חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (23.12.11)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

פייסבוק טובעת בכסף (Gawker)

מקור אנונימי מסר ל– Gawker שהרווחים של פייסבוק בשנה זו עשויים להגיע למיליארד דולר בשנה זו, כפול מאשר בשנה שעברה. בחישוב כללי וביחד עם רווחים משנים קודמות והשקעות של בתי השקעות כמו גולדמן סאקס, ההערכה היא כי לפייסבוק יש הון של 3.5 מיליארד דולר. אמנם מדובר בעשירית מההון של ענקיות כמו אפל או גוגל, אבל עדיין מדובר בסכום לא מבוטל שמאפשר לפייסבוק לקנות חברות טכנולוגיות קטנות יותר לשיפור השירותים שלה.

הנתונים החדשים האלו מוכיחים כי המודל הכלכלי של פייסבוק הנשען בעיקר על מסעות פרסום חברתיים וקניית פייסבוק קרדיטס לשימוש באפליקציות ומשחקים, בהחלט עובד. בהשוואה לפייסבוק, כאשר ל– Myspace היה מספר שיא של משתמשים (כמה עשרות מילונים), הרווחים שלה הסתכמו בפחות מעשרה מיליון דולר. דוגמה אחרת – אף אחד לא יודע מה תהיה הרווחיות של גוגל + , אבל הדבר לא מונע מגוגל להשקיע בה יותר מחצי מיליארד דולר.

האם מוזילה ניצלה? (Search Engine Land)

לפני מספר שבועות סיפרנו לכם שההסכם בין גוגל לקרן במהלכו מוזילה מקבלת דולר על כל התקנה מוצלחת של פיירפוקס ביחד עם גוגל כמנוע ברירת המחדל, פג. עכשיו מסתבר שהסכם דווקא יחודש לשלוש שנים נוספות וההערכה היא כי הפעם גוגל תשקיע בו סכום גדול פי שלושה (כלומר, 3$ לכל התקנה).

על פניו – לא ברור למה לגוגל יש סיבה להשקיע כל כך הרבה כסף בדפדפן שהולך ומאבד נתח שוק לטובת הדפדפן שלה עצמה (כרום), אך כנראה שהתחרות הגוברת מול בינג , בעיקר בשוק האמריקאי, בכל זאת גורמת לגוגל לא לקחת סיכונים ולכסות את כל הפינות האפשרויות.

במקבל לחידוש ההסכם, הודעה מוזילה כי הגרסה החדשה של הדפדפן, התשיעית במספר (כן, גרסה שמונה יצאה רק לפני חודש!), מהירה ב– 30% מיתר המתחרים בשוק.

האם יש סיכוי להקמת איגוד מקדמי אתרים ישראלי? (Signup)

עידן שלומן מסביר בפוסט למה למרות שבעבר כל הניסיונות להקים איגוד מקדמים ישראלי נכשלו, זה עדיין משהו שרצוי שיקרה בסופו של דבר. איגוד מקצועי יכול לתרום למקדמים מבחינות רבות כגון שיתוף ידע, שיפור התדמית של המקצוע בקרב הציבור הרחב, נטוורקינג וכו’. בשנה האחרונה אמנם אורגנו כמה כנסים מקצועיים, אבל לא במסגרת איגוד מסוים.

לפי החזון , האיגוד אמור אמנם להיות ללא מטרות רווח, אבל עדיין צריך לדרוש דמי חבר על מנת לכסות את הפעילויות השותפות שלו וגם כדי שיהיה חסם מסוים כנגד חברות קידום קיקיוניות.

הפוסט שפורסם רק אתמול, זכה כבר למספר מרשים של תגובות, וכמובן שכל מי שיכול לתרום לדיון, מוזמן.

