חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (23.9.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

פייסבוק: השינויים רק התחילו (Search Engine Land)

הרבה מאוד משתמשים מתלוננים על השינויים התכופים בממשק של פייסבוק בימים האחרונים, אבל לפי כנס F8 (כנס המפתחים של פייסבוק) שהתקיים אתמול בערב , זוהי רק ההתחלה!

קו זמן (Timeline)

בראש ובראשונה, דפי הפרופיל יהפכו למעין קו זמן שיספרו את ההיסטוריה של המשתמש לפי תאריכים. ככל שתחזרו לתקופה יותר מוקדמת, כך המידע שתקבלו יהיה מתומצת יותר ויתרכז רק בעדכונים חשובים. למרות זאת, בכל נקודת זמן תוכלו להרחיב את העדכונים ולראות גם את אלו הפחות חשובים. בדוגמה שהוצגה בכנס, קו הזמן מציג את סיפור החיים של בחור בשם אנדי ספארקס, החל מהלידה ועד לגידול הילד הראשון (תקופה של בערך 40 שנה, החל מ- 1974).



קו הזמן יהפוך להיות הפורמט האחיד אצל כלל המשתמשים בתקופה הקרובה.

Like כפועל

שינוי נוסף ירחיב את כפתור הלייק לפעלים נוספים וכך אם למשל נאכל פיצה של מותג מסוים, נוכל לבצע עליה פעולת אכילה ולא רק לייק. באופן דומה נוכל לספר כי צפינו בתוכנית מסוימת או קראנו ספר וכנראה שגם משתמשים אחרים שביצעו את אותה הפעולה בעקבות העדכון שלנו, יופיעו בעדכונים האלו, בדיוק כמו פעולת לייק על סטטוס כיום.

שיתוף אפליקציות ועדכונים בזמן אמת באמצעות הטיקר

הטיקר (Ticker) החדש של פייסבוק יעדכן אתכם באילו אפליקציות החברים שלכם משתמשים כרגע, במה הם משחקים ואפילו איזו מוזיקה הם שומעים. למעשה, משתמשים יוכלו להצטרף אל חבריהם בפעילות בזמן אמת, לדוגמה, לשמוע את אותו האלבום אותם הם שומעים.

בנוסף לטיקר, יהיה אפשר להוסיף אפליקציות גם לקו הזמן ובכך האפליקציות יהפכו להיות ויראליות יותר

כלי אנליטיקס טובים יותר למפתחים

גם המפתחים ירוויחו מהשקיפות המשופרת של פייסבוק ויוכלו לקבל מידע מדויק יותר לגבי ביצועי האפליקציות שלהם ברשת החברתית לדוגמה: כמה חשיפות היו מכל מקור אצל המשתמשים (טיקר, ציר זמן, פיד) ומה היה אחוז הלחיצה בכל ערוץ כזה.

לסיכום, אין ספק שהמלחמה בין שלושת הרשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, טוויטר וגוגל +) הולכת ומתחממת כאשר פייסבוק מתמקדת השנה בהפיכת אוסף האפליקציות המרשים שלה לחלק אינטגרלי יותר מהרשת החברתית.

כל השינויים הללו פתוחים כרגע בעיקר למפתחים, אבל מכיוון שלכל אחד יש בעצם גישה לכלי הפיתוח של פייסבוק, מסתבר שלפחות את קו הזמן החדש אפשר להפעיל כבר עכשיו. כך או כך, לפי קצב השינויים המהיר מאוד שכבר חווינו בימים האחרונים, סביר להניח שהשינויים האלו יהיו גלויים לכלל המשתמשים כבר בימים הקרובים.

שמידט מגן על גוגל בסנאט האמריקאי (USA Today)

אריק שמידט, יו”ר גוגל העולמית הגן על האובייקטיביות של תוצאות החיפוש של גוגל לפני הסנאט האמריקאי ביום רביעי. הוא הצהיר שגוגל אינה חוסמת בשום צורה את הגישה למידע ברשת, כולל שירותים של חברות המתחרות בה ישירות. דבריו של שמידט לא שכנעו את כלל חברי הסנאט שהיו חלוקים בדעתם. חלק מנציגי החברות המאשימות תקפו את גוגל בחריפות. בין היתר אמר מנכ”ל YELP (מדריך עסקים מקומיים) – ” צריך להבהיר: גוגל כבר לא בקטע של שליחת אנשים למקורות המידע הטובים ביותר, אלא עושה הכול על מנת למקסם את הרווחים”. סביר להניח שבדבריו הוא התכוון לכך שלעיתים המפות והתוצאות של Google Places מופיעים במקום בולט במיוחד.

