חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (26.8.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

שינויים חדים בתנועה אחרי עדכון פנדה האחרון והספירה באנליטיקס (SEOMoz)

בשניים עשר לאוגוסט התבשרנו על כך שעדכון פנדה שוחרר לשפות נוספות כולל עברית, אבל לא ידענו שבוצעו שינויים נוספים גם לאלגוריתם הכללי. בדיוק באותו יום, בוצע גם שינוי באופן בו מערכת האנליטיקס של גוגל מזהה את זמן הפעילות (Session) של גולשים באתר. למרות שלשני העדכונים האלו היה אמור להיות אפקט מזערי, העובדה ששניהם שוחררו באותו יום גרמה לבעיה אצל מי שניסה לנתח את השינויים ולהבין מי אחראי למה. בדוגמה ש- SEOmoz מביאים, הם אמנם ראו עליה באחד האתרים שנפגעו מפנדה המקורי, אבל אין להם את היכולת לדעת אם העלייה הזו נובעת מהפילטר המשופר של פנדה, או מהשינוי בשיטת המדידה.

אגב, מבחינה טכנית, השינוי העיקרי בצורת המדידה נובע מזיהוי טוב יותר של מקורות התנועה הנכנסים לאתר. הזיהוי הזה נועד לתקן באג מסוים שגרם רק לגולשים ייחודים (Unique) להיספר בעוד סך הגולשים נשאר על 0, בעיקר במקרים בהם גולשים יצאו ונכנסו אל האתר ממקורות שונים (אורגני, ממומן וכו’) במשך פחות מ- 30 דקות. מכיוון שברירת המחדל היא להציג את סך כל הגולשים, לשינוי זה יש השפעה נראית לעין אצל רוב בעלי האתרים שמשמשים במערכת. הפוסט של SEOmoz מציע הסבר מפורט יותר ומספק כמה המחשות גראפיות.

Google Streetview בישראל (וואלה TECH)

הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע אישרה ביום ראשון השבוע את הפעלת Google Street View בישראל. מעתה תוכל גוגל להפעיל את כלי הרכב שלה בגם בארץ ולצלם את רחובות ישראל . עם זאת, מעבר למספר מגבלות ביטחוניות ברורות עליהן לא נמסר מידע מפורט, גוגל התחייבה גם לאפשר לתושבים לבקש טשטוש נוסף של פרטים מזהים על מנת לשמור על הפרטיות, סוגיה שכבר גרמה לה לבעיות במספר מדינות בעולם. בנוסף לכך, יהיה ניתן לזהות את הניידות של גוגל באופן ברור והיא תתחייב לפרסם מידע והסברים אודות הפרויקט גם במדיה המודפסת. לבסוף, למרות שגוגל עצמה היא אינה חברה ישראלית, יהיה ניתן לתבוע אותה בהליך משפטי אזרחי.

שלזיה לא אוהבת את כפתור הלייק (Search Engine Land)

משעשע או מזעזע? המרכז לשמירה על פרטיות במדינת שלזוויג-הולשטיין שבגרמניה, אסר על הוספת כפתור לייק לאתרי אינטרנט בתחומי המדינה בטענה שהם מפירים את חוקי הפרטיות ושולחים מידע רגיש אודות פעילות הגולשים בחזרה לארה”ב. מי שלא יסיר את כפתור הלייק עד סוף ספטמבר, ייקנס בלא פחות מ- 50,000 יורו.

שיתוף עם המעגלים בגוגל פלוס באמצעות כפתור גוגל +1 (הבלוג הרשמי של גוגל)

למרות ההשקה היחסית צמודה של כפתור גוגל + 1 ולאחר מכן של הרשת החברתית גוגל פלוס כולה, החיבור המתבקש ביניהם לא היה קיים עד כה. מעתה המצב השתנה ,ולכפתור +1 נוספה פונקציונאליות המאפשרת לשתף את ההמלצה על אתר מסוים עם החברים באחד המעגלים שלכם. בנוסף לשינוי הזה, מעתה בעלי אתרים יכולים להגדיר אילו חלקים בדף ישותפו בגוגל פלוס בעת בחירה באפשרות הזו.

למרות שלא נדרש שינוי נוסף בקוד של כפתור +1 , נראה שהתכונה החדשה עדיין לא פועלת בכל האתרים שהטמיעו את הכפתור (לפחות לא כאן ב– AskPavel).



איך גוגל פועל? ניפוץ של עשרה מיתוסים בליווי הוכחות (Search Engine People)

נכון שברשת לא חסרים מאמרים ואתרים שלמים שמנסים לנפץ מיתוסים כיצד גוגל פועל, אבל המאמר הזה הוא אחד מהיותר טובים והמשכנעים שנתקלנו בהם לאחרונה. בין הדוגמאות שהוא מביא: אדם לאסניק, אחד מהמתכנתים הבכירים בגוגל מסביר שגם אם העמוד שלכם לגמרי לא עבר וולידציה, סביר מאוד להניח שהדירוג והאינדוקס שלו לא ייפגעו,  אינדקס חלקי או משני? אם לא ידעתם, כבר ב- 2007 הכריזו בגוגל שאין דבר כזה והחיפוש מתבצע בכל האינדקס. מסתבר שדפים חסומים בקובץ robots.txt מקבלים PR וגם יכולים להופיע בתוצאות. גם אם אתם כבר יודעים הכול, מומלץ לעבור לפחות על כותרות המשנה במאמר.

פייסבוק הורגת את Places ומשחקת עם הזמנים (Techcrunch)

שרות Places של פייסבוק שנתן למשתמשי הרשת החברתית את האפשרות לציין את מיקומם הנוכחי ולעשות צ’יק אין במתחמי בילוי נסגר עקב תחרות הולכת וגוברת מצד שירותים מתחרים כגון Foursquare .

כמובן שהסיפור עצמו לא עד כדי כך פשוט ופייסבוק לא מוותרת על השוק הזה לחלוטין, היא פשוט מנסה להטמיע אותו בתוך מערכת התיוג שלה. מבחינתה, היא הייתה מעדיפה שתתייגו איפה הייתם, איפה אתם עכשיו ואיפה תהיו מחר, כל עניין הצ’ק אין כבר הרבה פחות רלוונטי בשבילה. היא אפילו הכינה עמוד מיוחד לשם כך שכבר תורגם (סליחה, תורגמה) לעברית. לפי העמוד הזה, לשינוי יש יתרון נוסף: ההפרדה של התיוג מהצ’ק אין מאפשרת גם למי שאין ברשותו טלפון חכם לשתף מיקומים.

לא נטש, החליף תפקיד / דעה” (ניוזגיק)

על פרישתו של סטיב ג’ובס מאפל בוודאי כבר שמעתם, אבל האם אפל באמת יכולה לפעול בלי הכוונה כלשהיא של ג’ובס מאחורי הקלעים? לדעתו של רועי לטקה, לג’ובס דווקא יש מעתה עמדה הרבה יותר נוחה להשפיע על ההחלטות באפל, זאת בהנחה שהמחלה המצערת ממנה הוא סובל, לא תכריע אותו קודם. הטור המלא מרחיב את הנקודה ומספק חומר רקע על פעילותו של ג’ובס בעבר.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
52
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.