פרסומות וידאו בפייסבוק, מודעות רספונסיביות באדסנס, דילול תוצאות Authorship ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

עוד רשת קישורים נענשה על ידי גוגל

לפוסט המקורי ב – Search Engine Roundtable

רשת קישורים נוספת נענשה על ידי גוגל והפעם מדובר ב- backlinks.com. הציוץ של מאט קאטס מצטט את הפרסום של Backlinks המצהיר על כך שהקישורים שלהם לא מתגלים על ידי מנועי החיפוש, ומיד לאחר מכן מוסיף שזה בדיוק ההפך (Au contraire!).



ההודעה הזו הגיעה כשבוע בלבד לאחר שגוגל הענישה רשת קישורים אחרת, Angelo Rank. וכמו תמיד, יש גם את אלו שנפגעו בלי שבכלל ידעו מה זה רשת קישורים מכיוון שהם הפקידו את מלאכת ה-SEO בידי חברת חיצוניות.

כיצד המודעות הרספונסיביות של אדסנס ישפיעו עלינו?

לפוסט המקורי ב- “יותר כסף מגוגל אדסנס”

בנוסף לאפשרות להתאים את גודל המודעה באופן אישי, גוגל הכריזו מספר ימים מאוחר יותר על האפשרות להתאים באופן אוטומטי את גודל המודעה למסך המשתמש. להלן כמה דגשים חשובים שאוהד מעלה בפוסט:

  • אם מדובר על מודעות רספונסיביות ישנות, תצטרכו להשתמש במאפיין AUTO בשדה גודל המודעה.
  • לפעמיים המודעות לא יתפסו את כל רוחב המסך. לדוגמה, על מסך שבדרך כלל מציג מודעות ב- 320 פיקסלים, המודעות יהיו ברוחב 300 פיקסלים בלבד.
  • אם משתמש הופך את המסך, הוא למעשה רואה את אותה המודעה פעמיים באותו העמוד, ולכן ה- CTR וה- RPM  בדוח חשיפה לפרסומות (לא עמודים) יהיו נמוכים יותר.
  • את הפירוט של הגדלים שהוצגו בפועל אפשר לראות במסך Creative Sizes.
  • גוגל הוסיפו מספר מדדים לאופן בו האתר נראה במסך הבית לגבי התאמתו למסכים מרובים.
  • הרספונסיביות עצמה מתנהגת כאמור בעיקר לפי רוחב המסך ולא הרזולוציה (רוחב X גובה).
  • אם יש צורך להתאים מודעות באופן ידני, מוטב לבדוק את מהם הרוחבים הפופולאריים אצל המשתמשים שלכם דרך דוח רזולוציות ב – Analytics (בחתך ל- Mobile כמובן).

גוגל מנסה לזהות שיפור של מובילי דעה, אבל מדללת את מספר ה- Autorship  בתוצאות…

לפוסט על זיהוי אוטוריטות משופר ב- Search Engine Land

לפוסט על דילול מספר תגי ה- Authorship  בתוצאות

השבוע מאט קאטס אישר את מה שמספר אתרים שעוקבים אחרי התוצאות בגוגל שמו לב אליו: מספר התוצאות המציגות גם תג Authorship ירד ב- 15% לערך. למעשה לא מדובר בהפתעה גמורה מכיוון שקאטס כבר אמר בכנס PubCon שסביר להניח שזה עלול לקרות ברגע שיותר מדי אתרים שהם לא בעלי סמכות גבוהה במיוחד יחליטו להשתמש בתג החדש. הדבר שאולי כן מפתיע הוא כמה מהר חל השינוי, בין ה-13 ל-16 בחודש בסך הכול.

תצוגה בתוצאות חיפוש

(תמונת המסך היא מ- MozCast)

מנגד, קאטס דיבר השבוע גם על כך שגוגל משפרים את הסיגנלים שיעזרו לזהות בעלי אוטוריטה בנישות ספציפיות כמו למשל פרופסורים לעיתונות, זאת על מנת להעריך את חשיבות האתרים שאותם אוטוריטות מקשרים אליהם. במילים אחרות, בגוגל רוצים להפוך את תג ה- Authorship למשהו שצריך לקבל באמת הכרה כדי לזכות בו.

למה האפשרות לערוך ציוצים עתידה לפגוע במשתמשים?

לפוסט המקורי ב-Geektime

לפי דיווחים שונים, טוויטר מפתחת אפשרות עריכה מוגבלת בזמן במהלכה המשתמשים יוכלו לערוך את הציוץ שלהם. הבעיה עם התכונה החדשה מתחילה בנקודה בה משתמשים אחרים יבצעו פעולת ציוץ מחדש (בה הקרדיט ניתן למשתמש החדש ולא למקורי), כך שבעצם “יכניסו להם מילים לתוך הפה”. טוויטר כמובן מודעת לבעייתיות הזה, ולכן היא כנראה תנסה להגביל את האפשרות לשנות את אופי הציוץ בדרכים נוספות כמו זיהוי של מילים שמביעות תחושה או רגש, במיוחד במקרים בהם מפרסמים ירצו להפוך ציוץ תמים לכאורה לפרסומת ויראלית.

בכל אופן, בטוויטר כנראה לא תהיה אינדיקציה לגבי עריכה מחדש כמו בפייסבוק, מה שעלול להפוך את התכונה הזו לבעייתית עוד יותר. מצד שני, בשלב הראשון היא תהיה בבחינת ניסוי כלים בלבד, ולכן סביר להניח שיעברו עוד מספר חודשים לפחות עד שהיא תהיה זמינה לכלל המשתמשים.

בקרוב בפיד שלכם – פרסומות וידאו

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

פייסבוק לא הייתה יכולה להישאר אדישה יותר מדי זמן להצלחה של פרסומות הוידאו ביוטיוב ולפני מספר ימים הכריזה על פורמט משלה. בעוד יוטיוב מציגה פרסומות עם צליל במשך חמש שניות לפני הצגת הסרט בו רצה המשתמש לצפות, קטעי הוידאו בפייסבוק יתחילו להתנגן באופן אוטומטי בלי צליל, ורק אם המשתמש ילחץ על הוידיאו, יתחיל הצליל להתנגן. לאחר הצפייה בוידאו, הגולש יוכל לבחור בין שני סרטונים נוספים.

לחצו לצפייה בסרטון הבא כדי לראות את הפורמט החדש בפעולה:

 

יש לציין כי צורת הצפייה החדשה לא מוגבלת לפרסומות, אלא תקפה גם לסרטונים המופצים על ידי משתמשים פרטיים, דפים וארגונים שהפרטים שלהם אומתו. כמו כן, במכשירים ניידים וטאבלטים הסרטונים יורדו מראש כאשר המכשיר יהיה מחובר ל- Wi-Fi, וזאת על מנת שלא לזלול את חבילת הגלישה של המשתמש.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100218
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99112
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.