון תנועה”.

לרוע מזלם, אחד מהאנשים שפנה אליהם כדי לבדוק את ההצעה היה John Marbach , בעל בלוג פופולארי במיוחד הנושא את שמו. החשיפה הזו הגיעה גם לאוזניו של מאט קאטס ולאחר שהוא מסר שקבוצת הספאם של גוגל בודקת את הנושא, לא עבר אפילו יום נוסף עד שהאתר קיבל עונש.

האירוני הוא שאנשי האתר התגאו בעבר בפני עיתונאים כמו אלו מהניו יורק טיימס שהם יודעים איך לעשות SEO ומדורגים במיקומים גבוהים בגוגל, טענות שלפי דני סוליבמן לא תמיד היו נכונות מכיוון שבאתר עצמו היו יחסית מעט שירים לעומת אתרים אחרים שהתרכזו גם בסגנונות אחרים מעבר לראפ (אם כי היו להם באמת לא מעט קישורים בגלל הוותק שלהם). בכל מקרה, לפי פוסט שהם עצמם פרסמו בבלוג האתר, לא בטוח שהם למדו את הלקח, או לפחות שאת הכביסה המלוכלכת כדאי להשאיר בבית.

CallBox – מערכת חדשה למעקב אחר לידים משיחות ועוד הרבה יותר

לאתר CallBox  בעברית

CallBox היא ללא ספק אחת ממערכות ניהול הלידים המרשימות ביותר שנתקלנו בהן : המערכת מאפשרת להצמיד לכל מודעה או קמפיין (אורגני ממומן או חברתי) מספר טלפון ייחודי ולעקוב אחר פרמטרים שונים של השיחה כגון האורך שלה, המקום ממנה בוצעה, הדף בו המשתמש ביקר לפני שהתקשר, מילות המפתח שחיפש וכך הלאה (אם יש צורך במספר טלפון משתנה בדף מסוים לפי מקור ההגעה, המערכת תחליף את המספר באופן דינאמי באמצעות קוד JS). את כל הנתונים הללו ניתן לייבא לדוחות המתקדמים באנאליטיקס על מנת לעקוב אחר ההמרות השונות.

יכולת נוספת של המערכת היא ליצור מרכזיה וירטואלית באמצעות הגדרת מספר טלפון שונה לכל לחצן בטלפון לאחר חיוג למספר טלפון ראשוני שהוא למעשה המרכזייה. כמו כן, לכל מספר אפשר להצמיד הודעה קולית אחרת אותה יקבל בעל העסק בזמן שהלקוח ממתין לקבלת תשובה, כך שאין צורך לזכור בעל פה לאיזה קמפיין או מילת מפתח משויך כל אחד מן המספרים.

מודל התמחור של המערכת מורכב לפי דמי שימוש קבועים מהם נגזרים המחירים לכל מספר טלפון ולדקת שיחה. החברה עצמה לא מרוויחה כסף מהשיחות עצמן, אלא רק מדמי השימוש הקבועים, כך שבזמן הקרוב ייתכן מאוד שהשיחות עצמן יוזלו באופן משמעותי לעומת המחירון הנוכחי.

הטבה ייחודית לקוראי הבלוג תעניק לעשרת המתעניינים הראשונים חשבון פרימיום ללא דמי שימוש קבועים

הסירי של גוגל – לא רק באנדרואיד

לפוסט המקורי ב- Geektime

אחד ממהנדסי החיפוש בגוגל, סקוט האפמן, חשף בכנס רשת בפריז בשם LeWeb כמה מן התוכניות של גוגל בנוגע לעתיד החיפוש באמצעות זיהוי קולי. לדבריו, למרות שמרבית החברות עובדות על שיפור הזיהוי של קול אנושי דרך המיקרופון של הסמטארפון, גוגל חושבת דווקא על הבית החכם ואפילו המכונית. האפמן הוסיף כי הטכנולוגיה של החברה עוברת שיפורים ניכרים כל הזמן וכיום היא מציגה לא רק תמיכה ב- 38 שפות שונות, אלא גם יכולת ניהול שיחה ברמה בסיסית המתבססת על לא פחות מ – 18 מיליארד עובדות ונתונים, זאת הודות לגרף הידע העוזר לה להבין טוב יותר את הכוונות של המחפשים. בשלב הבא נוכל למשל להזמין מקום במסעדה , בבית מלון או בטיסה בהסתמך על נתונים הנמצאים בתיבת הדואר האלקטרוני שלנו. כמו כן, נוכל לקבל תזכורות על משימות ופגישות הנמצאים גם כן בתיבה.

הרשת לא שוכחת – פוטרה בגלל הערה גזענית בטוויטר שהכתה גלים

לסיקור המקורי בכלכלסיט

מסתבר שהסנדלר לא רק הולך יחף, הוא גם נפצע מהזכוכיות… אשת יחסי הציבור של חברת האינטרנט IAC, ג’אסטין סאקו, שלחה לעוקבים שלה בטוויטר את הציוץ בעל הניחוח הגזעני הבא: “נוסעת לאפריקה. אני מקווה שלא אחטוף איידס. סתם צוחקת, אני אישה לבנה!”. לאחר מכן שמה את הסמטארפון שלה על מצב טיסה ושכחה מכל העניין ל-12 שעות בהן הייתה בטיסה לדרום אפריקה.  כמובן שלאחר שסאקה הבינה איזה נזק היא גרמה לעצמה, היא ניסתה למחוק את הציוץ, אבל זה כבר היה מאוחר מדי: הרשת שצפה וגעשה, אך גרוע מכך – המנהלים ב – IAC פרסמו הודעת התנצלות ופיטרו אותה תוך כדי שהם מבהירים שדבריה אינם משקפים את רוח החברה.

למרות שגם סאקו עצמה התנצלה בפני המגזין הדרום אפריקאי The Star, הרשת לא סולחת ועד עכשיו ניתן למצוא ציוצים עם ההאשטג #HasJustineLandedYet

האשטאג בטוויטר

להכניס את הפיראטים בדלת האחורית

לפוסט המקורי בחורים ברשת

מה עושה להקה גדולה שרוצה להילחם בפיראטיות במדינות ואזורים בהם אין כמעט אפשרות או רצון להורדות חוקיות או חס וחלילה רכישות של אלבומים פיזיים? אם תשאלו את Iron Maiden, אפשר לנצל גם את הרשתות הפיראטיות על מנת לגרוף רווחים נאים : הלהקה פשוט ניטרה את התעבורה ברשתות שיתוף הקבצים וזיהתה היכן בוצעו הכי הרבה הורדות, לאחר מכן היא תכננה את מסע ההופעות שלה בהתאם לנתונים אלו. אחרי הכול, הופעה חיה אי אפשר להוריד מהרשת (לא בזמן ההופעה עצמה בכל אופן…). לדוגמה, בהופעה בסאן פאולו הכנסות הלהקה הגיעו כמעט ל – 2.6 מיליון דולר, לא רק מהכרטיסים עצמם, אלא גם ממרצנדייז’ ואפילו אלבומים פיזיים…

אך כפי שמציין ארז רונן בפוסט המקורי, לא בטוח שהמודל הנוכחי מתאים ללהקות ואמנים בתחילת דרכם להם אין את הפריבילגיה להביא עשרות ומאות אלפי אנשים להופעות שלהם, ולמעשה רבים מהם צריכים להתבסס קודם כל על הורדות חופשיות לשירים שלהם, ורק לאחר מכן יכולים בכלל לחשוב על הופעות בקנה מידה גדול והפקה של אלבומים מסחריים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
66
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100242
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99147
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.