פסקי דין בגוגל, HTTPS וענישה ידנית, סודות בפייסבוק ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

על האיסור לפרסם פסקי דין במנועי חיפוש

קישור לסריקה של הכתבה באתר רוטר

השבוע נודע כי בחודש שעבר ביקשה הנהלת בתי המשפט מהאתרים המשתמשים בשרתיה ומעניקים גישה אל פסקי דין, לאסור על מנועי החיפוש לאנדקס את התוכן של אותם פסקי הדין, גם אם האתרים מציגים למנועי החיפוש רק חלקים מפסק הדין… לפי היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו”ד ברק לייזר, הסיבה לכך היא הרצון לשמור על פרטיותם של המתדיינים ולמנוע את הפרסום של שמם ברבים. לדבריו, זכות זו עולה בחשיבותה על זכות הציבור לדעת ואף על עיקרון פומביות הדיון (עיקרון שכלל אינו מתייחס לטכנולוגיה והעובדה שהיום הנגישות למידע מכל סוג שהוא קלה יותר מאי פעם).

לפי לייזר, נציגי המאגרים יתחייבו לחתום תוך כשלושה שבועות על הסכם חדש שיאסור עליהם להעניק גישה אל מנועי החיפוש אם ירצו ולהמשיך לקבל בעצמם גישה אל המאגרים. עם זאת, זהו גם לערך המועד בו נדרשה פרקליטות המדינה להשיב על ערעור של חברת “תקדין” לבג”צ בנושא, כך שעדיין לא מדובר בסוף פסוק. כמו כן, יש בעיה הרבה יותר גדולה לפקח על אתרי אינטרנט פרטיים של עורכי דין שמביאים פסקי דין שונים או חלקים מהם כלשונם באופן ידני.

הערה טכנית: באופן אירוני משהו, אתר הארץ בעצמו לא פרסם את הכתבה שהופיעה בדפוס ביום שישי.

התמיכה ב-HTTPS יכולה להיות גם שדה מוקשים

קישור לפוסט המקורי ב-bufferopen

למרות שעד עכשיו לא ממש ברור מהי האפקטיביות האמיתית של הוספת הצפנה לאתרי אינטרנט מבחינת הדירוגים בגוגל, לפחות אתר אחד שבחר בדרך הזו, “זכה” דווקא לירידה בלתי צפויה בדירוגים על לא עוול בכפו :

כפי שאפשר לראות בגרף, מיד לאחר הטמעת ההצפנה ב”בלוג החברתי” של אתר buffer, התנועה באתר פחתה באופן דרסטי גם יחסית לימים הקודמים בחודש וגם יחסית לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. אם בהתחלה חשבו באתר שמדובר בענישה ידנית שהעיתוי שלה היה אומלל במיוחד, הרי שלאחר מכן הסתבר שהעונש עצמו היה ישן ולמעשה נראה כחדש רק בגלל שלאתר לא היה חשבון WMT. לאחר שאנשי ה – SEO של האתר עשו בדק בית וגם פנו לג’ון מולר מגוגל דרך הפוסט הרלוונטי בגוגל פלוס, העונש עצמו הוסר תוך מספר ימים וגם התנועה לאתר חזרה לסדרה.

למרות שגם כעת לא ממש ברור האם המעבר להצפנת HTTPS הוא זה ש”הדליק” את העונש הידני (אף על פי שלפי מולר אין ביניהם קשר ישיר), או שפעולות ה – SEO שנעשו הן אלו שתיקנו באג כלשהו באלגוריתם שבודק את ההצפנה בגוגל, מה שבטוח הוא שהצוות של האתר למד שלא כדאי לעשות שינוים חדים מדי במהירות, ובטח לא על חלקים באתר שמקבלים כל כך הרבה תנועה.

באפר

דיווח: עדיין קשה לגרום לגוגל להפנות לחיפוש באתר שלכם

לשרשור המתמשך ב-Webmaster World

לפני כשבועיים גוגל הכריזה באופן רשמי (לאחר ספקולציות כאלו ואחרות) כי בעלי אתרים יוכלו לסמן מנועי חיפוש פנימיים באתר שלהם ולתת לגולשים לחפש בהם כבר מתוך תוצאות החיפוש של גוגל באמצעות “מנוע חיפוש בתוך מנוע חיפוש”.

למרות שהרבה מאוד בעלי אתרים ניסו ליישם את הסימון הזה, רק אחד מהם, המתכנה בשם “Getcooking”, הצליח לדבריו לעשות זאת. אצל אחרים, תיבת החיפוש אמנם מופיעה, אבל היא עדיין מפנה לחיפוש הפנימי של גוגל. (תכונה שעובדת גם בגוגל ישראל אגב).

יוטיוב מתחילה לספק נתוני צפייה בוידיאו דקה אחרי דקה

לפוסט המקורי ב-Marketing Land

נראה שבכל מה שקשור לאתרי הוידיאו והתחרות הגוברת בין גוגל לאתרים אחרים שרוצים נפח מזמן הצפייה ההולך וגדל של הגולשים ברשת, קנאת סופרים אכן מרבה חוכמה : מהשבוע יו-טיוב מציגה נתוני צפייה בזמן אמת עבור חמשת הסרטונים האחרונים שהועלו לערוץ, כשמנהל הערוץ יכול לראות את נתוני הצפייה דקה אחר דקה במשך השעה האחרונה או שעה אחר שעה במהלך היומיים שלאחר העלאת הסרטון.

כראויה לשמה, התצוגה החדשה אף היא מתעדכנת בזמן אמת ואתם לא צריכים אפילו לרענן את העמוד כדי לראות את הנתונים הנכנסים שממשיכם להתעדכן:

פייסבוק רוצה להגן על הסודות שלכם, אבל האם אתם בוטחים בה?

לפוסט המקורי באתר TechCrunch

לפי מקורות המקורבים הן לפייסבוק והן לאתר TechCrunch, הפתרון האלגנטי שפייסבוק הצליחה למצוא לטענות החמורות על פרטיות ברשת שלה, הוא ככל הנראה להשתמש באפליקציה נוספת במיוחד למטרה זו… האפליקציה שמכונה Moments (כמעט רצינו להגיד Secret…), תאפשר לכם לשתף מידע אישי ואינטימי עם רשימה סגורה של חברים, וזאת למרות שצוקרברג הודה בעצמו שכמעט אף אחד לא משתמש ביצירה של רשימות חברים (וגם כיום, כשהן נוצרות אוטומטית, לא ברור כמה אנשים טורחים לבדוק את האופציה…).

לשם זאת, האפליקציה תשתמש במעין תצוגת רשת (Grid) עם תמונות של החברים הכי קרובים שלכם ותקל על הבחירה בדומה לאפליקציה אחרת בשם Cluster. גרסה אחרת שמתבססת על ריאיון עם צוקרברג משנה שעברה גורסת שהיא תתממשק מול קבוצות שונות (Groups) שהן מאוד פופולאריות, כפי שכיום ה-Messenger  פועלת מול חברים בודדים שלכם.

בכל אופן, אין ספק שפייסבוק רוצה להמשיך בתהליך של פיצול השכבות השונות של פייסבוק לאפליקציות שונות על מנת להקל על הממשק העמוס שלה, שהוא בדרך כלל לא מספיק קריא ואלגנטי בתצוגה המוקטנת של הסמארטפונים, כמו גם להילחם בעיקרון “הגידול המעריכי של השיתוף”.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
49
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100212
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99104
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.