תוכן מול קידום (וידאו)

וידאו של מאט קאטס שזכה להרבה תגובות ובו נשאל קאטס האם אתרים בעלי תוכן טוב שלא מקודמים באמצעות שיטות SEO קלאסיות, מופלים לרעה על ידי גוגל? על השאלה הזו קאטס עונה שגם אם אתר לא כולל כותרות מאוד מתאימות, קוד W3C  תקני או שאפילו קשה יחסית לסרוק אותו, הוא עדיין יכול להיות מדורג גבוה בזכות התוכן שלו. התאמה טובה יותר לגוגל יכולה לתת דחיפה, אבל היא לא העיקר. בכל מקרה, אתרים כאלו לא מופלים לרעה ולא מקבלים עונש בגלל שהם לא מותאמים כביכול ל– SEO.

גם אם לוקחים את דבריו של קאטס בעירבון מוגבל, מדובר בעוד רמז עבה מאוד שמרבית השינויים באלגוריתם של גוגל כרגע מתרכזים בזיהוי תוכן איכותי בתוך האתרים עצמם וכפועל יוצא מכך, חשיבותם של אלמנטים אחרים כנראה עלולה לרדת.

כיצד רגש שלילי יכול להשפיע לרעה על דירוגים? (SEOMoz)

פוסט מעניין מאוד של SEOMoz טוען שלגוגל יש את היכולת לזהות מהו הסנטימנט של קישור מסוים, ולפיכך, לא כל קישור (שאינו קישור ספאם כמובן) הוא בהכרח חיובי.

כהוכחה לכך, מובא פטנט של גוגל מ– 2007 שתפקידו לנתח את הסנטימנט שעולה ממילה מסוימת בהתאם להקשר בו היא מופיעה. למשל, המילה “קטן” היא בעלת סנטימנט חיובי כאשר היא מתארת מכשיר נייד, אבל היא יכולה להיות שלילית במקרה והיא מתארת למשל את מספר האנשים שמסעדה מצליחה לשרת בשעות הלחץ…

מעבר לכך, יש עדויות נוספות של טקסטים הנמצאים בעמודי Google Places ובהם מילים בעל סנטימנט חיובי או שלילי מופיעות בצפיפות גבוהה יחסית.

סופו של הפוסט מעט מסויג וקובע כי לגוגל אין כנראה עדיין מספיק כוח חישוב כדי לבצע ניתוחי רגש ברמה מאוד מורכבת, אך אין ספק כי יכולת הניתוח והבנת השפה של גוגל הולכת ומשתפרת עם השנים וזהו הכיוון הכללי אליו הולך מנוע החיפוש.

אתר חדש מתווך בין בעלי אתרים לנותני חסות (קישור ישיר לאתר)

אתר חדש ומעניין בשם “חסות” שם לעצמו כמטרה לקשר בין עסקים ומשווקים הרוצים להגיע אל קהל מסוים ובין אלו שיש להם גישה לאותו הקהל: עיתונים, אירועים וגם ערוצים שונים ברשת – דיוור אלקטרוני, אתר אינטרנט רשת חברתית או אפילו פרסום בתוך יישומים ותוכנות.

כל בעל שטח פרסום יכול להעלות לאתר מודעה אחת או יותר (בהתאם לתנאי התשלום) וכך לחשוף את עצמו למפרסמים שונים לפי פילוח נושאי, עסקי דמוגרפי או גאוגרפי.

לאחר הצגת המודעה, יכולים נותני חסות ומפרסמים לצפות בה וליצור קשר בעל שטח הפרסום דרך מספר טלפון או דואר אלקטרוני. שלא כמו אתרים אחרים בהם המערכת סגורה ומאפשרת ליצור קשר רק דרך האתר, כאן אין שום מגבלה מרגע פרסום המודעה עצמה.

נכון לעכשיו, פרסום מודעה בסיסית אחת (ללא תמונה) הינה ללא תשלום וגם פרסום מודעות מעבר לכך ניתן ב– 50% הנחה כמחיר הכרות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99096
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.