חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה (24.6.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • לא כל חוות התוכן נולדו שוות (PotPietGirls) – אם שאלתם את עצמכם מדוע אתרי מאמרים מסוימים ספגו נזק גדול מאוד בעוד אחרים ספגו נזק קטן הרבה יותר או לא ספגו נזק כלל? – לג’ניפר מ- PotPietGirls יש תיאוריה מעניינת (קצת ישנה, אבל מאוד רלוונטית גם אלינו כאשר העדכון יגיע): היא טוענת שעדכון הפנדה אינו בודק רק כמה עמודים הם בעלי איכות תוכן נמוכה, אלא גם כמה עמודים עוסקים בנושאים מאוד רווים. כלומר, אם לוקחים מושג כמו “להשיג את האקס שלי בחזרה” (get my ex back), אפשר לשים לב שבאתרים שנפגעו בצורה הכי חמורה, יש יחסית גם הכי הרבה דפים שכוללים את הביטוי או נגזרות שלו. ג’ניפר גם מביאה דוגמה נקודתית של אתר בשם Squidoo ששינה את מדיניות הנושאים שלו וצמצם מאוד את מספר הדפים שביטויים כאלו הופיעו בהם. לדבריה, הוא כמעט ולא נפגע בעדכון.
    לפני שממהרים לקפוץ על העגלה, חשוב לדעת שג’ניפר בחרה רק שבעה ביטויים ספציפיים מאוד ושבניגוד למה שהיא כותבת, אם מציבים את כל האתרים על גרף של Trends for websites, רואים שבכולם הייתה ירידה מסוימת בתנועה במהלך חודש אפריל. תודה לבלוג SEOCOLOTO שסיכם את הידיעה בעברית.
  • דילברט והכובע השחור (Search Engine Land) – טור הקומיקס דילברט מיום חמישי עסק ב– SEO או ליתר דיוק בשיטות כובע שחור: כשהבוס של דילברט מבקש ממנו להשתמש בשיטות כובע שחור כדי להעלות את הדירוגים, דילברט שואל אותו מה הוא אוהב יותר, שזה לא אתי או שיש סיכוי כמעט וודאי שהם ייתפסו? הבוס עונה לו שרק לוזר יגיד דבר כזה ודילברט עונה לו בחזרה שדיבורים לא עובדים על אנשים מהסוג שלו…
    נחמד לדעת שגם בדור שבו מקדשים בכל מקום את פייסבוק, עדיין יש לקידום אתרים (אורגני) מקום בתרבות הפופולארית.
  • לגוגל יש את פנדה ,לבלקו יש את זורו (Search Engine Land) – בלקו, מנוע החיפוש שמתבסס על קטלוג ידני וחרת על דגלו את המלחמה בספאם, מציג פילטר חדש בשם זורו. זורו מוסיף את ההאשטאגס המפורסמים (קטלוגים שנוצרים גם על ידי הגולשים) לעמודי האינדקס עצמם ומציג גם 10,000 כאלו שהתוצאות שלהם נוקו ידנית מספאם על ידי הצוותים השונים בבלקו.
    העדכונים האלו נועדו כנראה לגרום למעורבות גדולה יותר של הגולשים בבלקו. החבר’ה שם כנראה כל כך מאמינים בעצמם שהם מציגים גם אפשרות בה מופיעים שלושה טורים משלושה מנועי חיפוש (בלקו,בינג וגוגל) ללא זיהוי והמשתמש יכול לבחור את הטור שנראה לו הכי אמין. אם בוחרים לחשוף את זהות המנועים, בלקו גם יציג את התוצאות מגוגל ובינג שהמקטלגים שלו החליטו לחסום (לתת להם באן).
    לסיום, למי שחושב שמדובר במלחמה אבודה מול מנועי החיפוש, מנכ”ל בלקו, Rich Skrenta מסביר שגם שליטה באחוז אחד בודד משוק החיפוש יכולה להפוך את Blekko לחברה עם שווי של מיליארד דולר.
