המלצות תוכן באדסנס, רגולציה על גוגל בצרפת, שדרוג הפיד של פייסבוק ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

צרפת מנסה להכריח את גוגל לחשוף את האלגוריתם שלה

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

הסנאט הצרפתי מתכוון כנראה להעביר הצעת חוק אשר תאפשר לרגולטור התקשורת במדינה לפקח על אלגוריתמים של מנועי חיפוש על מנת לוודא כי הם הוגנים ואינם מפלים לרעה. נראה שההצעה לא מגיעה במקרה בסמיכות כה גדולה לכתב האישום של האיחוד האירופאי נגד גוגל.

אם תאושר הצעת החוק, היא תאפשר לרגולטור הצרפתי Arcep לבחון מקרוב כל מנוע חיפוש שיש לו מספיק כוח על מנת “לעצב את מבנה הכלכלה הדיגיטלית”. במקרה כזה, ייתכן שגוגל תצטרך לקשר לשלושה מנועי חיפוש מתחרים מעמוד הבית שלה (אשר אחד מהם לפחות כנראה יהיה צריך להיות צרפתי), ולחשוף את “עקרונות הדירוג” בפני המשתמשים.

גם מבחינה פיננסית, גוגל עשויה להיות בבעיה מכיוון שהחוק הצרפתי יאפשר לקנוס אותה ב – 10% מהרווחים שלה (ברוטו) אם לא תציית לחוק, כשזהו למעשה אותו סכום אותו היא עשויה לשלם עקב כתב האישום של האיחוד האירופאי, לערך כשישה מיליארד דולר.

גוגל מציעה אפליקציות בחיפוש גם אם הן לא מותקנות על מכשיר האנדרואיד שלכם

לפוסט המקורי ב – Searchengine Roundtable

עד כה, אם היה  לכם מכשיר אנדרואיד, הייתם עשויים לראות קישור לאפליקציה המותקנת על המכשיר שלכם בתוצאות החיפוש והייתה רלוונטית לשאילתא אותה הקשתם. למשל, חיפוש עבור סרט מסוים היה מחזיר את האפליקציה של מאגר נתוני הסרטים, IMDB עם תקציר הסרט שלמעשה נלקח מהאפליקציה ולא מהאתר של IMDB…

כעת, סמוך מאוד לעדכון המובייל של גוגל, החברה מאפשרת גם לאפליקציות שלא מותקנות על המכשיר להיות מוצגות בתוצאות החיפוש והקישור עצמו הוא אל הדף הרלוונטי בחנות Google Play, זאת בתנאי שהאפליקציה עצמה מאונדקסת בגוגל.

כמו כן, עדיין אין תמיכה באפליקציות iOS ורוב הסיכויים שפשוט תקבלו את  העמוד הרלוונטי ב – iTunes  במקום.

למהלך הזה עשויות להיות מן הסתם השלכות גדולות למדי על חווית החיפוש ולכן גם על מקדמי אתרים שעכשיו יצטרכו להתמודד מול אתגר נוסף בחיפוש האוניברסאלי של גוגל.

עדכון לאלגוריתם הפיד של פייסבוק מנסה לאזן בין דפים מסחריים לחברים

לפוסט המקורי בבלוג המדיה של פייסבוק

בצעד נוסף שבוודאי לא ישמח בעלי דפים מסחריים ומפיצים בפייסבוק, הודיעה היום החברה על שינוי נוסף לפיד החדשות שיאזן בצורה טובה יותר בין פוסטים מחברים ופוסטים מגורמים אחרים כגון ארגונים מקומיים או דפים עסקיים.