בסך הכול, ההערכה בקרב פרשנים אמריקאים היא שגוגל באה מוכנה לשימוע הזה ובין היתר שכרה את שירותיהן של 13 חברות לוביסטים שונות מאז החלה הפרשה ביוני.

מנועי חיפוש זרים משתלטים על המזרח התיכון (Search Engine Land)

טור על חיפוש רב לשוני ב- Search Engine Land חושף את העובדה שלמרות שרוב העולם המערבי רגיל להשתמש בגוגל, מנועי חיפוש בעלי שליטה דומיננטית במדינות אחרות מתרחבים גם למדינות נוספות. דוגמאות? מנוע החיפוש Yandex שמקורו ברוסיה התרחב לטורקיה תחת הדומיין yandex.com.tr, ממש באותו זמן שמנוע החיפוש הסיני באידו פתח אתרי חיפוש גם בתאילנד ומצרים (http://zhidao.baidu.com.eg/).

כותב הטור סבור שהאסטרטגיה הזו מתמקדת במדינות בהן יש לגוגל שליטה דומיננטית בעיקר בשל העובדה שאין לה מתחרים מקומיים, כך שהחברות הזרות יכולות לצמוח ולגדול על חשבונה של גוגל במדינות אלו. למעשה, כרגע באידו משתפת פעולה עם בינג בסין ומאפשרת לבינג להציג תוצאות חיפוש באנגלית בעוד היא מתפנה “לטפל” במדינות נוספות. אין צורך להוסיף שבארץ המצב דומה למדי כאשר אין לגוגל מתחרים אמיתיים בשוק החיפוש המקומי (אפילו מיקרוסופט מעולם לא ניסתה להתאים את בינג לעברית). קשה לדעת אם חברות זרות ינסו לצמוח גם כאן בישראל (בעיקר בגלל גודל השוק הקטן), אבל הכול אפשרי…

הרשמות פתוחות וחיפוש פנימי בתוך גוגל + (הבלוג הרשמי של גוגל)

גוגל הודיעו כי מאז השקת גוגל + לשלב ניסוי השדה לפני 12 שבועות , הם ביצעו כ– 100 שינויים שונים והשינוי האחרון הוא אפשרות רישום פתוחה לכלל הגולשים. מי שגלש בדף הבית של גוגל בימים האחרונים בוודאי שם לב לחץ כחול בולט שמזמין אותו להתחבר לגוגל + גם אם הוא לא היה מחובר לחשבון הגוגל שלו באותו הרגע.

שינוי חשוב נוסף (מספר 99) הוא שילוב החיפוש המוכר והידוע של גוגל בתוך גוגל +. המעניין הוא שניתן לבצע חיפוש גם אם אתם כלל לא מחוברים לחשבון, וכך אם תחפשו למשל “קידום אתרים” (בעברית), תקבלו רשימת סטאטוסים ציבוריים שפורסמו בנושא. אם תיכנסו לחשבון שלכם, תראו תוצאות אישיות יותר. לעומת זאת, כרגע לא מופיעות בחיפוש הזה תוצאות אורגניות והתוצאות מורכבות אך ורק מסטאטוסים, ניצוצות (Sparks) ופרופילים של משתמשים.

ההערכה כרגע היא שגוגל מחכה לצבור מספיק נפח פעילות על מנת לנצל את החיפוש החדש ולהפוך אותו בעצם לחיפוש זמן אמת שהוסר מגוגל עקב סיום שיתוף הפעולה עם טוויטר, משימה די קשה בלהתחשב בעובדה שמספר הסטאטוסים שאנשים מפרסמים ירד ב– 41% מאז ההשקה. מעניין יהיה לצפות בצעדים הבאים של גוגל מכיוון שבסופו של דבר, הדרך העיקרית לשמר את העניין ב + היא דרך אינטגרציה עם החיפוש הרגיל שהוא עדיין המוצר הפופולארי ביותר של גוגל בקרב הקהל הרחב.

סיכום הכנס השלישי לקידום אתרים (imguru – שיווק באינטרנט מבוסס תוצאות)

סיכום של הכנס מיום חמישי האחרון. הסיכום אמנם מאוד תמציתי והוא בחלקו בעצם סוג של פוסט תגובה, אבל מי שפספס לחלוטין את הכנס, עדיין ימצא כאן רשימה של כמה נושאים חמים בעולם ה– SEO המקומי ויבין לאן הרוח נושבת.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105012
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99443
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.