  • קנוניקל גם ברמת ההדר (Google Webmaster Blog) – גוגל הציגה השבוע כיצד ניתן להטמיע את תג הקנוניקל גם ברמת ההדר (Header), החלק העליון שנשלח בכל פריט מידע באתר. שימוש בתג ברמה הזו מאפשר להחיל אותו גם על פריטי מידע שאינם עמודי HTML, כמו למשל קבצי PDF  ו- DOC. מכיוון שגוגל יכול כיום לקרוא את הפורמטים האלו ולאנדקס את הטקסט שנמצא בתוכם, יש היגיון בהפניה קנונית למקור HTML זהה. הפורמט שיש להוסיף להדר הוא :

Link: <http://www.example.com/white-paper.html>; rel=”canonical”

  • שיטת ספאם חדשה: השתלטת קנוניקל באתר המותקף (מאט קאטס) – במקביל לתכונה החדשה, מאט קאטס הודה בחשבון הטוויטר שלו בקיומה של שיטת פריצה חדשה במהלכה הפורצים משתילים באתר המותקף תג קנוניקל לאתר שלהם. למרות זאת, הוא טען שגוגל יכול לנטרל את ההשפעה של פריצה כזו במידה והוא חושד שמדובר בפריצה, אך בכל מקרה חשוב לשים לב לדברים האלו. ישנן פעולות הרבה יותר מזיקות שאפשר לבצע באתר שהותקף.
  • כיצד HTML 5 ישפיע על קידום אתרים? (Six Revisions) – בפוסט מאוד ממצה ומאיר עיניים, מסוכמים כל האלמנטים השונים הקשורים למבנה התוכן בעמוד והקישורים שיכולים להיות להם השפעה על קידום אתרים בעידן HTML 5. למשל, אם עד היום היינו יכולים לדעת איזה חלק בעמוד הוא הפוטר רק על פי המיקום שלו ואולי גם גודל הפונט, ב- HTML 5 יהיה לפוטר סימון מיוחד עם תג פותח וסוגר.
  • כל הדרכים להימנע מתוצאות מותאמות אישית (SEOmoz) – מי שניסה לכבות את התוצאות המותאמות אישית בחודשיים האחרונים, בוודאי שם לב שהקישור להיסטוריית החיפוש )כאשר לא מחוברים לחשבון) נעלם. גם אם מכבים את היסטוריית החיפוש בתוך החשבון, עדיין מתקבלות תוצאות לא הגיוניות (הפרופיל שלכם בגוגל מופיע בחיפוש שם היישוב בו אתם גרים במקום שלישי…).
    SEOMoz מסכמים בצורה יפה את כל הדרכים לפתור את הבעיה הזו כולל שימוש ב- Google Global ליצירת פרופילים המושפעים מהמיקום בלבד או שימוש בפלאגין של Yoast להוספת הפרמטר pws=0 לכל שאילתא בצורה אוטומטית (למרבה הצער, הפלאגין לא עובד עם תוצאות בעברית).
  • בדקו את הסאב דומיינים שלכם (SEO Round Table) – על ההבדלים שבין דומיין לסאב דומיין שיושב תחתיו כבר נכתב לא מעט גם כאן, אבל לפי דיון ב- SEO Round Table, מסתבר שקוד זדוני שמושתל בסאב דומיין יכול לגרום לגוגל לסמן את כל הדומיין כאתר זדוני, כמו שקרה לרשם הדומיינים cu.cc. התופעה הזו אומתה גם על ידי מנהל בפורומי העזרה הרשמיים של גוגל. כמו כן, מי שקיבל לאחרונה הודעה מגוגל על בקשה לעדכון גרסת ה- CMS שלו (למשל, וורדפרס), אולי שם לב שגם אם המערכת יושבת בסאב דומיין, הבקשה עדיין מתייחסת לדומיין הראשי.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105020
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99491
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.