על מנת לעשות זאת, פייסבוק מפעילה שלושה עדכונים חדשים שלכל אחד בפני עצמו יכול להיות אפקט רב עוצמה על מי שנקבל מעתה והלאה בפיד שלנו:

  1. כעת יש יותר סיכוי שנראה מספר עדכונים מאותו המקור אם אין יותר תוכן רלוונטי אלינו ממקורות אחרים.
  2. תוכן מחברים הקרובים למשתמש יקבל עדיפות גבוהה יותר, בין אם מדובר בסרטונים, תמונות או קישורים. עם זאת, כמות התוכן תשתנה ממשתמש למשתמש לפי הרגלי הגלישה שלו.
  3. באופן כללי, הודעות על פעילות של חברים כמו חבר שעשה לייק לפוסט מסוים הם מהפחות אהובים בפייסבוק, ולכן מעתה הם יופיעו במקום נמוך יותר בפיד החדשות. לא ברור אם הדבר ישפיע גם על הטיימליין הצדדי מעל רשימת החברים בגרסת ה-Desktop וסביר להניח שהוא יישאר כפי שהוא.

המשמעות של שלושת העדכונים האלו עבור מנהלי עמודים היא שהם יצטרכו לספוג ירידה פוטנציאלית נוספת בתנועה האורגנית בתוך פייסבוק אל העמודים שלהם. זאת למרות שפייסבוק ממשיכה לטעון שהתנועה למפיצים מסחריים יותר מהכפילה את עצמה בשנה וחצי האחרונה, אם כי היא לא טורחת לציין מהו הגודל של אותם מפיצים, והניחוש שלנו הוא שמדובר במפיצים גדולים מאוד עם כמות עוקבים גדולה ואחוז אינטראקציה גבוה איתם.

גוגל: בחודשיים האחרונים הייתה קפיצה של 4.7% במספר האתרים הניידים

לפוסט המקורי בבלוג Inside Search

לקראת עדכון הדירוג לאתרים ניידים שהחל ביום שלישי בשבוע שעבר וכעת כבר “נפרס” במלואו בכמה מרכזי מידע, גוגל הציגה מספר נתונים מעניינים על אתרים המותאמים לניידים ועל האלגוריתם החדש שבינתיים זכה לכינוי Mobilegeddon:

  • 74% מן המשתמשים עשויים לחזור לבקר פעם נוספת באתר המותאם לניידים.
  • האלגוריתם לניידים עדיין משתמש ביותר מ – 200 סיגנלים שונים מלבד תאימות לניידים, ולכן אתרים איכותיים עדיין יתברגו גבוה בתוצאות החיפוש גם אם אינם מתאימים במלואם לנייד.
  • כיום יש 4.7% יותר אתרים המותאמים לניידים מאשר לפני חודשיים בלבד, מה שמראה על ההיענות הגבוהה לשינוי בקרב מנהלי אתרים.
  • בעלי אתרים יכולים לשלוח את העמודים המותאמים ישירות דרך כלי מנהלי האתרים וכך להאיץ את תהליך האינדוקס והדירוג מחדש שלהם.

גוגל נכנסת לשוק המלצות התוכן עם Matched Content

לפוסט המקורי בבלוג של Adsense

גוגל נכנסת אל שוק המלצות התוכן דרך הדלת האחורית, או ליתר דיוק, דרך תוסף לתוכנית Adsense בשם Matched Content. התוסף מפיק המלצות אוטומטיות עם טקסט נלווה ותמונות אל עמודים אחרים בתוך האתר בו הוא מותקן. הקאצ’ הוא שהאתר חייב לכלול הרבה עמודים ונפח גדול של תנועה כדי שהכלי יוכל לפעול בתוכו. אם האתר אכן עונה על הדרישות האלו, ניתן להוסיף את יחידות התוכן באותה צורה בו מוסיפים יחידות מודעה.

כמובן שלא מן הנמנע שבעתיד גוגל תשחרר את הכלי גם למי שלא משתמש באדסנס ותמליץ על תכנים באתרים אחרים כפי ששירותים כמו Outbrain מציעים.

תוכן מותאם

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104789
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100268
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99202
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.